Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eivoer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eivoer.

    Hallo Beste Mensen,

    Heb heel even een vraag voor jullie.
    Ik ben aangesloten bij Speciaalclub Natuurbroed Gouldamadine Nederland.

    Nu staat daar in hoe jezelf het beste eivoer kan maken.
    Dat was als volg.
    klein klontje boter in steelpan laten smelten.
    dan een kopje melk er aan toevoegen.
    als het goed warm is 3 geklopte eieren eraan toevoegen en roeren tot een
    roerei.
    dan 200 gram beschuit of paneermeel en roeren tot een rulle massa.
    je kunt daar dan zelf van alles aan toevoegen, zoals kiemzaad of biergist etc.

    Nu had ik het dus met iemand daar over en vertelde mij dat melk en boter slecht moet zijn voor de vogels, dat je daar mee op moet passen,
    maar mijn mening was ze zullen het best wel weten anders zetten ze het er toch niet in.

    Wat is jullie mening over die melk en boter.

    Groetjes Petra.

  • #2
    geen idee

    ik heb geen idee, of het goed of slecht is voor je vogels, maar als het op de website staat, zou ik er niet aan twijfelen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Boter bevat zouten en misschien heb je hier iets aan voor wat betreft melkproducten en vogels.
        While dairy products can provide a bird with necessary nutrients such as calcium and vitamin D3, we should choose carefully what items we offer our pet birds, to ensure their safety.

        Opmerking


        • #5
          Ik zou gewoon gekookte eieren gebruiken, hetzelfde resultaat(een goed opgenomen eivoer) en geen gedoe met melk, boter en aanbrandproducten.
          ZOu er een premix aan doen bijv. AVES. Perfect voer voor oa goulds. Mijn goulds zagen er altijd prima op formaat uit.
          Goulds gaan overigens snel over op zaad voeren, meestal al na een dag of 4. Uiteraard moet eivoer er bij blijven.

          Opmerking


          • #6
            in het boekje van ce B.E.C. staat een stuk over eivoer en het bereiden ervan, hier komt ook melk aan te pas maar geen boter.
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              Makkelijk eivoer

              Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
              Ik zou gewoon gekookte eieren gebruiken, hetzelfde resultaat(een goed opgenomen eivoer) en geen gedoe met melk, boter en aanbrandproducten.
              ZOu er een premix aan doen bijv. AVES. Perfect voer voor oa goulds. Mijn goulds zagen er altijd prima op formaat uit.
              Goulds gaan overigens snel over op zaad voeren, meestal al na een dag of 4. Uiteraard moet eivoer er bij blijven.
              Zo doen wij het ook altijd een hard gekookt eitje dat in kleine stukje snijden en dan vervolgens dat weer fijn stampen tot dat je alleen nog maar het eigeel ziet.

              En dat vinden onze vogels heerlijk!

              Opmerking


              • #8
                Ach ja, Petra. Al die recepten. Neem toch gewoon een commercieel eivoer.
                Vind je het niet voldoende prak er een gekookt eitje door. Doe er evt.wat diepvries pinkies door. De mogelijkheden zijn legio.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Lester Lievens
                  Een linkje voor Petra : misschien raakt de knoop hiermee ontward :

                  http://natuurgould.blogspot.com/2009...dierlijke.html
                  Gelukkig staat daar een recept, of... toch niet.

                  Weer veel bigger is best...
                  En de waarheid ... ligt in het midden.

                  Opmerking


                  • #10
                    Heren allemaal bedankt voor de uitleg.

                    Groetjes Petra.

                    Opmerking


                    • #11
                      Nog even een 'recept van een eivoertje' ........ Veel kwekers zullen zeggen: dat kan niet...!

                      Neem de goedkoopste hotelcake die je kunt krijgen, verkruimelen, beetje pinky's erbij en that's it......

                      Bij mij in de buurt woont een kweker die dat al vele jaren aan zijn vogels verstrekt. Hij kweekt met succes vele soorten waaronder Afrikaantjes etc.

                      En wij maar dure fabrieksvoeders kopen en aanrommelen met eigen voertjes...

                      Hans.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                        Nog even een 'recept van een eivoertje' ........ Veel kwekers zullen zeggen: dat kan niet...!

                        Neem de goedkoopste hotelcake die je kunt krijgen, verkruimelen, beetje pinky's erbij en that's it......

                        Bij mij in de buurt woont een kweker die dat al vele jaren aan zijn vogels verstrekt. Hij kweekt met succes vele soorten waaronder Afrikaantjes etc.

                        En wij maar dure fabrieksvoeders kopen en aanrommelen met eigen voertjes...

                        Hans.
                        Hans,dat doet me er aan herinneren,dat we vroeger naar de kweek toe een plak cake in een hoek
                        van de kooien gooiden voor de kleurkanaries.
                        Natuurlijk was zo'n plak cake binnen de kortste tijd verdwenen.
                        Eenmaal in de broedkooi echter, eivoer.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking

                        Working...
                        X