PDA

Bekijk Volledige Versie : kweek ruimte op zolder

dave1
19-12-2009, 17:45
hallo

ik ben van plan op zolder een kweekruimte te maken.

alleen heb ik even een paar vraagjes .

ik ga de zolder isoleren met glas/steenwol en afwerken met gipsplaat.
nu zal dit in de winter geen probleem opleveren met de tempratuur. alleen in de zomer weet ik niet of het koel genoeg blijft. 20 tot 25 graden lijkt mij voldoende voor de kweek.

wat zou ik kunnen doen om de tempratuur in de zomer onder controle te houden.

Antoni Hopmann
19-12-2009, 17:54
hallo

ik ben van plan op zolder een kweekruimte te maken.

alleen heb ik even een paar vraagjes .

ik ga de zolder isoleren met glas/steenwol en afwerken met gipsplaat.
nu zal dit in de winter geen probleem opleveren met de tempratuur. alleen in de zomer weet ik niet of het koel genoeg blijft. 20 tot 25 graden lijkt mij voldoende voor de kweek.

wat zou ik kunnen doen om de tempratuur in de zomer onder controle te houden.

Er is zeker in de grote steden altijd op zolders gekweekt,Dave,en met prima resultaten.
Waarom moet die zolder worden geisoleerd?

Voor kanaries hoeft dat zeker niet.
Licht kan je bekomen door 1 of meerdere pannen te vervangen door
glazen pannen.

dave1
19-12-2009, 18:10
er moeten kapoetsensijsen in de winter verblijven. en een aantal tropen.

in de zomer zal er gekweekt gaan worden met de kapoetsen, aantal tropen,groenlingen en wat bonte kanaries voor hobbyisten

en aangezien er alleen dakpannen op liggen moet ik wel iets van isolatie hebben. het enige waar ik bang voor ben is dat het in de zomer te warm gaat worden.

het licht zal geregeld gaan worden door tl of eventueel een dakraamals er de ruimte voor is.

Ton
19-12-2009, 19:27
kan je er geen dakraam in maken, behalve veel licht, ook de mogelijkheid tot ventileren in de zomer en winter.

Antoni Hopmann
19-12-2009, 20:34
er moeten kapoetsensijsen in de winter verblijven. en een aantal tropen.

in de zomer zal er gekweekt gaan worden met de kapoetsen, aantal tropen,groenlingen en wat bonte kanaries voor hobbyisten

en aangezien er alleen dakpannen op liggen moet ik wel iets van isolatie hebben. het enige waar ik bang voor ben is dat het in de zomer te warm gaat worden.

het licht zal geregeld gaan worden door tl of eventueel een dakraamals er de ruimte voor is.

Dave,je zal het zelf moeten bekijken.
Ja een dakraam is mooi meegenomen, zoniet denk aan een aantal glazen dakpannen zoals eerder vermeld. Ook zonder dakraam kan je goed kweken op een zolder,maar dan moet je niet isoleren.
Als je 's zomers kweekt zal het warm genoeg zijn op de zolder.

Animal
19-12-2009, 20:59
Isoleren is altijd goed.
In de winter houw je de warmte vast ,en in de zomer houw je de warmte buiten.

Antoni Hopmann
19-12-2009, 21:31
Isoleren is altijd goed.
In de winter houw je de warmte vast ,en in de zomer houw je de warmte buiten.

