Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help Snel ! HelP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Help Snel ! HelP

    Hallo allemaal,

    We hebben vanochtend een duif op straat gevonden, die kon niet bewegen of vliegen we hebben hem naar huis meegenomen. we hebben gezien dat onder zijn vleugel een wond is zonder veren, dat is geen diepe wond of zoiets maar eigenlijk zijn de veren voor een stuk weg en kun je de huid met een beetje bloed in plaats van veren zien. die hebben we met betadine behandeld. de ontlasting was tot ongeveer 3 uur geleden goed ( alleen bij sommige lichte diaree en sommige gewoon goed ) . Maar ik heb nu weer bij hem gaan kijken en ik zag 2 ontlasting met daarin ALLEEN BLOED !!!! Hij heeft volgens mij helemaal niks gegeten en gedronken maar het kan zijn dat hij zich nog niet thuis voelt en de omgeving onbekend is ( weet ik echt niet ) Ik weet niet wat het is en wat hij heeft Maar ik heb jullie hulp en advies echt nodiggggggg want ik wil hem echt helpen graag wil ik van jullie adviesss en ik wacht op jullie antwoorden

    Graag een snelle REACTIE
    groetjes,
    Lotous

  • #2
    Gewond

    Als je een gewond dier vind lijkt me de enige mogelijkheid om de dierenambulance te bellen. Zij zorgen dan voor adequate opvang. Tenzij je natuurlijk een afgestudeerd dierenarts bent en een praktijk hebt. Maar als je hier wat vragen stelt over een duif zal dat niet.

    Welkom! bij de Dierenambulance! Heb je een dierenambulance nodig? Bel dan direct ons landelijk nummer: 0900-0245 Doneren Help je ook mee de dierenambulance een handje te helpen? Steun dan de dierenambulance! Doneren Over ons Bij de Dierenambulance hebben we natuurlijk een grote passie voor het


    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Gewonde duif,

      Waarschijnlijk een aangeschoten houtduif? Witte ring om de nek?
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Wat je kan en moet doen hangt volledig af van wat voor soort duif het is. Is het een stadsduif omdat je in een grote stad woont? Is het een postduif (ring om de poot?), is het een houtduif (witte plek in de nek) een tortelduif (bruin/grijs met een zwarte ring in de nek) of een holenduif (die vindt je vooral buiten en landelijk).

        Bij de tamme vogels (stadsduif en postduif/sierduif) zou ik kijken wat hij doet na een dag flinke rust. Als hij bloed poept is hij waarschijnlijk beschadigd en zal hij sterven. Maar duiven zijn extreem taai.

        Is het een hout/holen of tortelduif dan kan je het beste een vogelasiel bellen. Zulke duiven stressen helemaal uit in een kooitje en als hij opknapt liggen morgen al zijn staart en vleugelveren op de grond en kan hij niet meer vrij gelaten worden. Wilde duiven fladderen zich nl helemaal kapot achter tralies.

        Mijn advies is dus afhankelijk van de soort duif die het is.

        Opmerking


        • #5
          Foto van de duif Help Pleaseeeeeee !

          Hallo allemaal,

          Ik heb een foto gemaakt van deze duif. Marx kun je misschien kijken wat voor soort deze is? deze heeft geen ring om de pot.

          trouwens ik heb zelf nog een paar andere vogels in de zolder. deze duif hou ik nu in de woonkamer ( beneden dus ). is dit geen gevaar voor andere vogels?. kunnen met de schoenen virussen naar zolder meegebracht worden?











          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Wat je kan en moet doen hangt volledig af van wat voor soort duif het is. Is het een stadsduif omdat je in een grote stad woont? Is het een postduif (ring om de poot?), is het een houtduif (witte plek in de nek) een tortelduif (bruin/grijs met een zwarte ring in de nek) of een holenduif (die vindt je vooral buiten en landelijk).

          Bij de tamme vogels (stadsduif en postduif/sierduif) zou ik kijken wat hij doet na een dag flinke rust. Als hij bloed poept is hij waarschijnlijk beschadigd en zal hij sterven. Maar duiven zijn extreem taai.

