Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek ruimte op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweek ruimte op zolder

    hallo

    ik ben van plan op zolder een kweekruimte te maken.

    alleen heb ik even een paar vraagjes .

    ik ga de zolder isoleren met glas/steenwol en afwerken met gipsplaat.
    nu zal dit in de winter geen probleem opleveren met de tempratuur. alleen in de zomer weet ik niet of het koel genoeg blijft. 20 tot 25 graden lijkt mij voldoende voor de kweek.

    wat zou ik kunnen doen om de tempratuur in de zomer onder controle te houden.
    nieuwe website

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door dave1
    hallo

    ik ben van plan op zolder een kweekruimte te maken.

    alleen heb ik even een paar vraagjes .

    ik ga de zolder isoleren met glas/steenwol en afwerken met gipsplaat.
    nu zal dit in de winter geen probleem opleveren met de tempratuur. alleen in de zomer weet ik niet of het koel genoeg blijft. 20 tot 25 graden lijkt mij voldoende voor de kweek.

    wat zou ik kunnen doen om de tempratuur in de zomer onder controle te houden.
    Er is zeker in de grote steden altijd op zolders gekweekt,Dave,en met prima resultaten.
    Waarom moet die zolder worden geisoleerd?

    Voor kanaries hoeft dat zeker niet.
    Licht kan je bekomen door 1 of meerdere pannen te vervangen door
    glazen pannen.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      er moeten kapoetsensijsen in de winter verblijven. en een aantal tropen.

      in de zomer zal er gekweekt gaan worden met de kapoetsen, aantal tropen,groenlingen en wat bonte kanaries voor hobbyisten

      en aangezien er alleen dakpannen op liggen moet ik wel iets van isolatie hebben. het enige waar ik bang voor ben is dat het in de zomer te warm gaat worden.

      het licht zal geregeld gaan worden door tl of eventueel een dakraamals er de ruimte voor is.
      nieuwe website

      Opmerking


      • #4
        dakraam

        kan je er geen dakraam in maken, behalve veel licht, ook de mogelijkheid tot ventileren in de zomer en winter.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door dave1
          er moeten kapoetsensijsen in de winter verblijven. en een aantal tropen.

          in de zomer zal er gekweekt gaan worden met de kapoetsen, aantal tropen,groenlingen en wat bonte kanaries voor hobbyisten

          en aangezien er alleen dakpannen op liggen moet ik wel iets van isolatie hebben. het enige waar ik bang voor ben is dat het in de zomer te warm gaat worden.

          het licht zal geregeld gaan worden door tl of eventueel een dakraamals er de ruimte voor is.
          Dave,je zal het zelf moeten bekijken.
          Ja een dakraam is mooi meegenomen, zoniet denk aan een aantal glazen dakpannen zoals eerder vermeld. Ook zonder dakraam kan je goed kweken op een zolder,maar dan moet je niet isoleren.
          Als je 's zomers kweekt zal het warm genoeg zijn op de zolder.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Isoleren is altijd goed.
            In de winter houw je de warmte vast ,en in de zomer houw je de warmte buiten.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Isoleren is altijd goed.
              In de winter houw je de warmte vast ,en in de zomer houw je de warmte buiten.
              We hebben het hier niet over een huiskamer,maar over een zolder.
              Nee isoleren is natuurlijk niet altijd goed.Er zijn ook nadelen aan verbonden
              Je houdt vocht vast en het gaat schimmelen bij niet genoeg ontluchting en verwarming. Ook ander ongedierte verschijnt.
              sZomers houd je de warmte echt niet buiten.
              Zeker nooit gekweekt en/of geslapen onder een pannendak.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                dus eigenlijk alleen een beetje afwerken . en kijken dat ik het in de winter een graad of 12 kan houden voor de kapoetsen en tropen.

                of ik moet ervoor zorgen dat er voldoende ventilatie is zodat schimmel geen kans krijgt.

                dakraam moet ik even kijken of ik dat voor mekaar kan krijgen met de gemeente.
                nieuwe website