We hebben het hier niet over een huiskamer,maar over een zolder.
Nee isoleren is natuurlijk niet altijd goed.Er zijn ook nadelen aan verbonden
Je houdt vocht vast en het gaat schimmelen bij niet genoeg ontluchting en verwarming. Ook ander ongedierte verschijnt.
sZomers houd je de warmte echt niet buiten.
Zeker nooit gekweekt en/of geslapen onder een pannendak.

dave1
20-12-2009, 12:38
dus eigenlijk alleen een beetje afwerken . en kijken dat ik het in de winter een graad of 12 kan houden voor de kapoetsen en tropen.

of ik moet ervoor zorgen dat er voldoende ventilatie is zodat schimmel geen kans krijgt.

dakraam moet ik even kijken of ik dat voor mekaar kan krijgen met de gemeente.

jan61
20-12-2009, 14:27
We hebben het hier niet over een huiskamer,maar over een zolder.
Nee isoleren is natuurlijk niet altijd goed.Er zijn ook nadelen aan verbonden
Je houdt vocht vast en het gaat schimmelen bij niet genoeg ontluchting en verwarming. Ook ander ongedierte verschijnt.
sZomers houd je de warmte echt niet buiten.
Zeker nooit gekweekt en/of geslapen onder een pannendak.

Isoleren dan ook altijd ventileren.

Animal
20-12-2009, 14:42
Isoleren dan ook altijd ventileren.

Ja dat is logisch ,maar Antonie snapt dat blijkbaar niet.
Isoleren is altijd en overal goed .,zowel tegen koude als tegen warmte.
En wel de juiste isolatiematerialen gebruiken op de juiste mannier.,maar bij iedere bouwmarkt ligt daar voldoende informatie over.

Op een zolder waar je tegen de pannen aankijkt houw je het in de winter echt geen 12 graden ,,daar vriest het bijna net zo hard als buiten.

Ton
20-12-2009, 14:56
goed isoleren, en goed ventileren is een must op een zolder. zoals het nu is met die kou en je doet niets, zullen je vogels het idee hebben buiten te zitten. verdiep je maar eens in het isoleren, wat er altijd bij hoort is ventileren. koude geventileerde lucht kan je makkelijker verwarmen, dan niet geventileerde lucht. raar maar waar....;)

Antoni Hopmann
20-12-2009, 17:36
goed isoleren, en goed ventileren is een must op een zolder. zoals het nu is met die kou en je doet niets, zullen je vogels het idee hebben buiten te zitten. verdiep je maar eens in het isoleren, wat er altijd bij hoort is ventileren. koude geventileerde lucht kan je makkelijker verwarmen, dan niet geventileerde lucht. raar maar waar....;)

Er is natuurlijk nooit een must in deze. -Tig jaren zijn er allerlei soorten vogels gekweekt op zolders . Vogels hebben geen ideeen. Gewoon een ruimte afscheiden en evt. bij strenge vorst een olieradiator met thermostaat.
Bij een goede isolatie behoort een goed afzuigsysteem,dat indien enigszins mogelijk 24 uur in bedrijf is. Daarmee wordt normaal gesproken in de bouw rekening gehouden.
Als dit allemaal niet geplaatst is wordt het een hele verbouwing.
Ik kies in zo'n geval voor het meest simpele,dat zich in de praktijk heeft bewezen.

Animal
20-12-2009, 18:05
Er is natuurlijk nooit een must in deze. -Tig jaren zijn er allerlei soorten vogels gekweekt op zolders . Vogels hebben geen ideeen. Gewoon een ruimte afscheiden en evt. bij strenge vorst een olieradiator met thermostaat.
Bij een goede isolatie behoort een goed afzuigsysteem,dat indien enigszins mogelijk 24 uur in bedrijf is. Daarmee wordt normaal gesproken in de bouw rekening gehouden.
Als dit allemaal niet geplaatst is wordt het een hele verbouwing.
Ik kies in zo'n geval voor het meest simpele,dat zich in de praktijk heeft bewezen.

Isoleren is in deze tijd juist wel een must.,anders stook je voor de kat zijn viool.!
Dus jouw huis is ook niet geisoleerd ,en je hebt nog steeds een kolenkachel in de woonkamer ?

