Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan een vrouw ook zingen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kan een vrouw ook zingen?



    Ik heb gister 2 koppels Japanse Meeuwtjes gekocht in een dierenwinkel, afkomstig van een fokker. Ze zijn allemaal geringd, maar nu is er 1 vrouwtje die zingt (a la Zebra-Vinkje man). Mijn vraag is dan: Zingen de vrouwtjes ook, of kwebbelen die alleen maar?

  • #2
    Grote kans dat het een man is.

    Opmerking


    • #3
      Ik heb nog nooit een zingend popje van het Japanase meeuwtje gezien of gehoord. Lijkt me een mannetje.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        zingen

        vrijwel zeker dat het een man is, en als het inderdaad zo is ruilen dus is de winkelier verplicht, tenminste als je hem als pop gekocht hebt.

        Opmerking


        • #5
          ZebraMeeuwtje zei;

          Mijn vraag is dan: Zingen de vrouwtjes ook, of kwebbelen die alleen maar?
          In het algemeen vind ik wel dat vrouwtjes alleen maar kwebbelen. Ik heb echter wel eens een vrouwelijke valk horen zingen. Iets met "preitjes op d'r dijtjes" of zoiets.....

          Groet,

          Rob.

          Opmerking


          • #6
            Ooe, jij durft....
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Thnx voor de reacties!
              Vind het wel raar dat een kweker/fokker zich daar dan zo in heeft vergist! Maar goed, dat kan natuurlijk altijd. En als het zo is, gaat het dan ook fout, 3 mannen en 1 "kwebbelaar"?
              Tot op heden ook nog niks aan vechterij vernomen...

              Opmerking


              • #8
                Toch is het raar, "het" is niet op de versiertoer. Reageert ook niet op het vrouwtje... "Het" vertoont niet echt mannetjes-gedrag, op het zingen na dan. En ook dat was maar 1 x.

                Misschien was het wel playbacken heb ik het gewoon gekoppeld aan verkeerde vogel...

                Ik ben ook maar een kwebbelaar

                Ik zal morgen nog eens goed observeren.

                Opmerking


                • #9
                  Man of pop

                  Zebrameeuwtje:
                  Mijn vraag is dan: Zingen de vrouwtjes ook
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    dat wordt wel meer gedaan in een dierenwinkel
                    omdat er gewoonlijk meer mannen als poppen zijn
                    en er zijner wel meer die niet durven terug gaan en de dieren winkel is van een man meer af

                    Opmerking


                    • #11
                      Je hebt zelfs meeuwenkooitjes puur bedoelt om te sexen. Je zet gewoon een stapel meeuwen voor een kooi met een pop, pakt een stoel en een glas drinken en binnen 30 minuten weet je vrijwel zeker wat de geslachten zijn. Dan hebben alle mannen wel gezongen. Ik heb alleen mannenmeeuwen en zo koop ik ze ook. Kwekers doen het zo en in de winkel waar ik ze ook heb gekocht ging het ook zo. Dat was wel een vogelspeciaalzaak. Bij mijn weten bestaan er dus geen zingende poppen. Anders slaat die hele meeuwen-sex-toren nergens meer op.

                      Opmerking


                      • #12
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                          Nee, dat is geen slechte bedoening want niemand weet 100% zeker of een jonge meeuw een pop is.
                          Mij werd verteld dat de meeuwtjes gebruikt werden om eitjes van duurdere soortgenoten uit te broeden. Heb je daar dan geen koppel voor nodig?

                          Hoe werkt zoiets dan?

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ZebraMeeuwtje
                            Mij werd verteld dat de meeuwtjes gebruikt werden om eitjes van duurdere soortgenoten uit te broeden. Heb je daar dan geen koppel voor nodig?

                            Hoe werkt zoiets dan?
                            Een koppel of 2 mannen maakt niet uit, en ind. ze worden nog steeds gebruikt voor gould's en andere soorten..

                            Opmerking


                            • #15
                              Gezien ik al jaren met japanse meeuwen kweek moet ik ook zeggen dat ik nog nooit een pop heb horen zingen. Daarnaast is het wel heel moeilijk om het verschil tussen een pop en man te ontdekken. Het beste kun je dan een broedrijpe pop nemen en die in een tt kooi tegen over de andere zetten...de mannen zullen dan zo goed hun best gaan doen en dus zingen...dat je ze er vaak zo uit kunt pikken. Op het oog zie je bijna tot geen verschil. Dat er een man voor een pop of anders om verkocht is gebeurd heel vaak. Ik zelf geef dan een omruil gerantie....voor eentje van het goede geslacht....gezien ook ik me nog wel eens wil vergissen......
                              http://www.grotode.com

                              Opmerking

                              Working...
                              X