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                  We hebben het hier niet over een huiskamer,maar over een zolder.
                  Nee isoleren is natuurlijk niet altijd goed.Er zijn ook nadelen aan verbonden
                  Je houdt vocht vast en het gaat schimmelen bij niet genoeg ontluchting en verwarming. Ook ander ongedierte verschijnt.
                  sZomers houd je de warmte echt niet buiten.
                  Zeker nooit gekweekt en/of geslapen onder een pannendak.
                  Isoleren dan ook altijd ventileren.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jan61
                    Isoleren dan ook altijd ventileren.
                    Ja dat is logisch ,maar Antonie snapt dat blijkbaar niet.
                    Isoleren is altijd en overal goed .,zowel tegen koude als tegen warmte.
                    En wel de juiste isolatiematerialen gebruiken op de juiste mannier.,maar bij iedere bouwmarkt ligt daar voldoende informatie over.

                    Op een zolder waar je tegen de pannen aankijkt houw je het in de winter echt geen 12 graden ,,daar vriest het bijna net zo hard als buiten.

                    Opmerking


                    • #11
                      mee eens

                      goed isoleren, en goed ventileren is een must op een zolder. zoals het nu is met die kou en je doet niets, zullen je vogels het idee hebben buiten te zitten. verdiep je maar eens in het isoleren, wat er altijd bij hoort is ventileren. koude geventileerde lucht kan je makkelijker verwarmen, dan niet geventileerde lucht. raar maar waar....
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                        goed isoleren, en goed ventileren is een must op een zolder. zoals het nu is met die kou en je doet niets, zullen je vogels het idee hebben buiten te zitten. verdiep je maar eens in het isoleren, wat er altijd bij hoort is ventileren. koude geventileerde lucht kan je makkelijker verwarmen, dan niet geventileerde lucht. raar maar waar....
                        Er is natuurlijk nooit een must in deze. -Tig jaren zijn er allerlei soorten vogels gekweekt op zolders . Vogels hebben geen ideeen. Gewoon een ruimte afscheiden en evt. bij strenge vorst een olieradiator met thermostaat.
                        Bij een goede isolatie behoort een goed afzuigsysteem,dat indien enigszins mogelijk 24 uur in bedrijf is. Daarmee wordt normaal gesproken in de bouw rekening gehouden.
                        Als dit allemaal niet geplaatst is wordt het een hele verbouwing.
                        Ik kies in zo'n geval voor het meest simpele,dat zich in de praktijk heeft bewezen.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                          Er is natuurlijk nooit een must in deze. -Tig jaren zijn er allerlei soorten vogels gekweekt op zolders . Vogels hebben geen ideeen. Gewoon een ruimte afscheiden en evt. bij strenge vorst een olieradiator met thermostaat.
                          Bij een goede isolatie behoort een goed afzuigsysteem,dat indien enigszins mogelijk 24 uur in bedrijf is. Daarmee wordt normaal gesproken in de bouw rekening gehouden.
                          Als dit allemaal niet geplaatst is wordt het een hele verbouwing.
                          Ik kies in zo'n geval voor het meest simpele,dat zich in de praktijk heeft bewezen.
                          Isoleren is in deze tijd juist wel een must.,anders stook je voor de kat zijn viool.!
                          Dus jouw huis is ook niet geisoleerd ,en je hebt nog steeds een kolenkachel in de woonkamer ?

                          Als je isoleerd is er helemaal geen afzuigsysteem nodig .Gewoon ventileren is voldoende en dat is altijd wel mogenlijk.

                          Opmerking


                          • #14
                            ik kweek zelf ook op zolder
                            de zolder is goed geisoleerd maar mijn dakraam staat dag en nacht open
                            en de temp komt niet onder de 15 graden zonder te stoken
                            alleen moest ik een luchtbevochtiger aanschaffen want de luchtvochtigheid zakte onder de 30 procent

                            mvg hans

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                              Isoleren is in deze tijd juist wel een must.,anders stook je voor de kat zijn viool.!
                              Dus jouw huis is ook niet geisoleerd ,en je hebt nog steeds een kolenkachel in de woonkamer ?

                              Als je isoleerd is er helemaal geen afzuigsysteem nodig .Gewoon ventileren is voldoende en dat is altijd wel mogenlijk.
                              Ik heb een huis met alle moderne voorzieningen,dus niet getreurd.

                              Als er op de zolder geen raam is,dat open kan,is er weinig te ventileren,lijkt me. En daar gaat het in deze topic om.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X