Als je isoleerd is er helemaal geen afzuigsysteem nodig .Gewoon ventileren is voldoende en dat is altijd wel mogenlijk.

bootman
20-12-2009, 18:18
ik kweek zelf ook op zolder
de zolder is goed geisoleerd maar mijn dakraam staat dag en nacht open
en de temp komt niet onder de 15 graden zonder te stoken
alleen moest ik een luchtbevochtiger aanschaffen want de luchtvochtigheid zakte onder de 30 procent

mvg hans

Antoni Hopmann
20-12-2009, 20:22
Isoleren is in deze tijd juist wel een must.,anders stook je voor de kat zijn viool.!
Dus jouw huis is ook niet geisoleerd ,en je hebt nog steeds een kolenkachel in de woonkamer ?

Als je isoleerd is er helemaal geen afzuigsysteem nodig .Gewoon ventileren is voldoende en dat is altijd wel mogenlijk.

Ik heb een huis met alle moderne voorzieningen,dus niet getreurd.

Als er op de zolder geen raam is,dat open kan,is er weinig te ventileren,lijkt me. En daar gaat het in deze topic om.

Antoni Hopmann
20-12-2009, 20:25
ik kweek zelf ook op zolder
de zolder is goed geisoleerd maar mijn dakraam staat dag en nacht open
en de temp komt niet onder de 15 graden zonder te stoken
alleen moest ik een luchtbevochtiger aanschaffen want de luchtvochtigheid zakte onder de 30 procent

mvg hans

Ja,dan gaat het prima Hans.

Mijn woning is destijds opgeleverd met alle 3 lagen geisoleerd en voorzien van
afzuiginstallatie. Daarbij heb ik overal nog eens dubbel glas laten aanbrengen.

Maar in de onderhavige topic gaat het om een zolder waar geen raam is
dat open kan.

dave1
20-12-2009, 20:29
nou er is wel een raam. maar dit raam heeft weinig zin voor de kweekruimte denk ik.

ik heb een vreemde zolder .de zolder is in 2 delen verdeeld. het deel waar de kweekruimte komt staat een muur tusssen. in deze muur ga ik een deur maken(zit nu een vierkant gat) zodat ik aan die kant kan komen. aangezien die deur dicht blijft heb ik niks aan dat dakraampje. misschien kan ik zonder het aan te vragen ( als het al moet,wat ik wel denk) een raampje erin maken.

girlits
20-12-2009, 20:38
Je zou in de te maken deur ook een rooster kunnen maken eventueel met horregaas.Ook door het dakbeschot en onder de pannen zou je een rooster kunnen zetten.

groeten eddie

Antoni Hopmann
20-12-2009, 20:54
nou er is wel een raam. maar dit raam heeft weinig zin voor de kweekruimte denk ik.

ik heb een vreemde zolder .de zolder is in 2 delen verdeeld. het deel waar de kweekruimte komt staat een muur tusssen. in deze muur ga ik een deur maken(zit nu een vierkant gat) zodat ik aan die kant kan komen. aangezien die deur dicht blijft heb ik niks aan dat dakraampje. misschien kan ik zonder het aan te vragen ( als het al moet,wat ik wel denk) een raampje erin maken.

Als je dat gedeelte gaat isoleren,moet je sowieso een raampje hebben of wat dan ook om te ventileren.
Kan je echter niet genoeg ventileren dan is isoleren totaal geen optie.
Ik heb dat al eerder aangegeven.
Kijk eerst eens of je toestemming kan krijgen voor een venster,dat je open kan zetten. Wel met gaas ervoor natuurlijk,zodat je vogels niet de wijde wereld in trekken.;)

dave1
20-12-2009, 21:11
daar ga ik achteraan of dit mogelijk is.

en de verdere tips zal ik ook meenemen. moet eerst eens horen van de ervaren mensen hier hoe ik het beste aan kan pakken voor ik begin. niet dat ik straks voor teleurstellingen kom te staan en een hoop geld over de balk heb gegooid.

