Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is nou beter ? appart of samen gekooid ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat is nou beter ? appart of samen gekooid ?

    Dag allemaal ,

    Ik heb nu veel gelezen over kruisingen , en toch graak ik er echt niet uit , velen zeggen dit en vele anderen dat ...

    is het beter de vogels samen te stoppen in een kweekkooi reeds nu van december , en ze in 1 gezamelijke te laten zitten ? of met doorzichtige scheidingswand ? of ondoorzichtige scheidingswand ?
    Sommigen zeggen kort op elkaar zetten (kleine kweekkooien gebruiken) andere zeggen kleine volliere 1m op 80cm en 2 m hoogte beter ?

    ik kweek vooral distelvink * ( waterslagerpop , timbradopop , harzerpop , phaeopop(voor uiterlijk)) om een ideale zang aan te leren , zoals kan gezien worden op vele youtube filmpjes onder de naam , mulet chardonneret "copia" .

    ik zal dit jaar eens proberen mozambiquesijs * distelvinkpop
    en cini * distelvinkpop ...


    Ik stel deze vraag eigenlijk omdat ik van andere kwekers van hybrides hoor dat ze heel veel jongen hebben , tot 10 per kweekkoppel per kweekseisoen ,
    ik heb er altijd maar 1 of 2 per koppel van soms 3 rondes ...

    kunnen de leeftijden van de poppen en mannen er ook iets mee te maken hebben ? (ik gebruik voornamelijk wel joge vogels )

  • #2
    Mijn ervaringen zijn in ieder geval veel beter met overjarige vogels. Ik heb een overjarig koppel mozambiquesijzen die 5 complete nesten heeft gegeven en een jong koppel waar ik nu 2 nesten eieren en 1 jong van heb gekregen. Dat gaat stroever. Toen ik nog kanaries kweekte gingen de eerste legsels ook minder dan die het jaar erna. Waarom gebruik je dit jaar niet dezelfde poppen als afgelopen jaar? Dat zou ik doen tenminste Ervaring is goud waard.

    Opmerking


    • #3
      mijn ervaring heb ik alleen met putter x kanarie
      heb altijd in een broekooi gekweekt en zet de putter met de kanarie zo vroeg mogelijk samen. in september vaak al als ze door de rui zijn gaan ze samen de kooi in van 70x50x50 daar kweken ze ook in.


      zo gauw je europese als pop pakt zou ik gaan voor een vluchtje

      mvg

      Opmerking

      Working...
      X