Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nest japanse nachtegaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nest japanse nachtegaal

    hallo
    vandaag een verrassing in mijn voliere mijn japanse nachtgalen hebben een perfect nest gebouwd.
    ik heb al veel dingen meegemaakt met vogels maar in dit jaargetijde een nest van mijn japanse nachtegalen dit nog niet.
    ze krijgen gewoon universeel voer met wat stukjes appel er extra door heen en een enkele meelworm pop als ze willen verpoppen.
    en verder niks bijzonders eigenlijk.
    van de zomer hebben ze ook geprobeerd om een nest te maken maar het was maar aanrommelen.
    mvg wim

  • #2
    nieuwe info

    gisteren nog eens in het nest gekeken en er lagen 3 eieren in van de japanse nachtegaal.
    goed uitgekiend hoor komen ze uit met oud en nieuw als dat maar goed gaat.
    mvg wim
    Bijgevoegde Bestanden

    Opmerking


    • #3
      Hoi Wim, gebruik jij kunstlicht oid? Dit gaat nl helemaal nergens over en ze gaan het niet overleven. Ik heb nog nooit gehoord van insecteneters die zo in de war zijn. Mijn enige verklaring kan zijn een verlicht nachthok maar volgens mij heb jij helemaal geen nachthok toch? Zijn je vogels toevallig volwassen import geweest? Dat die in verkeerd seizoen zitten?

      De enige activiteit die ik hier heb met de nachtegalen is dat ze de hele dag wat rondscharrelen en enkele weken geleden ineens heel erg gevochten hebben. Gelukkig was dat eenmalig want ze hadden elkaar helemaal vast en rolden over de grond

      Opmerking


      • #4
        Hallo Wim. Hopelijk ben ik wat positiever dan Max. Kan je de natuur tegen houden? Heb op dit forum toch gelezen dat een lid goudbuikjes o.i.d. had in Januarie? Een vriend van mij broed al 35 jaar Kakariki's in NL en die zitten op het moment ook op eieren. He, het zal best een zwaar karwei worden maar niet opgeven. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          Meestal weten de vogels die hier gewend zijn precies wanneer het lukt, ze verspillen geen energie aan een kansloos nest.
          Alleen hopen dat ze niet te snel van de jongen af gaan straks (als die er komen).
          Succes.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Denken jullie echt dat dit een kans maakt? Kijk, een nest kanaries of parkieten zou nog wel gaan maar insecteneters? Hoe ga je bij minus 10 insecten aanbieden? Ik kan er prima naast zitten maar dat is wat mijn gevoel me nu zegt.

            We zullen het wel zien gebeuren toch?

            Opmerking


            • #7
              tja gewoon proberen
              de natuur zijn gang laten gaan en hopen op 'n nestje jonkies

              Groet Frank4

              Opmerking


              • #8
                alleen insecten

                krijg je jonge nachtegalen alleen groot op insecten, of zou het ook kunnen op bijvoorbeeld alleen zaad en eivoer, wat de ouders nu dus eten ? of vraag ik nu iets stoms ? en misschien kan je het hele spulletje over zetten naar binnen ? of is daar geen ruimte voor ?
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Nachtegaal dood

                  Hallo Allemaal,

                  Nu vanochtend keek ik in mn hok en zag ik dat mijn pop luid aan het roepen was. Ik zag geen man!!!!!!!!!! Ik alles doorzocht en jawel, daar lag hij in een hoekje. Ik denk dat de koude hem teveel is geworden. Ik vond toch al dat hij in de aanloop naar de winter toe al niet meer zo aktief was in vergelijking tot de pop!

                  Nou ja even slikken en weer op zoek naar een man!

                  Groeten

                  Gijs

                  Opmerking


                  • #10
                    Waarom zou je nu geen levend voer kunnen geven?
                    Als je de insecten nu geeft zijn ze alleen heel traag toch?
                    Zo is mij altijd aangeraden om krekels en sprinkhanen even in de koelkast te zetten voor ik ze aan de vogels gaf.
                    Het grootste nadeel is dat je alles zelf moet kweken of kopen, want er zal weinig de voliere in vliegen.

                    Succes
                    http://michelsfotosite.weebly.com

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door micheltje
                      Waarom zou je nu geen levend voer kunnen geven?
                      Als je de insecten nu geeft zijn ze alleen heel traag toch?
                      Zo is mij altijd aangeraden om krekels en sprinkhanen even in de koelkast te zetten voor ik ze aan de vogels gaf.
                      Het grootste nadeel is dat je alles zelf moet kweken of kopen, want er zal weinig de voliere in vliegen.

                      Succes
                      Omdat je insecten binnen 5 minuten stijf bevroren zijn en de ouders alleen uit de snavel voeren en niet uit de krop. Dat gaat echt niet werken helaas. Ze kunnen ook niet groot gebracht worden op alleen zaad en universeel voer. In mijn ogen is het onmogelijk maar ik wacht af want de wonderen zijn de wereld nog niet uit toch?

                      Opmerking


                      • #12
                        nest nachtegaal plus inloggen??????????????????????????

                        hallo
                        heb nu 2 keer een vehaal geschreven en 2 keer ingelogd en er word niks geplaats terwijl ik gewoon bericht krijg het is geplaats.
                        nu plaats ik het geen derde keer word er een beetje moe van,mijn computer is net nagekeken en werkt perfect.
                        dus er komt geen info meer van deze kant.
                        mvg wim

                        Opmerking


                        • #13
                          inloggen

                          Leila,

                          Je laatste bericht is hier goed ontvangen !

                          Groet,
                          Henk

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik ben heel erg benieuwd of deze vogeltjes het gaan halen.

                            we hopen allemaal natuurlijk op het beste. Maar ik denk dat ze het niet gaan halen maar geef de moet absoluut niet op.

                            Indd Met alleen voer en universeel gaan ze het denk ik niet reden.

                            Toch nog heel veel succses we duimen voor je

                            Groeten, VogelKweker

                            Opmerking


                            • #15
                              jammer geen info meer

                              last van de sneeuw zekers



                              Frank4

                              Opmerking

                              Working...
                              X