Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat kan tegen een bandvinkpop geplaatst worden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat kan tegen een bandvinkpop geplaatst worden?

    Hallo iedereen

    Iemand reeds kruisingen gemaakt met een bandvink pop? zo ja welke?
    welke zouden eventueel wel mogelijk kunnen zijn? iemand hier foto's van?

    mvg
    kris

  • #2
    Een roodkopamadine ligt het meest voor de hand, die is behoorlijk verwant.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik had nog een leuke site over bastaarden gevonden. http://www.goudengids-shopping.be/ca...&did=180&lng=0

      Staat alleen jammer genoeg geen bandvink bij.
      Mvg. Emiel

      Opmerking


      • #4
        Hallo iedereen

        die site kende ik reeds staan idd leuke kruisingen op maar idd geen met bandvink
        een roodkopamadine x bandvink heb ik reeds opzitten en jongen van
        maar of er nog andere mogelijkheden zijn,weet ik niet, heb hiervan in elk geval nog nooit op tentoonstellingen of in boeken of opt internet foto's van gezien gehad. vind dit wel raar met andere vogelsoorten kunnen bijna altijd meerdere kruisingen, waarom is er dan met de bandvink zo weinig over te vinden? en zou het enkel met een nauwverwante roodkopamadine mogelijk zijn?

        elke tip is welkom!

        mvg
        kris

        Opmerking


        • #5
          Hallo iedereen

          Nog steeds niemand hierop een antwoord gevonden? iemand ooit iets uitgetest met bandvinkpop en hier wel of geen resultaten van gehad?
          Ondertussen de eerste 3 jonge kruisingen roodkopamadine x bandvink die het overleefd hebben vliegen reeds uit en heb geluk dat het 3 mooie mannen zijn,hopelijk gaan ze nog wat meer kleur krijgen wanneer ze hun volwassen kleedje krijgen,maar vindt ze nu al erg leuk,heb nog enkele jongen ervan die nog maar enkele dagen oud zijn en nog bevruchte eitjes ervan liggen.

          mvg
          kris

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kris79
              Lijkt me dus toch wel wat mogelijk, en toch zie je ze nergens op tentoonstelling en kan hier ook blijkbaar niemand me helpen met ervaringen met kruisingen met de bandvink?
              Hoi Kris, ik denk dat het probleem een beetje is dat niemand interesse in dergelijke vogels heeft. Zoals je zelf aangeeft, je ziet ze nooit op TT en vindt er bijna niks over. Ik ken best wat mensen die met dergelijke vogels kweken maar zij zullen nooit bastaarden. Op MP leuren mensen ook heel lang met dergelijke kruisingen. Niemand wil ze hebben. Dat heeft denk ik de kweek ervan ook een beetje ontmoedigd. Wat heb je aan een kweekjaar vogels die je aan de straatstenen niet kwijt komt?

              Dus als jij dat leuk vindt moet je vooral gaan pionieren en eens proberen. Wie weet wakker je iets aan en anders ben je er zelf toch gewoon heel blij mee. Ik zou dergelijke vogels ook niet hoeven. Wat heb ik aan een kweekjaar waar ik niks meer mee kan? Alle vogels zijn onvruchtbaar voor het komende jaar. Maar dat zal bij de bastaardkweker geen rol spelen aangezien de oudervogels aangekocht worden en het gaat om alleen de nesten tussen de soorten.

              Ik wens je succes en ik denk niet dat hier veel meer info op de proppen komt. Dus doe jij je ding en hou ons op de hoogte zou ik zeggen

              Opmerking


              • #8
                Heel leuk, dat experimenteren.

                Maar ik ik heb eens een kruising van een zebravinkXceresamadine gezien op een maandelijkse plaatselijke beurs hier in de buurt.

                Een mooi beestje en koste maar 6euro, maar niemand moest het hebben.

                Elke maand meegesleept naar de beurs van mei tot september en het jaar er op zat het vogeltje er weer!

                Denk ook eens aan de vogels, je hebt er niets aan dit soort bastaarden.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  Heel leuk, dat experimenteren.

                  Maar ik ik heb eens een kruising van een zebravinkXceresamadine gezien op een maandelijkse plaatselijke beurs hier in de buurt.

                  Een mooi beestje en koste maar 6euro, maar niemand moest het hebben.

                  Elke maand meegesleept naar de beurs van mei tot september en het jaar er op zat het vogeltje er weer!

                  Denk ook eens aan de vogels, je hebt er niets aan dit soort bastaarden.
                  Mijn idee. Er staan ook al maanden wat van dit soort bastaarden op MP. Gordelgrasvink x zebravink geloof ik. Zelfs gratis wil niemand ze hebben. Zelf vind ik dat ook wel logisch. Het kweekt niet en het zingt niet en het heeft zelden mooiere kleuren als de ouders hebben.