het kan dus wel allemaal als ik aan een aantal dingen voldoe

Antoni Hopmann
20-12-2009, 21:50
Halo Dave !
Is het een huurhuis,waar de andere helft van de zolder van de buren is?
Zo niet,dan kan je mss dat muurtje weghalen. Dan heb je gelijk een raam.dat open kan en kan je gewoon gaan isoleren toch.
Geen gezeur verder. Probleem opgelost.

girlits
20-12-2009, 22:38
Dat muurtje staat er meestal om het gewicht van het dak op te vangen zou hem zo niet weghalen.Als er boven dat gat wat er nu zit een latei ligt deze straks boven de deur zetten of eerst een nieuwe in de muur zetten voor je de deur uit slijpt.

groeten eddie

Antoni Hopmann
20-12-2009, 23:58
Dat muurtje staat er meestal om het gewicht van het dak op te vangen zou hem zo niet weghalen.Als er boven dat gat wat er nu zit een latei ligt deze straks boven de deur zetten of eerst een nieuwe in de muur zetten voor je de deur uit slijpt.

groeten eddie

Ik heb geen idee,maar als jij het zegt geloof ik het. Sowieso ben ik geen
breker,want ik heb ook wel eens gehoord van dragende muren enz.
Maar als het een huurhuis is,waarvan de helft van de zolder van de buren is,
kan het zijn,dat het alleen maar een afscheiding is.
Zag je vroeger wel meer in die oude huizen,was het gewoon een schot.

dave1
21-12-2009, 07:09
de zolder is niet van de buren geweest. een latei zit er zover ik kan zien niet in het vierkante gat. maar wij maken eerst een sleuf waar de bovekant van de deur moet komen en maken er wel een latei in voor de zekerheid.

Animal
21-12-2009, 11:05
de zolder is niet van de buren geweest. een latei zit er zover ik kan zien niet in het vierkante gat. maar wij maken eerst een sleuf waar de bovekant van de deur moet komen en maken er wel een latei in voor de zekerheid.

Je moet dan wel plaatselijk de dak balken tijdelijk ondersteunen als je gaat slijpen voor de latei.
Deze ondersteuning kun je pas weg halen als de latei geplaatst is en ook vast zit.

Antoni Hopmann
21-12-2009, 11:51
Latei, rollaag. O,o waar begin je allemaal aan.

Antoni Hopmann
21-12-2009, 14:32
Dave,Barend weet volgens mij wel e.e.a. over constructies enz.
Als je iets niet zeker weet zou ik het toch even met hem opnemen.
Een goed advies is natuurlijk nooit weg.

medaar
21-12-2009, 15:13
de zolder is niet van de buren geweest. een latei zit er zover ik kan zien niet in het vierkante gat. maar wij maken eerst een sleuf waar de bovekant van de deur moet komen en maken er wel een latei in voor de zekerheid. wanneer het je eigen zolder is. wie heeft daar zakan bij. maar ???? die muur kan steunmuur zijn voor dak. daarom da vierkantgat.

beste is eerst een iemand vragen die er wa van kent. dan naar gemeente om te vragen, of je daar een velux( dakraam) mag plaatsen. en zeker isoleren.

hier in vlaanderen krijg je voor isolatie op zolder een premie.
eerst gaan zien je weet nooit.

weet wat ik zeg. was 38jaar aannemer. ( schone vlasvinke)

medaar.

wessellouw
21-12-2009, 17:00
Hallo Medaar:

U schreef: >>...wanneer het je eigen zolder is. wie heeft daar zakan bij. ..>>

De bouwverordeningen in Nederland zijn nogal wat strenger dan die in België. Voor de minste verbouwing dient een vergunning aangevraagd te worden.

Een (buiten) raampje in het toilet? Vergunning nodig.
Gebruik van het toilet? Nog net geen vergunning nodig., Maar daar wordt aan gewerkt via de "slimme energie- en watermeter".

Wessel van der Veen.

Animal
21-12-2009, 17:12
Hallo Medaar:

U schreef: >>...wanneer het je eigen zolder is. wie heeft daar zakan bij. ..>>

De bouwverordeningen in Nederland zijn nogal wat strenger dan die in België. Voor de minste verbouwing dient een vergunning aangevraagd te worden.

