Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartel pikt op andere kwartel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kwartel pikt op andere kwartel

    Ik heb sinds een paar weken 3 kwartels, 1 mannetje en 2 vrouwtjes (dat werd mij aangeraden 2 vrouwtjes te nemen).

    Nu kwam ik gisteren erachter dat het mannetje zijn rug erg kaal was, tot vandaag kwam ik tot mijn schrik erachter dat dit nog erger is geworden



    Ik bleef er even bijstaan en zag dat de grijze kwartel op zijn rug zijn veren eruit trekt terwijl het andere vrouwtje helemaal niks doet. (ik heb altijd genoeg eten op de grond voor hun staan)

    Nu kan ik wel terug gaan hoewel ik het wel jammer vind haar weg te doen (ze piept keihard als ik uit de kamer loopt soms dat wel lief is)

    Nu is mijn vraag, is dit normaal? of is het een mannetje toch of een ander soort dwergkwartel?

  • #2
    De foto kan een vertekend beeld geven, maar het lijkt erop dat je kwartels maar in een kleine kooi zitten? Misschien komt het daardoor...

    Opmerking


    • #3
      OW ik zet even een foto van de kooi erop:



      80 HX80 Bx 30 D

      Ik heb haar maar apart nu even gezet want ze loopt het mannetje gewoon achterna. (en ze hebben nu ook een soort huisje onderaan, staat alleen nog niet op deze foto)

      Opmerking


      • #4
        Veel te klein helaas. Kwartels horen buiten en niet in een kamerkooi. Dit plukken is verveling en dwangmatig gedrag van dieren die geen afleiding hebben. Kwartels willen in zand peuteren, grasjes pikken, zaadjes zoeken en zandbaden nemen. Jouw kwartels zitten een soort van in een badkamer voor kwartels. Kaal, leeg en wit.

        Ik zou ze snel weg doen en het houden op je zebravinkjes. Grappig dat je die kooi hebt. Ik weet wie ze maakt, ik heb er ook een kooi van gekocht ooit

        Opmerking


        • #5
          het is idd geen geschikte kooi voor kwartels, ze horen hier niet thuis en zeker geen trio, de CH dwergkwartels zijn eigenlijk van nature uit monogaam

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Marx
            Veel te klein helaas. Kwartels horen buiten en niet in een kamerkooi. Dit plukken is verveling en dwangmatig gedrag van dieren die geen afleiding hebben. Kwartels willen in zand peuteren, grasjes pikken, zaadjes zoeken en zandbaden nemen. Jouw kwartels zitten een soort van in een badkamer voor kwartels. Kaal, leeg en wit.

            Ik zou ze snel weg doen en het houden op je zebravinkjes. Grappig dat je die kooi hebt. Ik weet wie ze maakt, ik heb er ook een kooi van gekocht ooit

            Hi wilde even jullie laten weten dat ik de kwartels gelukkig heb kunnen terug brengen (ookal was mijn bonnetje niet meer geldig) dus ik ben erg opgelucht dat ze hun nog terug namen.

            Wat grappig dat je de kooi ook kent haha ben er nog steeds erg blij mee ^^.

            de CH dwergkwartels zijn eigenlijk van nature uit monogaam
            ow dit wist ik helemaal neit ik had namelijk eerst ook 1 vrouwtje maar de man van dierenwinkel raadde me juist 2 vrouwtjes aan O.o. volgende keer als ik iets koop beter de fokker vragen ofzo denk ik dan O.o


            In ieder geval bedankt voor de reacties

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door sammywammyland
              ow dit wist ik helemaal neit ik had namelijk eerst ook 1 vrouwtje maar de man van dierenwinkel raadde me juist 2 vrouwtjes aan O.o. volgende keer als ik iets koop beter de fokker vragen ofzo denk ik dan O.o
              natuurlijk raad hij je dat aan hij wil ook verkopen

              Opmerking

              Working...
              X