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo iedereen

                    Bedankt reeds voor de reactie
                    weet dat je wanneer je kruisingen kweekt je bij velen niet populair bent.En idd kruisingen van exoten, dus niet voor zang, geraak je moeilijk vanaf wanneer je deze wil verkopen. Voor mij is het gewoon leuk om elk jaar trachten met 1 of enkele koppels kruisingen enkele jongen van proberen groot te krijgen, om mee te doen op tentoonstelling.en waarom niet dan eens iets proberen waar weinigen reeds mee bezig zijn, en bandvinken en roodkopamadines zuivere vogels vindt je nog steeds voldoende, dus het zijn geen erg zeldzame vogels, anders zou ik ze ook gewoon zuiver trachten te kweken. heb nu gewoon enkele poppen op reserve van bandvinken, om ze gans het jaar maar in voliere te laten zitten heb ik ook niet veel aan, dus kan ik beter proberen om hier een leuke kruising mee te kweken. met de roodkopamadine man is dit dus reeds gelukt. 3mooie mannen, die ik tracht af te richten voor tentoonstellingen.De andere poppen zullen deels waarschijnlijk ingezet worden tegen de mannen bandvink die nu met een ander popje samen zitten, wanneer deze poppen hun kweekseizoen gedaan hebben, dan gaan wellicht tegen die mannen dus 2 reservepoppen(heb nu reeds 1kp roodband en 1kp geelband samen zitten, en kan nadien opnieuw zulke koppelingen maken) heb dan nog 1 pop geelbandbandvink extra op reserve zitten, mss daar eens een Jap meeuw of eventueel een padda of zebravink tegen zetten(ook soorten die voldoende zuiver gekweekt worden)

                    Hou jullie(degene die zich toch in intresseren) wel op de hoogte, mocht ik een kruising opzetten en hier resultaten van kunnen krijgen

                    mvg
                    kris

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door kris79
                      Hallo iedereen

                      Bedankt reeds voor de reactie
                      weet dat je wanneer je kruisingen kweekt je bij velen niet populair bent.En idd kruisingen van exoten, dus niet voor zang, geraak je moeilijk vanaf wanneer je deze wil verkopen. Voor mij is het gewoon leuk om elk jaar trachten met 1 of enkele koppels kruisingen enkele jongen van proberen groot te krijgen, om mee te doen op tentoonstelling.en waarom niet dan eens iets proberen waar weinigen reeds mee bezig zijn, en bandvinken en roodkopamadines zuivere vogels vindt je nog steeds voldoende, dus het zijn geen erg zeldzame vogels, anders zou ik ze ook gewoon zuiver trachten te kweken. heb nu gewoon enkele poppen op reserve van bandvinken, om ze gans het jaar maar in voliere te laten zitten heb ik ook niet veel aan, dus kan ik beter proberen om hier een leuke kruising mee te kweken. met de roodkopamadine man is dit dus reeds gelukt. 3mooie mannen, die ik tracht af te richten voor tentoonstellingen.De andere poppen zullen deels waarschijnlijk ingezet worden tegen de mannen bandvink die nu met een ander popje samen zitten, wanneer deze poppen hun kweekseizoen gedaan hebben, dan gaan wellicht tegen die mannen dus 2 reservepoppen(heb nu reeds 1kp roodband en 1kp geelband samen zitten, en kan nadien opnieuw zulke koppelingen maken) heb dan nog 1 pop geelbandbandvink extra op reserve zitten, mss daar eens een Jap meeuw of eventueel een padda of zebravink tegen zetten(ook soorten die voldoende zuiver gekweekt worden)

                      Hou jullie(degene die zich toch in intresseren) wel op de hoogte, mocht ik een kruising opzetten en hier resultaten van kunnen krijgen

                      mvg
                      kris
                      wel leuk die bastaardenkweek.
                      voor de tt komen toch de kleurrijke en contrastrijke vogels het meest in aanmerking voor de punten.een bastaard japanse meeuw X muskaatvink blinkt niet uit in kleuren en contrast. zal ook met een beetje concurentie waarschijnlijk niet in de prijzen vallen.
                      het zijn jouw vogels dus gewoon mee doen wat je leuk vindt.
                      de "echte" liefhebbers plaatsen ook een tweetal vogels bij elkaar in een broedkooitje terwijl als de vogels het zelf uit mochten maken er hoogst waarschijnlijk andere koppels geformeerd werden.

                      a je mar leut et

                      p.s. nog prijs gehaald op de tt met je vogels?
                      groetjes CASEY STEK

                      Opmerking


                      • #12
                        kruising

                        bastaardenop tentoonstellingen dienen contrastrijk te zijn nu is een bandvink en roodkopamadine niet bepaald contrastrijk en de jongen uit deze combinatie ook niet daarom vind je die niet op of in ieder geval niet veel op een tt.

