Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe grijze roodstaart papagaai

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe grijze roodstaart papagaai

    hallo allemaal, ik heb sins vandaag een heel lief roodstaart papagaaitje van 4 weken. nu ben k benieuwd wie van jullie nog meer er 1 heeft en wat hebben jullie de roodstaart geleerd.
    doei

  • #2
    Een papegaai van 4 weken oud hoort nog bij de ouders te zitten. Wie heeft je zo'n babyvogel verkocht???
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      die hoeft niet meer bij de ouders te zitten maar moet nog wel pap worden gegeven. dus als je dat doet moet je alleen wel om de 3uur hem eten geven(dus ook in de nacht). dat moet maar voor lief genomen worden
      hij komt trouwens van een kweker vandaan.

      Opmerking


      • #4
        Tsja

        In het algemeen ben ik het met Ton eens dat een babypapegaai van 4 weken bij de ouders in het blok hoort te zitten. In sporadische gevallen kan het gebeuren dat een jonge vogel met de hand moet worden opgevoed (bijvoorbeeld doordat de ouders het niet voeren of anderszins). Ik heb echter niet de indruk dat zulks hier het geval was /is, noch dat je veel ervaring hebt met het handvoeren van zo'n jonge vogel. Correct me if I'm wrong.

        Groet,

        Rob

        Opmerking


        • #5
          het is inderdaag geen sporadisch geval, maar hebben ons goed laten informeren door de kweker zelf

          Opmerking


          • #6
            Ieder moet het zelf weten maar ik vind het een zeer merkwaardige kweker. Vogels zo jong lopen zeer veel risico's, het gaat veel te vaak fout.

            Lees maar eens een stukje op de site van de papegaaienopvang hierover...
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              ik ben het met Ton eens, hij is eigenlijk nog veel te jong. Ik begrijp niet waarom die kweker hem/haar al verkocht heeft

              Opmerking


              • #8
                Ik vind het ook veel te jong.
                Als je nog geen ervaring hebt met papvoeding kan dit ook zeer gevaarlijk zijn. ( kropverbranding e.d. komen nog veel te vaak voor)
                Zelf heb ik nooit vogels zo vroeg verkocht!

                Opmerking


                • #9
                  persoonlijk vind ik dat ze zo zelfs niet verkocht mogen worden, ik ben voor natuurbroed, ik vind alleen handopfok terecht als het jong verstoten wordt door de ouders.

                  Opmerking


                  • #10
                    jong

                    uiteraard geeft de kweker goede uitleg aangaande zijn eigen vogels.
                    maar verlies niet uit het oog dat verkoop en dan bedoel ik euroos meestal de reden hiervan is, uiteraard de goede niet te na gesproken.

                    $ weken en dan uit het blok bij de ouders halen is veel te jong, en als dan de reden is dat je de vogel gemakkelijker tam krijgt is is dat al helemaal niet goed te praten.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoe gaat het er nu mee? Hou er ook rekening mee dat handopfok papegaaien zeer tam worden in de eerste 2-3 jaar en daarna verschrikkelijke gedragsproblemen krijgen. Plukken, zelfmutilatie, schreeuwen en agressie. Dat komt doordat een papegaai net als een mens en een hond bv opgevoed wordt door de ouders. Dan leert hij sociaal gedrag en veel andere zaken. Een handopfok raakt meestal na enkele jaren bij volwassen worden in zwaar psychische nood. Ik ken wel wat mensen met papegaaien. Zij zijn om die reden allemaal zeer tegen handopfok zonder reden.

                      Ik hoop dat het met jouw vogel beter af loopt maar ik zou meteen wel een forum opzoeken over papegaaien en je daar helemaal laten informeren over wat je kan verwachten in de toekomst met dit beest.

                      Opmerking


                      • #12
                        geschrokken

                        ik denk dat DJ een beetje geschrokken is van de reacties, het zal veel werk zijn om zo een beestje op te voeden. wel heel leuk een papagaai in de kamer.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          kuiken

                          dan kom ik ern ok nog achteraan met koop nooit "ongespeende " papegaaien,
                          dus pas ong. vanaf 13 weken bij en kweker, en ze worden er echt niet meer of minder tam van !

                          Marianne

                          Opmerking

                          Working...
                          X