Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe opgroei kooitjes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwe opgroei kooitjes!

    Je begint met een koppeltje vogels, dan nog een koppeltje erbij en dan..... kooitje te klein. Je bouwt een voliere, beestjes hebben het naar hun zin en gaan wat kweken. Dusdanig veel dat de twee eerder geplaatste kweekkooien opgroei hokjes vorden en ook al heel snel veel te klein en weinig zijn.
    Drie blokken van 3 kweekkooien werden aangeschaft en ingericht om op te groeien en op kleur te komen. 20 vogeltjes opgegroeid en de volgende stonden al weer klaar om erin te trekken.
    Tijdens het opgroeien bleven de ouders maar doorgaan met kweken en moestten de baby's in de voliere zelf opgroeien. Te druk dus!

    Vandaar vorige week een hoop aluminium besteld en wat gaas. M'n schuur staat nu bijna vol (beter was gewoon gaas in de deuropening en weg met die deur...)

    Voorlopig kan ik er weer even tegenaan!





    meer detail van de deur, met daarin nog een deurtje (voor plaatsen en verwijderen drinkflesje etc)



    Groet,
    Joep

  • #2
    Prachtig. Ik heb precies hetzelfde probleem als jij hebt. Ik heb nu 3 koppels aan het broeden en zeker 20 jonge Mozambiquesijzen inmiddels. Die fokken als konijnen en ik moet dus ook snel op zoek naar vluchtkooien nu want als de komende 3 jongen zelfstandig zijn en de 3 nesten eieren allemaal groot worden zijn er weer 12 bijgekomen deze maand. Die kan ik niet ook nog in de grote jongen-groep zetten want dan wordt het veel te druk daar en schelen ze teveel in leeftijd. Heb nog 1 kooi vrij van 160 cm bij 50 bij 50 en als die vol zit met weer 12 jongen moet er iets bijgekocht worden.

    Ik vind jouw kooien erg mooi, ga denk ik ook naar zoiets kijken. Lekker ruim maar toch nog een kooi en controleerbaar dus

    Opmerking


    • #3
      Je kan er natuurlijk ook mee stoppen. 2 nestjes en klaar.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
        Je kan er natuurlijk ook mee stoppen. 2 nestjes en klaar.
        Ja kan, maar ik vind dat niks

        Opmerking


        • #5
          verkopen

          maar jullie gaan toch niet alle jongen houden ? er gaan er toch ook weg ? dus dan komt er toch weer ruimte vrij ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            mooie kooie


            kun je wel menig jong in kwijt


            succes en hopelijk blijft je kweek zo succesvol

            MVG

            Opmerking


            • #7
              Avond,

              ja, broedkastjes weghalen is een optie, maar zolang ze lekker bezig zijn (laat ik aan hun over en niet uit commercieel oogpunt) laat ik ze maar doen.

              Het maken van de vluchten is niet om alle jongen te houden hoor, zeker niet. Ik wil ze niet van de hand doen als ze nog niet op kleur zijn. Een klein beetje koesteren en een goede opvoeding meegeven he...

              Marx, zal je een klein voorbeeldje geven van wat het mij gekost heeft:

              Alu en gaas (prefab): 260
              hout voor 'fundering': 60
              stokjes: 8 keer 3 euro ongeveer
              drinkflesjes: 20 ?
              trespa plaat tussen de twee vluchten in: 80
              hout voor de laden: 20 (alu randen laten plooien op mn werk )
              kleinmateriaal (handvaatjes, blikje verf, zitstokhouders) 30

              Ongeveer 500 eurootjes voor 2,4m3 aan vluchten.. Niet slecht toch?

              Groet,
              Joep

              Opmerking


              • #8
                Hallo Joep,

                Het gaat niet altijd om het geld, maar de kwaliteit van je vogels zijn toch ook van belang.
                Ik heb nu al voorgenomen om maar 1 kweek ronde te doen in 2010. De blokken gaan midden maart de voliere in (11 Gras- en 4 Valkparkieten) en als er jonge vogels uitvliegen gaan de POP direct naar een aparte uitvliegkooi.
                Ik hoop dan half juli de jonge verkocht te hebben zodat ik in augustus rustig met vakantie kan gaan. De jonge die niet verkocht zijn gaan naar een dierenspeciaalzaak waar ik regelmatig kom.

                Naar mijn mening hou je dan het overzicht en kan je alle aandacht aan de jongen geven.

                Veel Plezier

                Opmerking


                • #9
                  @ joep en marx

                  de vogels hebben ook hun rust nodig, dit moet je natuurlijk ook in de gaten houden, het zijn geen legkipbaterijen

                  ik heb de mogelijkheid voor 15 koppels kanaries en zoals het het nu voor staat doe ik maar 12 koppels,en ik hou 2 reserve mannen en poppen over en de rest gaat weg. en ik doe maar 2 rondes meer niet, en van de oude poppen die niks doen en de mannnen die alleen maar onbevrucht hebben die gaan na de kweek direct na de opkoper.

                  Joep het ziet er mooi en degelijk uit.

                  Opmerking

                  Working...
                  X