Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Licht

    Mogen vogels de ganse nacht met licht slapen??
    Ik stel de vraag, omdat ik overweeg om een gloeilamp (40watt) te laten branden zodat ze toch wat extra warmte hebben in hun binnenhok.
    Misschien is dat wel totaal overbodig, maar vandaag had ik er eentje (een valkparkiet) die uitzonderlijk stil en in een hoekje zat.

    Ik ben eigenlijk al lange tijd op zoek naar een soort gloeilamp in keramiek of zo. Deze geven warmte maar geen licht. Als iemand weet waar zoiets te vinden (belgie - West-Vlaanderen), dan hoor ik het graag.

  • #2
    Zo'n (infrarood warmte)lamp noemt men een elsteinlamp. Even in google intypen en je zal er heel wat info over terugvinden. Je kan ze ook online kopen.

    Je kan ze ook in de meeste grote multibazars kopen. Hier bij ons in het zuiden van West-vlaanderen weet ik toch wel een paar adressen waar je ze kan vinden. Indien je dat wil zend je me maar een PB en dan geef ik je enkele winkels door. En in de plaatselijke Aveve zijn ze hier ook te vinden.
    Hopelijk ben je hiermee wat geholpen.

    groeten

    Opmerking


    • #3

      dit is zo'n lamp wat je zoekt. werkt heel erg goedmaar de lamp zelf wordt erg heet. en je moet er ook een keramieke fitting bij doen

      Opmerking


      • #4
        ik heb ze zelf ook ik gebruik ze om de kuikens van mijn holl,krielen warm te houden maar voor vogels zou ik ze NOOIT gebruiken vliegt er een tegen aan zijn de gevolgen voor de vogel niet te overzien ze worden heeeel heet die lampen

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
          ik heb ze zelf ook ik gebruik ze om de kuikens van mijn holl,krielen warm te houden maar voor vogels zou ik ze NOOIT gebruiken vliegt er een tegen aan zijn de gevolgen voor de vogel niet te overzien ze worden heeeel heet die lampen
          Daar kun je gewoon een korf van gaas omheen maken ,en dan vliegt er niemand tegen aan.
          En als je niet zo handig bent dan bouw je er een baby kooitje omheen.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door secundo
            Zo'n (infrarood warmte)lamp noemt men een elsteinlamp. Even in google intypen en je zal er heel wat info over terugvinden. Je kan ze ook online kopen.

            Je kan ze ook in de meeste grote multibazars kopen. Hier bij ons in het zuiden van West-vlaanderen weet ik toch wel een paar adressen waar je ze kan vinden. Indien je dat wil zend je me maar een PB en dan geef ik je enkele winkels door. En in de plaatselijke Aveve zijn ze hier ook te vinden.
            Hopelijk ben je hiermee wat geholpen.

            groeten
            Hartelijk dank voor alle info.

            Ik ben van Kortrijk. Ik had er ook nog eentje gezien in AVEVE, maar dat was het laatste stuk en deze was helaas gebarsten. Ik zal dus maar eens op zoek gaan in naburige AVEVE's.

            Opmerking

            Working...
            X