PDA

Bekijk Volledige Versie : Chinese Groenling

jklijn
20-12-2009, 01:29
Hallo,onlangs heb ik een man chinese groenling gekocht en ben nu op zoek naar popjes.Als ik daar niet aan kan komen wil/moet ik er bastaarden mee proberen te kweken.Wat is een goede partner ervoor?
Ik heb putter- en kanariepoppen ervoor zitten.Wat is de mooiste kanariekleur hiervoor?
Gr.Jaap.

Serinus
20-12-2009, 12:16
Hallo,

Ik neem aan dat je de vraag stelt, met in je achterhoofd de mogelijkheid om TT's te gaan spelen met de eventuele jongen?
Dan kan ik je helaas niet blij maken, want over het algemeen zullen de jongen "Chinese groenling x kanarie" geen goede TT-vogels worden.
Simpel om het feit dat de ouder; "Chinese Groenling" al weinig contrast toont, de jongen lijken dan wat op een Groenling x Kanarie en laten (dus) té weinig van een van de ouders zien.
Beter zou je kunnen proberen deze man tegen een Putter of misschien Geel- of Witbuikcini te zetten.
Hoewel ik geen voorstander ben om met de cini's nog te bastaarderen......

Wil je geen TT spelen, dan is het credo; "leef jezelf maar uit", een vetstof kanarie zal bonte jongen geven, wat beter "verkoopt" dan een grijs/groenig/bruinig vogeltje......

Succes, groeten, Serinus.

jklijn
21-12-2009, 01:34
Hallo Serinus,ik wil inderdaad proberen om tt-vogels te kweken.Liefst zuivere chinese groenlingen en anders kruisingen met de man,duitse ek '09, die ik nu heb.Putterpoppen heb ik er nu bij zitten in de vlucht.Hopelijk kan ik nog aan chinese poppen geraken!?Bedankt voor je info.
Gr.Jaap.

frank4
21-12-2009, 09:45
nou ik kweekte er ooit met een zwart gele(groene) kanarie
en deze voldeden best voor de TT in belgie dan wel

zoeken naar erg grof bestreepte poppen dat wel

succes Frank4

jklijn
21-12-2009, 12:00
Goedemorgen,ik had zo'n 15 jaar geleden in een gemengde voliére ook 1-2 chinese groenlingen .Na de rui ontdekte ik dat de man het niet zo nauw genomen had,er vlogen zuivere jonge chinezen rond maar ook kruisingen met zowel de europese- als ook de himalayagroenling! Laatste 2 zijn nu,terecht, niet-gewenste kruisingen bij de NBvV.Liefst zou ik komend seizoen weer eens zuivere chinezen kweken.Poppen lijken niet zo dik gezaaid maar ik blijf zoeken.
Gr.Jaap.