Een (buiten) raampje in het toilet? Vergunning nodig.
Gebruik van het toilet? Nog net geen vergunning nodig., Maar daar wordt aan gewerkt via de "slimme energie- en watermeter".

Wessel van der Veen.

Als het een eigen huis is kun je binnen verbouwen wat je wil ,,een muur weg halen hoef je nergens aan te vragen.

Maar er is in het begin al ergens gemeld dat het een huurhuis is.
Maar dan is het zelfs mogenlijk om een dakraam of een dakkapel te mogen plaatsen.(wel eerst aanvragen)

En er is inderdaat kans op subsidie als je gaat isoleren ,zelfs bij een huurhuis.

dave1
22-12-2009, 06:15
Hoi , is het muurtje gemetseld op is het beton?? als het beton is kan je er gerust een gat in maken voor een grotere deur let wel op evt electra leidingen?

succes

het is een gemetselde met een soort van stuclaag erop.

er komt binnenkort even iemand kijken met verstand van constructies. als ik het dak goed ondersteun voor ik begin. moet het wel lukken denkt hij. maar voor we beginnen komt hij eerst even kijken

Ton
22-12-2009, 15:56
erg verstandig om er een kundig iemand naar te laten kijken, je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren, als het een steunmuur is ofzo......:eek:

leila
25-12-2009, 01:01
heb zelf 6 jaar in een huurhuis gewoond helemaal nieuw en een postzegel als tuin
het werd zomer,s ongeveer 28 graden en niet warmer wel geisoleerd,ik had een gedeelte afgetimmerd en de centrale afzuiging die in het huis aanwezig was er ook op aan gesloten,wel altijd op de overloop een klein dakraampje open.
wel moet je een tijdje de luchtvochtigheid in de gaten houden,ik doe het in elk hok een jaar lang elke dag.
ook bijv de temperatuur op een meter hoog of 2 meter hoog scheelt zo maar 3 graden of meer.
wel handig om te weten als je afrikaantjes kweekt die zitten soms heel laag op de grond te broeden.
het hangt helemaal van je vogels af of het te warm word of niet,mijn ervaring is het is niet gauw te warm wat een ieder soms denkt.
ik heb jaren zo gekweekt met vooral prachtvinken met zeer goed resultaat.
mvg wim;)

medaar
25-12-2009, 01:26
erg verstandig om er een kundig iemand naar te laten kijken, je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren, als het een steunmuur is ofzo......:eek:

oja ton die moet het maar weten. als zijn kappe van zijn huis wegzwemt.

zal open en bloot zijn.wie nie wil horen zal het voelen. arm huisje.
baasje is je aan het slopen.

doe wa je wilt ze.
medaar.

Antoni Hopmann
25-12-2009, 22:38
oja ton die moet het maar weten. als zijn kappe van zijn huis wegzwemt.

zal open en bloot zijn.wie nie wil horen zal het voelen. arm huisje.
baasje is je aan het slopen.

doe wa je wilt ze.
medaar.

Idd. Dat muurtje met gat is er niet zo maar ingezet.
Ik denk,dat het toch iets te maken heeft met ondersteuning van het dak.

medaar
25-12-2009, 22:58
Idd. Dat muurtje met gat is er niet zo maar ingezet.
Ik denk,dat het toch iets te maken heeft met ondersteuning van het dak.

da gat is om de windt uit te laten. onderdruk van kappe.
blijft eraf.
gr medaar.

dave1
26-12-2009, 11:53
dat gat zit er toch in om aan de andere kant te komen?

Animal
26-12-2009, 12:54
dat gat zit er toch in om aan de andere kant te komen?

