Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe voliere jappen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe voliere jappen

    hoi

    Ik was vorige zomer een tijdje actief op dit forum over mijn nachtegalen,maar door pech(rat in voliere gehad vogels gepakt) wat achterop geraakt
    ik heb nu een nieuwe voliere gemaakt alleen voor een koppel jappen 2X2m en volledig dicht beplant met 2 grote thuja brabant en bamboe
    ik heb nu een nieuw koppel pop geringd 08 en jonge man
    maar op de plaats waar ik de voliere heb gemaakt staat een grote vlinderstruik
    die in de zomer een verzamelplaats is van insekten(vooral vlinders en heel veel bijen)
    Nu is mijn vraag die struik laten staan of wegdoen want ik weet niet of bijen geen gevaar vormen voor de jappen of de struik zelf(giftig????)

  • #2
    kan

    je kan de vlinderstruik er in laten, volgens deze site is het onschadelijk.

    Volièrebeplanting - Volière planten - Alles overer volièreplanten cq. volierebeplanting en meer dan 300 kooi- en volièrevogels.


    hij lokt wel veel insecten in de kooi voor de nachtegalen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Dank U Ton

      en zijn ook de bijen geen gevaar voor de nachtegalen

      mvg

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door wiewie
        Dank U Ton

        en zijn ook de bijen geen gevaar voor de nachtegalen

        mvg
        Ik heb er ook 2 in de voliere, en geen bijen gezien..

        Opmerking


        • #5
          geen idee

          ik heb geen idee, of de bijen een gevaar zijn voor de nachtegalen, lijkt mij van niet, maar .......wie weet een ander het wel.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              mijn andere voliere heeft een betonfundering van 40cm diep maar daar zijn ze gewoon onder door gegaan ,ik heb dan maar gaas in de grond ingewerkt
              Ik wist niet dat ratten in staat zijn vogels op een slaapstok te gaan vangen en dan op te peuzelen,van mijn nachtegalen vond ik een vleugeltje terug in een thuja
              alles behalve prettig
              mvg

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wiewie
                mijn andere voliere heeft een betonfundering van 40cm diep maar daar zijn ze gewoon onder door gegaan ,ik heb dan maar gaas in de grond ingewerkt
                Ik wist niet dat ratten in staat zijn vogels op een slaapstok te gaan vangen en dan op te peuzelen,van mijn nachtegalen vond ik een vleugeltje terug in een thuja
                alles behalve prettig
                mvg
                Weet je zeker dat het ratten waren? Ik woon aan het water en er lopen hier wel vaker ratten dus. Laatst had ik er een bij de duiven en een in mijn voliere met meeuwtjes. Maar ze doen niks hier hoor Ze eten bij mij liever de appel dan de vogel uit het hok Schrikdraad was ingesneeuwd en werkte schijnbaar niet meer

                Opmerking


                • #9
                  zeer zeker,ik kon het eerst ook niet geloven maar na de tweede nacht heb ik alle vogels uitgevangen en 6 vallen geplaatst met vleeslokaas resultaat de volgende ochtend 5 keer raak ,gewone bruine ratten niet eens zo groot en het enige spoor dat ze achterlaten is een klein gaatje in de grond onder een struik
                  Die rotzakjes hebben mij in 2 nachten tijd zo'n 500 euro lichter gemaakt
                  dat was toch even slikken
                  Ik zou toch waakzaam zijn Marc misschien is het bij U een andere soort maar hier haalden ze de vogels gewoon uit de struiken(want ik weet waar ze slapen)
                  hoe ze op de takjes van een thuja tot bij die vogels raakten is toch straf

                  Opmerking


                  • #10
                    een rat heeft bij mij eens 2 koppels kwartels in 2 verschillende nachten opgegeten, de eerste niets meer terug te vinden en de tweede keer alleen nog pluimen. dus ratten eten ze zeker op, en vooral als ze met jongen liggen

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        ondertussen zijn de japjes hun nieuwe verblijf al grondig aan het verkennen
                        het zijn dan toch niet de pop van 08 en de jonge man geworden want een kweker in de buurt verkocht toevallig net zijn kweekkoppel 4jaar en al 2 jaar na elkaar suxxesvol verschillende nesten grootgebracht
                        (de man is ook een fervent visser en 2hobbys vond hij te druk)
                        ze zaten in een voliere die iets groter is dan de mijne maar met veel minder beplanting,ik vond ze zelfs kaal en volledig overdekt
                        ik ga het voedingsschema van de vorige eigenaar letterlijk overnemen alhoewel ik vind dat de vogels goed vet zitten ,en ik dacht hier al eens opgevangen te hebben dat te vette vogels niet goed kweken
                        volgens hem beginnen ze ook begin maart al met nestelen ,ook dat vind ik vroeg
                        ik zag de man vorige zomer jonge nachteegalen te koop aanbieden op verschillende sites,anders zou ik geneigd zijn zijn verhaal met een korreltje zout te nemen
                        ik probeer binnenkort de vgels in hun nieuwe verblijf op foto te zetten
                        ik heb alvast zeer goede moed voor het komende kweekseizoen
                        mvg

                        Opmerking


                        • #13
                          zoals belooft fotos
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Opmerking


                          • #14
                            zou het badwater en het voer niet naast elkaar zetten.

                            groeten eddie

                            Opmerking


                            • #15
                              is eigenlijk het drinkwater maar hoezo niet naast elkaar zetten????

                              Opmerking

                              Working...
                              X