PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan een vrouw ook zingen?

ZebraMeeuwtje
12-12-2009, 12:44
:help

Ik heb gister 2 koppels Japanse Meeuwtjes gekocht in een dierenwinkel, afkomstig van een fokker. Ze zijn allemaal geringd, maar nu is er 1 vrouwtje die zingt (a la Zebra-Vinkje man). Mijn vraag is dan: Zingen de vrouwtjes ook, of kwebbelen die alleen maar?

Marx
12-12-2009, 13:37
Grote kans dat het een man is.;)

Ton Koek
12-12-2009, 15:47
Ik heb nog nooit een zingend popje van het Japanase meeuwtje gezien of gehoord. Lijkt me een mannetje.

lambert46518
12-12-2009, 15:55
vrijwel zeker dat het een man is, en als het inderdaad zo is ruilen dus is de winkelier verplicht, tenminste als je hem als pop gekocht hebt.

RobK
12-12-2009, 15:59
ZebraMeeuwtje zei;

Mijn vraag is dan: Zingen de vrouwtjes ook, of kwebbelen die alleen maar?

In het algemeen vind ik wel dat vrouwtjes alleen maar kwebbelen. Ik heb echter wel eens een vrouwelijke valk horen zingen. Iets met "preitjes op d'r dijtjes" of zoiets.....;) ;)

Groet,

Rob.

Ton Koek
12-12-2009, 16:35
Ooe, jij durft.... :p

ZebraMeeuwtje
12-12-2009, 17:44
Thnx voor de reacties! :D
Vind het wel raar dat een kweker/fokker zich daar dan zo in heeft vergist! Maar goed, dat kan natuurlijk altijd. En als het zo is, gaat het dan ook fout, 3 mannen en 1 "kwebbelaar"? :rolleyes:
Tot op heden ook nog niks aan vechterij vernomen...

ZebraMeeuwtje
12-12-2009, 19:04
Toch is het raar, "het" is niet op de versiertoer. Reageert ook niet op het vrouwtje... "Het" vertoont niet echt mannetjes-gedrag, op het zingen na dan. En ook dat was maar 1 x.

Misschien was het wel playbacken :p heb ik het gewoon gekoppeld aan verkeerde vogel...

Ik ben ook maar een kwebbelaar :o

Ik zal morgen nog eens goed observeren.

Henk3
12-12-2009, 22:22
Zebrameeuwtje:
Mijn vraag is dan: Zingen de vrouwtjes ook

De zekerste manier om mannen van poppen te onderscheiden bij Japanse meeuwtjes, is de zang. Een pop zingt niet.

Zet ze maar alleen en zet dan het meeuwtje waarvan je zeker weet dat het een pop is, er na een (halve) dag maar eens bij. Rustig observeren (is stil zitten en gewoon kijken, niet kwebbelen dus.) De man begint waarschijnlijk zo te zingen voor de pop.

Een andere manier is: alle vogels een kleurring om doen. Zingt er één dan kijk je naar de kleurring. Vang hem er maar uit, dat is dus een man met zekerheid.

vandurenj
12-12-2009, 23:16
dat wordt wel meer gedaan in een dierenwinkel
omdat er gewoonlijk meer mannen als poppen zijn
en er zijner wel meer die niet durven terug gaan en de dieren winkel is van een man meer af:confused:

Marx
12-12-2009, 23:51
Je hebt zelfs meeuwenkooitjes puur bedoelt om te sexen. Je zet gewoon een stapel meeuwen voor een kooi met een pop, pakt een stoel en een glas drinken en binnen 30 minuten weet je vrijwel zeker wat de geslachten zijn. Dan hebben alle mannen wel gezongen. Ik heb alleen mannenmeeuwen en zo koop ik ze ook. Kwekers doen het zo en in de winkel waar ik ze ook heb gekocht ging het ook zo. Dat was wel een vogelspeciaalzaak. Bij mijn weten bestaan er dus geen zingende poppen.;) Anders slaat die hele meeuwen-sex-toren nergens meer op.:)

Hans de Vries
13-12-2009, 11:47
Nog even een tip: poppen produceren een geluid met een rolltje erin; prrrrt.
Mannen hebben meer een roep die één-tonig is, pieeet. Als je eenmaal dat verschil kunt horen vergeet je het nooit meer.

Hans.

ZebraMeeuwtje
20-12-2009, 17:24
Nee, dat is geen slechte bedoening want niemand weet 100% zeker of een jonge meeuw een pop is.

Mij werd verteld dat de meeuwtjes gebruikt werden om eitjes van duurdere soortgenoten uit te broeden. Heb je daar dan geen koppel voor nodig?

Hoe werkt zoiets dan?

bert3660
21-12-2009, 20:35
Mij werd verteld dat de meeuwtjes gebruikt werden om eitjes van duurdere soortgenoten uit te broeden. Heb je daar dan geen koppel voor nodig?

Hoe werkt zoiets dan?

Een koppel of 2 mannen maakt niet uit, en ind. ze worden nog steeds gebruikt voor gould's en andere soorten..

yvonne
10-01-2010, 19:45
Gezien ik al jaren met japanse meeuwen kweek moet ik ook zeggen dat ik nog nooit een pop heb horen zingen. Daarnaast is het wel heel moeilijk om het verschil tussen een pop en man te ontdekken. Het beste kun je dan een broedrijpe pop nemen en die in een tt kooi tegen over de andere zetten...de mannen zullen dan zo goed hun best gaan doen en dus zingen...dat je ze er vaak zo uit kunt pikken. Op het oog zie je bijna tot geen verschil. Dat er een man voor een pop of anders om verkocht is gebeurd heel vaak. Ik zelf geef dan een omruil gerantie....voor eentje van het goede geslacht....gezien ook ik me nog wel eens wil vergissen......

BoesBoes
11-01-2010, 23:13
Wat verstaan jullie eigenlijk onder zingen? Ik denk echt de liedjes en niet het gepriet-priet toch?

Ik heb hier een filmpje op youtube waar één van de vier meeuwtjes bij ons erg heftig op reageert. Erg leuk om te zien maar ik zet er meteen mijn vraagtekens bij.

Hier het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=8LsUAbW07Ks&feature=related

Ik ga er vanuit dat het een popje is dat hier zo heftig op reageert. Ze begint meteen allen kanten op te springen en op elk geluidje uit de film antwoord ze met priet-priet. Ik noem het maar even priet-priet maar jullie weten vast wat ik bedoel. ;)

Kan ik hieruit opmaken dat het een vrouwtje is?

vandurenj
12-01-2010, 00:02
dat wat hij op de onderste stok doet halverwege het filmpje is zingen
dus een man