          Is het een hout/holen of tortelduif dan kan je het beste een vogelasiel bellen. Zulke duiven stressen helemaal uit in een kooitje en als hij opknapt liggen morgen al zijn staart en vleugelveren op de grond en kan hij niet meer vrij gelaten worden. Wilde duiven fladderen zich nl helemaal kapot achter tralies.

          Mijn advies is dus afhankelijk van de soort duif die het is.
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Een gewoon postduifje, volgens mij. Ik zou gewoon de dierenambulance of een vogelopvang bellen, dan heb je de meeste kans dat het diertje nog gered kan worden.

            Opmerking


            • #7
              Dat is denk ik een stadsduif. Een postduif zonder ring bestaat niet. Dan is het een verwilderde duif en dat is ook een stadsduif netto. Deze vogel wordt niet opgehaald door de dierenambulance en een vogelasiel neemt hem niet aan. Omdat hij gewond is zal hij gelukkig waarschijnlijk niet stervende zijn van een ziekte. Hij kan wel zeeeeer besmettelijk zijn voor je huisvogels. Absoluut gescheiden laten en liefst in een doos doen in de bijkeuken bv en daar een bak voer en water geven. Wie weet redt hij het, wie weet niet. Je kan niet veel doen verder ben ik bang omdat niemand je met deze vogel wil en kan helpen. Stadsduiven mag je niet meer loslaten als opvang. Dus ze nemen ze ook niet.

              Ik hoop dat je hem kan redden.

              Opmerking


              • #8
                Re

                Stadsduif is het als hij geen ring aan heeft deze duif neemt niemand aan dus op eigenkracht proberen beter te maken.
                En pas loslaten als hij helemaal herstelt is je kunt hem eventueel ook in een hokje houden als je hem later willen houden.
                Hopelijk red je deze duif.
                Mvg,
                Maikel.

                Opmerking


                • #9
                  Wat een ge***, de dierenambulance neemt deze duif gewoon mee..
                  dus even bellen en zorgen dat het dier goed terecht komt.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Karsten
                    Wat een gelul, de dierenambulance neemt deze duif gewoon mee..
                    dus even bellen en zorgen dat het dier goed terecht komt.
                    ALS ze dit al doen is het om hem meteen af te laten maken. Zo denkt het publiek dat "hun" gevonden duif geholpen wordt.

                    Met een stadsduif naar een vogelopvang gaan is als met een bruine rat naar een natuurhulpcentrum gaan. Als jij denkt dat dat kan dan vind ik het goed maar ik weet dat het niet kan.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                      ALS ze dit al doen is het om hem meteen af te laten maken. Zo denkt het publiek dat "hun" gevonden duif geholpen wordt.

                      Met een stadsduif naar een vogelopvang gaan is als met een bruine rat naar een natuurhulpcentrum gaan. Als jij denkt dat dat kan dan vind ik het goed maar ik weet dat het niet kan.
                      Je kunt het beest dan beter in een doos laten creperen inderdaad..... wat dat betreft is afwachten stukken humaner..

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Karsten
                        Je kunt het beest dan beter in een doos laten creperen inderdaad..... wat dat betreft is afwachten stukken humaner..
                        Nee, dat zeg ik dus niet. Die duif is gewond. Ik zeg, duiven zijn heel erg sterk, kijk even aan wat er gebeurd en voer hem en geef hem drinken.

                        Duif uit de gracht die bijna verzopen was:


                        Duif die bijna dood in de berm lag:

                        Opmerking


                        • #13
                          Jonge duif die ik op sterven na dood bij de winkel waar ik werkte vond:


                          Blauwe duivin gepakt door een hond:

                          Opmerking


                          • #14
                            Dezelfde duiven volwassen en uiteraard mogen ze elke dag los vliegen. Het hok is nooit op slot. Er is er nog nooit een dood gegaan. Verzorg een duif en het komt goed tenzij hij niet meer te redden is.

                            Ik ben de laatste die vind dat je ze lekker moet laten creperen dus



                            Deze blauwe is bv de duif met de diepe bijtgaten door een hond.

                            Opmerking


                            • #15
                              Zo te zien heb je het prima voor elkaar...... Keurig!

                              Hans
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X