Inderdaat ,en omdat het tijdens de bouw niet de bedoeling was dat het een bewoonbare zolder zouw worden is er geen deur in gemaakt maar een gat waar je doorheen kunt kruipen . Waarschijnlijk zo'n 75 cm in hetvierkant.
Is bij heel veel oudere huizen zo !

dave1
26-12-2009, 13:20
ja het gat is ongeveer van die maat

dave1
26-12-2009, 13:27
dubbele post

kobaltkanarie
27-12-2009, 20:23
hoi,
ik heb mijn vogels op een grote zolder zitten, echter mijn zolder is niet geeisoleerd met steenwol e.d. maar met piepschuim platen.
Mijn zolder is op het hoogste punt 3.50 m, daar heb ik dakpannen los gehaald om ventilatie gaten te maken, op zo'n gat zit een speciale dakpan met verluchtings gaatjes.

Echter de lucht die er in of uit kan, komt niet rechtstreeks op de vogels uit i.v.m. trek, want dat heb je snel op hoogte.
ook een dakraam open zetten kan alleen in de zomer anders heb je snel een koude trek zeker als de wind recht op het raam staat.

ik ben gaan kijken naar de bouw en verluchting van duiven hokken.
daar blijkt dat indirekte verluchting en vaak nog regelbaar ook wordt gebruikt.

mvg,

William-0-

dave1
04-01-2010, 14:35
ik zat me wat te bedenken en hoop dat de verwarmingsdeskundige me hier een antwoord op kunnen geven.

ik zat me te bedenken stel nu dat het me toch te koud wordt op de zolder met de isolatie. laat ik er dan een verwarming in plaatsen. en dan niet een electrische maar eentje die aangesloten is op de cv.

nu mijn vraag. zou het mogelijk zijn een radiator op de zolder te plaatsen die aangesloten is op de cv . en dan met een thermostaat aan de muur die ik dan op een graad of 12 kan laten staan.

of zeggen jullie je bent gek omdat te doen voor de volgende soorten
barmsijs
groenling
kapoetsensijs
en misschien wat tropen.

Animal
04-01-2010, 16:51
Het zal niet echt nodig zijn ,denk ik ,maar het is natuurlijk best wel mogenlijk om een radiator op zolder te plaatsen met een thermostaat-kraan.

Dit is wel iets wat je een deskundige moet laten doen ,want die zal dan ook wel weten waar je de aftakking op het bestaande cv systeem moet maken.

Maar als het op zijn koudst is ,s'nachts dus ,dan staat de thermostaat die meestal in de woonkamer zit lager dan overdag ,en zul je op zolder ook geen warmte hebben.

Een electrisch oliegevuld radiatortje is dan voor de zolder een betere oplossing.

dave1
04-01-2010, 17:14
daarom dacht ik aan een thermostaat net zo als onder aan de muur er nog extra tussen .
dus dat beide los van elkaar te regelen zijn.

dave1
04-01-2010, 18:39
oke dus wat ik eigenlijk wil kan niet .

op de bestaande cv of cv ketel een extra radiator aansluiten en een thermostaat klok (zo eentje die je ook beneden hebt) erbij zodat als het bij de vogels onder de 12 graden komt de verwarming aanslaat.

Animal
04-01-2010, 18:45
oke dus wat ik eigenlijk wil kan niet .

op de bestaande cv of cv ketel een extra radiator aansluiten en een thermostaat klok (zo eentje die je ook beneden hebt) erbij zodat als het bij de vogels onder de 12 graden komt de verwarming aanslaat.

Als dan de verwarming aanslaat wordt het waarschijnlijk in de rest van het huis te warm.

Ton Koek
04-01-2010, 18:58
Bij wie wordt het in de woonkamer kouder dan 12 graden?

