Mededeling

Collapse
No announcement yet.

meerdere poppen voor 1 man ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • meerdere poppen voor 1 man ?

    dag allemaal ,

    mag ik vb 2 poppen voor 1 man steken in kweekkooi ? 60*50*50
    vb :
    distelvink X kanarie , mex roodmus

    of

    distelvink X kanarie , kanarie


    en , ik heb ook nog buitenhok , van 2m op 1.5m en 2m hoog

    ik heb daar 3 poppen kanarie en 1 distelvink man en 1 kneuterman

    mogen er nog poppen bij ? of ...

  • #2
    Die broedkooien gaat echt problemen geven. Stel je eens voor, pop 1 krijgt 5 jongen en die zijn precies 3 weken en vliegen uit als pop 2 net haar eerste ei legt. Dat ei gaat eraan, nest wordt verstoord en die pop wordt gek van 5 vreemde fladderjongen die niet van haar zijn in zo'n kleine ruimte. Ik had al problemen met 3 putterpoppen bij 1 man in een vlucht van 2x2x1. De jongen gingen ook op nesten zitten met veel kleinere jongen en kropen er gewoon bij. Dan kwam de pop en die keek moedeloos naar een jong van 4 weken op haar jongen van 2 dagen om maar wat te noemen.

    Opmerking


    • #3
      conclusie ;


      de 2 poppen daar laten , tot 1 jongen heeft en de andere die geen jongen heeft uit de kweekkooi halen ...?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
        conclusie ;


        de 2 poppen daar laten , tot 1 jongen heeft en de andere die geen jongen heeft uit de kweekkooi halen ...?
        Dan krijg je die andere pop niet meer gekoppeld op tijd. Ik zou 1 pop 1 man doen als je ze samen wil laten of evt kanariepoppen in een dubbele kooi zetten en zodra er 1 zit een gaas-schot ertussen (2 nesten, elk aan een andere zijde) en dan de man bij de andere pop laten in de hoop dat die ook wil. Maargoed, het is wel wat lastig.

        Opmerking


        • #5
          dit gaat goed in een drie delige kooi.

          man in het midden de poppen aan de buitenkanten, scheiden doormiddel van gaas,heeft een pop het nest klaar, laat je de man erbij voor de bevruchting, daarna de man weer in het midden, hetzelfde doe je met de andere pop.

          of een vlucht met 1 putterman en 3 kanarie popen,vlucht 1 meter breed,2 meter lang en 2 meter hoog.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            dus eens de pop jongen heeft of beter gezegt op bevruchte eieren zit dan is de man overbodig ???

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
              dus eens de pop jongen heeft of beter gezegt op bevruchte eieren zit dan is de man overbodig ???
              Bij een kanarie wel. Ga je een wildzangpop gebruiken dan kan dat soms anders werken. Je moet dan sowieso scheiden door gaas. Als zij haar man kwijt is kan ze anders het nest wel eens in de steek laten

              Opmerking

              Working...
              X