Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bevroren water? Help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bevroren water? Help!

    Dag allemaal ,

    (ps ik heb reeds zelfde gepost in buitenhuisvestiging mits ik niet goed wist waar te plaatsen )

    ik heb naast mijn binnenhuis kweekkooien , nog 3 apparte buiten vollieres ,
    ik heb die volledig afgeschermt met doorzichtige golfplaatjes , maar toch vriest het binnen , met gevolg dat het drinkwater bevroren is , mits ik begin werken al het nog donker is , en pas thuis ben na zonsondergang , is het heel moeilijk soms om drinkwater te voorzien voor de buitenvogels ...
    ik persoonlijk werk met de lantaarnflessen , zowel voor water als voeding , heeel handig ...
    ik heb in de vogelhandel de electronische waterverwarmers gezien om in de drinkbakken te leggen , en heel moeilijk voor mezelf want ik kan heel moeilijk electr. voorzien in de vollieres en 2e bang dat ze zich zouden wassen in te grote wasbakken en dan bevriezen van de kou ...

    zijn er naast deze oplossing nog andere oplossingen ?

    Hoe lost de doorsnee vogel liefhebber dit op ?

    kunnen jullie jullie ervaringen delen met me op dit gebied aub ???

  • #2
    Ik heb zo'n flexibele waterverwarmer. Dat is een flexibele slang die het water vorstvrij houd. Deze moet je niet noodzakelijk in een grote bak leggen, maar bij mij (met een beetje wringen - als ie warm is gaat het beter ) zit hij gewoon in de drankfontein.
    Zonder electriciteit is het volgens mij onmogelijk, dus daar moet je wel voor zorgen, desnoods met een verlengkabel.

    Opmerking


    • #3
      druiven suiker

      doe er een beetje druiven suiker door het water dan bevriest het niet zo snel

      Opmerking


      • #4
        bevriezen

        let wel op dat de vogels zich niet gaan baden kunnen ongelukken van komen,

        Opmerking


        • #5
          Hier ook hetzelfde probleem vanmorgen fonteinen bevroren. Morgen ochtend timer laten aanslaan van het licht om water te geven voor ik naar het werk vertrek. Indien nodig ververst mijn vrouw ze voor naar het werk vertrekt 's middags. Om 17U30 ben ik terug thuis hopelijk is dit voldoende.

          @ iedereen: Kan een vogel overdag zonder water? Wel als het water 's morgens ververst is natuurlijk.
          Lang leve de vogels

          http://www.everyoneweb.com/vrijevinkeniersmenen

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Fadiga
            @ iedereen: Kan een vogel overdag zonder water? Wel als het water 's morgens ververst is natuurlijk.
            Ik vind niet dat je dat mag riskeren het is ook iets wat je natuurlijk allang
            geregeld had moeten hebben. Zijn genoeg middelen in de handel en ik neem
            aan dat ieder toch wel een verlengsnoer heeft.

            Opmerking


            • #7
              Ik werk met kleine banaanfonteinen kan daar toch geen verwarmer insteken?
              Er is elektriciteit voorzien in mijn voli.
              Lang leve de vogels

              http://www.everyoneweb.com/vrijevinkeniersmenen

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Fadiga
                Ik werk met kleine banaanfonteinen kan daar toch geen verwarmer insteken?
                Er is elektriciteit voorzien in mijn voli.
                Dan koop je toch een andere fontein? 3 euro.....

                Ik geef ze smorgens om 08:30 uur water, smiddags om 14:00 uur en om 16:00 uur nog een keer voor het laatst. Ik lees hier over water geven om 17:30 uur. Dat is natuurlijk zinloos want een vogel in het donker drinkt gewoon niet. Dus zorgen dat ze in het licht water hebben.

                Opmerking


                • #9
                  The proof of the pudding is in the eating

                  Opmerking


                  • #10
                    Matsje <3

                    Opmerking


                    • #11
                      verwarmd water , vervriest normaal nog sneller dan koud kraantjes water , wetenschappelijk bewezen ...

                      Opmerking


                      • #12
                        @Marx Ik ga werken. Vertrek om 7u30 en ben terug thuis om 17u20 ongeveer. Overdag kan ik niet terug naar huis. Ik laat een lamp aanslaan om eten te geven en ook drinken. Dus het licht brand tot 19u ik verleng gewoon de dag een beetje. Zo hebben de vogels ook voldoende tijd om te eten en te drinken vandaar ook mijn eerder gestelde vraag. Bestaat het gevaar niet dat ze baden in de grotere fonteinen of zijn het van die 1 liter fonteinen.
                        Lang leve de vogels

                        http://www.everyoneweb.com/vrijevinkeniersmenen

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Fadiga
                          @Marx Ik ga werken. Vertrek om 7u30 en ben terug thuis om 17u20 ongeveer. Overdag kan ik niet terug naar huis. Ik laat een lamp aanslaan om eten te geven en ook drinken. Dus het licht brand tot 19u ik verleng gewoon de dag een beetje. Zo hebben de vogels ook voldoende tijd om te eten en te drinken vandaar ook mijn eerder gestelde vraag. Bestaat het gevaar niet dat ze baden in de grotere fonteinen of zijn het van die 1 liter fonteinen.
                          Kijk dat bedoel ik. Gewoon wat kreatief zijn. Zo kan het dus ook.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
                            verwarmd water , vervriest normaal nog sneller dan koud kraantjes water , wetenschappelijk bewezen ...

                            Klopt helemaal. Dat vriest eerder dicht. Ik geef dus ook koud water inderdaad.

                            Opmerking


                            • #15
                              misschien te simpel gedacht,maar wat dacht je van sneeuw(is ook water)
                              garoeten theo

                              Opmerking

                              Working...
                              X