Wel grappige topic dit.
Is de deskundige al geweest om te kijken of er een deur in de muur kan?

dave1
04-01-2010, 19:26
ja die is geweest en het is een dragende muur . ik moet dus het dak ondersteunen en dan een latei erin maken en dan kan de deur erin.

nou dan wordt het gewoon een extra olie kachel. in de woonkamer komt hij niet onder de 15 hier. maar we kijken wel wat de temp is als het straks af is. misschien is het ook wel niet nodig om extra te verwarmen.

fransb
04-01-2010, 19:47
Je kan wel een radiator op zolder hangen en de temp. regelen.
Alleen zal je dan op al je radiators thermostaat knoppen moeten zetten.
zo kan je iedere ruimte afzonderlijk de temp. instellen.
Of het mogelijk is om dit met twee thermostaten weet ik niet, maar ik zou dat zeker navragen.
Als je de mogelijkheid heb om een radiator te hangen zou ik dat zeker doen, is altijd voordeliger in de stook kosten dan zo`n olie gevuld ding.

Leeuw-zeel
04-01-2010, 22:40
Twee thermostaten gaat idd niet werken, tenzij je voordat je naar bed gaat alle radiatoren beneden dichtdraait, zodat het beneden niet warm wordt en boven wel. Maarja, moet je het niet een keer vergeten:p

dave1
04-01-2010, 23:28
Hoi Frans, ik zie dat wij lid zijn van de zelfde vereniging, wij zingen in de polder??
hihi

Frans dat met die thermostaat kranen werkt niet , dan moet de kachel blijven stoken , dan kan je in iedere ruimte de juiste temperatuur berijken maar als er ergens een kamerthermostaat gebruikt word , regeld die de temperatuur. en als die s'nachts op 15 gr gaat, zal het in de vogel kamer nooit naar 25 gr kunnen gaan.
ja , het is wel voordeliger dan elektriche als het zou werken maar dat doet het niet.
twee thermostaten heeft geen zin, zeker als je naar de kosten gaat kijken??

die kamer hoeft ook niet naar 25 graden. het gaat mij erom dat de temp niet te laag wordt.

maar bedankt voor de reacties ik kijk straks wel even wat de temp. gaat worden op zijn laags kan altijd bij verwarmen he mocht het nodig zijn.

Ton Koek
04-01-2010, 23:39
Mijn tropen zitten nu ook binnen tijdelijk, het is er nu 7 graden en geen probleem. Ze zien er goed uit en badderen dagelijks.
Volgend jaar blijven ze weer lekker buiten.

pim hup
04-01-2010, 23:52
ik heb ze zaterdag naar zolder gehaald word me toch iets te gek de kou ,en ze hebben me een schik

fransb
05-01-2010, 00:10
Hoi Frans, ik zie dat wij lid zijn van de zelfde vereniging, wij zingen in de polder??
hihi

Frans dat met die thermostaat kranen werkt niet , dan moet de kachel blijven stoken , dan kan je in iedere ruimte de juiste temperatuur berijken maar als er ergens een kamerthermostaat gebruikt word , regeld die de temperatuur. en als die s'nachts op 15 gr gaat, zal het in de vogel kamer nooit naar 25 gr kunnen gaan.
ja , het is wel voordeliger dan elektriche als het zou werken maar dat doet het niet.
twee thermostaten heeft geen zin, zeker als je naar de kosten gaat kijken??
Hoi Barend ik heb hier inderdaad verkeerd zitten denken :confused: maar ik ben nu toch wel erg benieuwd wie jij bent want ik herken je zang niet ;)

toch gevonden Barend V

Mart3
15-11-2010, 20:45
Ik heb pas ook mijn kweekruimte op zolder geďsoleerd. Ik heb daarvoor Fastfixx (http://www.fastfixx.nl/) isolatieplaten gebruikt. Is een eenvoudige en goede manier van isoleren. De temperatuur op mijn zolder is nu constant en perfect voor de kweek! En het is ook nog eens geluidswerend.

populier
15-11-2010, 21:03
Dat ziet er mooi uit dat Fastfixx, is dat een beetje betaalbaar?

Wat heeft jou dat gekost, om je zolder hier mee te isoleren als ik vragen mag?