Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse nachtegalen

    beste leden,

    ik heb een vraag over de japanse nachtegalen, ik ben nu nog alleen in het bezit van zaadeters, maar ik wil in de toekomst een koppel nachtegalen hebben.
    maar kun je met deze vogels ook binnen kweken in een kweek voliere?
    of hebben ze echt beplanting nodig?

  • #2
    dag,


    je kan jappen wel binnen kweken heb het zelf afgelopen jaar geprobeerd maar ben niet verder gekomen dan een nest en eieren die de pop daarna opat, naar mijn idee omdat het bij mij binnen te druk was.

    dus als je een rustige vlucht kan je je kansen vergroten door veel beplanting aan te brengen en daarnaat moet je minstens een Thuja occidentalis 'Brabant' aanbrengen daar broeden ze het liesft in.

    maar een buitenvlucht heeft als voordeel dat de beplanting zich beter houdt en dat er veel meer insecten invliegen, vandaar dat mijn jappen een buitenvlucht krijgen in 2010

    mvg

    Opmerking


    • #3
      vraagje off-topic

      Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf
      dag,


      je kan jappen wel binnen kweken heb het zelf afgelopen jaar geprobeerd maar ben niet verder gekomen dan een nest en eieren die de pop daarna opat, naar mijn idee omdat het bij mij binnen te druk was.

      dus als je een rustige vlucht kan je je kansen vergroten door veel beplanting aan te brengen en daarnaat moet je minstens een Thuja occidentalis 'Brabant' aanbrengen daar broeden ze het liesft in.

      maar een buitenvlucht heeft als voordeel dat de beplanting zich beter houdt en dat er veel meer insecten invliegen, vandaar dat mijn jappen een buitenvlucht krijgen in 2010

      mvg
      Hallo

      Gaat u verder met een pop die de eieren opat??? Lijkt mij niet slim toe om met zo'n pop verder te gaan. Of heeft u die pop inmiddels al geruild???

      Dat gedrag leer je niet zomaar af, als het al af te leren is. Zou zonde wezen dat het kweekseizoen 2010 in de mooie nieuwe vlucht in een teleurstelling eindigd.
      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        Hoi Gerard, kun je die opmerkingen ergens op baseren? Bedoel ik niet lullig maar ik heb zelf het idee dat eieren eten niet alleen te maken heeft met een pure gewoonte. Ik heb een pop die nesten op nesten bouwt. Al neem ik alle nestmateriaal weg, ze trekt haar nest met evt al eieren los, maakt het klein en bouwt het opnieuw op de eieren Elk ei tot nu toe had een heel klein pikgaatje ook. Hoe dat kan weet ik niet. Wat ik nu gedaan heb is ze een eigen kamervoliere gegeven, kunstplanten, een witte doek 30% rondom en inmiddels zit die pop op een pracht van een nest met 3 eieren zonder gaatje te broeden. Eierpikken kan dus volgens mij ook met stress en een omgevingsprobleem te maken hebben. Zet je bv Jappen van binnen naar een ruime vlucht met goed voer, dan geloof ik er best in dat het jaar erna alles goed gaat.

        Zo heb ik zelf ook een koppel gehad dat de jongen uitwierp. Meteen na kippen, hupla, weg ermee. Super irritant. Echter na 3 rondes geen verbetering. Daarna hebben ze 2 jaar lang perfect gebroed en perfect groot gebracht toen ik ze in mijn grote voliere heb gedaan. Dat waren overigens Spaanse Timbrado's.

        Dus soms kan een change of scenery wonderen verrichten.

        Opmerking


        • #5
          ach ja wel of niet met zon pop verder en waarom wel en waarom niet ik heb gekozen voor een andere pop omdat ze ook al bij meerdere broedrondes het kunstje herhaalde.

          had ook de keuze uit 3 andere poppen dus maar een andere op het hok gehaald

          heb sinds augustus deze nieuwe pop en deze is voor zover ik kan zien al helemaal gekoppeld aan de man maar goed dat zegt ook niks hahaahha

          en een telleurstelling zal het nooit worden gerard eerder een uitdaging !


          mvg

          HJ de Graaf

          Opmerking


          • #6
            nest japanse nachtegaal

            hallo
            wat te denken hiervan,ik ken iemand die kweekt elk jaar 7 of meer nachtegalen.
            zijn voliere is 3 keer 3 meter en 2 meter hoog,er zitten 2 koppels in ze maken allebei nesten en er zitten nog 30 verschillende tropen bij wel is er nog een kleine binnevoliere.
            ik vind het echt ongelofelijk,dus druk kan volgens mij geen probleem zijn.
            had deze zomer 3 paar en 4 keer jongen en 2 keer eieren van 3 paar helaas alles klikoen oftewel de grijze bak in.
            vroeger had ik ze ook in een voliere van 2 keer 2 en 2 meter hoog samen met 10 paar tropen wel zeer dicht beplant en achter elkaar jonge nachtegalen.
            ze moeten ook ervaring krijgen denk ik.
            mvg wim

            Opmerking

            Working...
            X