                        bovendien wat heeft het van nut om dergelijke bastaarden te kweken probeer liever een goede stam van bandvinken of roodkopamadine op te zetten welke een goed formaat hebben je zal zien dat je dat ook niet zomaar zal lukken meestal behalen ze in de bovenste rubriek 27 zelden hoger en meestel is de reden hiervan te smal van model of formaat kan forser.

                        Opmerking


                        • #13
                          Dat kweken op formaat vind ik zelf vreselijk. De vogelsoorten die in onze hobby zo op formaat gekweekt worden gaan in mijn ogen sterk achteruit. Ik zou zeggen, kweek ze eens op normale maat maar dan in perfecte gezondheid en met perfecte fysieke kenmerken.
                          Ik vind de huidige parkieten op formaat, zebravinken op formaat en goulds die met wijd uit elkaar staande poten en een groot lichaam op de stok zitten dus niet bepaald iets om na te streven.

                          Ieder zijn ding maar ik lees van jou Lambert altijd dat je bastaardkweek ed niks vindt. Mutaties is ook niet goed in jouw ogen zover ik begrijp. Tenminste, dat lees ik toch regelmatig tussen de regels door in jouw teksten. Maar het kweken van veel te grote vogels is wel een goed idee? Ik vind dat een vogel zo groot moet zijn als hij hoort te zijn en zoals hij ook in het wild is. Ik zie liever een bonte papegaaiamadine dan een die veel te fors is in mijn ogen. De eerste gedraagt zich normaal en kan normaal bewegen.

                          Opmerking


                          • #14
                            format

                            beste marx,

                            Ik ben inderdaad tegen het verbastederenvan vogels, want kun jij me dan uitleggen wat het nut is van een kruising tussen bandvink en roodkopamadine.

                            Ze zijn niet contrastrijk, behalen te weinig punten op tt.bij verkoop brengen ze niets of in ieder geval weinig op. nu is dat laatste niet zo belangrijk we doen het toch voor onze hobby

                            Dat je op vogels op formaat model en kleur moet kweken of in ieder trachten te kweken is mijn inziens al in somige gevallen dan al moeilijk genoeg.

                            Ik zou willen voorstellen probeer ens een bandvink, japanse meeuw of zebravink te kweken welke 90 punten haalt op tt, doe dit drie jaar en ga je dan op bastaardkweek storten.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                              beste marx,

                              Ik ben inderdaad tegen het verbastederenvan vogels, want kun jij me dan uitleggen wat het nut is van een kruising tussen bandvink en roodkopamadine.

                              Ze zijn niet contrastrijk, behalen te weinig punten op tt.bij verkoop brengen ze niets of in ieder geval weinig op. nu is dat laatste niet zo belangrijk we doen het toch voor onze hobby

                              Dat je op vogels op formaat model en kleur moet kweken of in ieder trachten te kweken is mijn inziens al in somige gevallen dan al moeilijk genoeg.

                              Ik zou willen voorstellen probeer ens een bandvink, japanse meeuw of zebravink te kweken welke 90 punten haalt op tt, doe dit drie jaar en ga je dan op bastaardkweek storten.
                              Hoi Lambert, dat is niet precies waar ik op doelde. Ik doel op de overeenkomst tussen het kweken van een mutant en een groot formaat vogel wat in mijn ogen net zo goed een mutant is. Als je nu een zebravink kweekt dan is die schat ik 2 keer zo groot als normaal gesproken in het wild. Dan haal je wel je punten op een TT maar kweek je dan niet net zo goed kweekvormen. Ik haal dit even aan omdat jij in een ander topic fel ageerde tegen kweken met een mutant. De wildkleuren zouden verloren gaan. Voor mij gaan normaal formaat wildvorm vogels verloren als iedereen zich op die absurde formaten gaat richten. Die gaan letterlijk samen met problemen bij de vogels. Vreselijk lange veren zijn in mijn ogen misschien wel meer mutant dan een vogel die bv de kleur zwart mist in zijn veren.

                              Ik val niemand aan want zoals ik mutaties leuk vind mag een ander groot formaat leuk vinden. Geen probleem mee. Het contrast tussen "ik prefereer wildvorm en ben tegen mutaties" en "ik kweek op formaat" is voor mij wel vrij groot.

                              Kijk, deze richting van kweken is toch ook gewoon enorm afwijkend van wild.

                              Opmerking

                              Working...
                              X