Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terrenziani

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Terrenziani

    Hallo,

    Wie heeft er ervaring met het aankopen van Terrenziani kooien?
    Blijkbaar geen distributeurs in Benelux?

    groeten,

    jan

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Jan123
    Hallo,

    Wie heeft er ervaring met het aankopen van Terrenziani kooien?
    Blijkbaar geen distributeurs in Benelux?

    groeten,

    jan
    Degelijke kooien lijkt me,Jan,die Terrenziani kooien.
    Goedkoper zijn de Chinese draadkooien. De broedkooien hebben een uitneembaar bodemrooster en een plastic zandlade.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Vroeger in de dierenwinkel waar ik werkte verkochten we ze wel. De levering was altijd al zeer chaotisch. Veel winkels zijn daarom afgehaakt destijds.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        jan ???

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan123
        Hallo,

        Wie heeft er ervaring met het aankopen van Terrenziani kooien?
        Blijkbaar geen distributeurs in Benelux?

        groeten,

        jan
        welke kooien zijn dat.????? ken da niet ze.
        toon eens foto.
        gr. medaar

        Opmerking


        • #5
          Hierbij wat foto's van deze peperdure kooien.
          Bijgevoegde Bestanden
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Jan,
              Kijk eens op de site www.curio-bicudo.com

              Daar vind je tralie- broedkooien voor een redelijke prijs en van goede kwaliteit.

              Meerdere kwekers waaronder ik gebruiken deze kooien al meerdere jaren naar volle tevredenheid.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Kennelijk kan je ze bij Geonshopping bestellen: http://www.geonshopping.nl/shop/Kwee...ni-p-1149.html

                Groet,
                Karel

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                  Jan,
                  Kijk eens op de site www.curio-bicudo.com

                  Daar vind je tralie- broedkooien voor een redelijke prijs en van goede kwaliteit.

                  Meerdere kwekers waaronder ik gebruiken deze kooien al meerdere jaren naar volle tevredenheid.
                  Was jij niet tegen draadkooien, Antoni? Of beschouw je deze kooien niet als draadkooi? Ik ga me trouwens de grote versie bestellen (102 x 34 x 47,5 cm) bij hen. Hoe is het gesteld met de bijgeleverde accessoires: 12 voerbakken, 4 zitstokken, 3 kunststof tussenschotten en bodemrooster? De zitstokken kieper ik gewoon weg, ik neem zitstokken waar ik dopjes op kan lijmen en tussen de voor- en achterzijde kan klemmen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Laurenzo
                    Was jij niet tegen draadkooien, Antoni? Of beschouw je deze kooien niet als draadkooi? Ik ga me trouwens de grote versie bestellen (102 x 34 x 47,5 cm) bij hen. Hoe is het gesteld met de bijgeleverde accessoires: 12 voerbakken, 4 zitstokken, 3 kunststof tussenschotten en bodemrooster? De zitstokken kieper ik gewoon weg, ik neem zitstokken waar ik dopjes op kan lijmen en tussen de voor- en achterzijde kan klemmen.
                    Ik ben er niet echt een voorstander van. Op Birdweb is daarover nog een topic geweest.
                    Helaas laat mijn gezondheid het niet meer toe om de 3-delige broedkooien
                    te maken,die ik voorheen heb gehad. Dat waren de beste kooien.
                    De rommel van nesten enz. bleef ook in de kooi ipv er buiten.
                    Wat betreft de traliekooien van 102 cm lengte:
                    De voerbakjes zijn ok,ook de bijgeleverde tussenschotten. Je zou wat de stokken betreft ook indraaistokken kunnen nemen,die dan lang genoeg zijn om tussen voor-en achterzijde te klemmen. Ik heb niet deze lengte,maar het rooster schijnt een ramp te zijn,omdat dat uit 1 geheel bestaat.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      Je zou wat de stokken betreft ook indraaistokken kunnen nemen,die dan lang genoeg zijn om tussen voor-en achterzijde te klemmen.
                      Ik ga me geribbelde houten zitstokken nemen, waarop ik zo'n wit dopje lijm (tegen de luishuisvesting), een van 10 mm en de andere 12 mm. 2 verschillende maten, beter voor de vogelpootjes (tropen). Elke week samen met de voerbakjes, fonteintjes en eivoerpotjes de vaatwasmachine in en klaar.

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo,

                        Laurenzo;
                        waarop ik zo'n wit dopje lijm (tegen de luishuisvesting)
                        The proof of the pudding is in the eating

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door populier
                          Hierbij wat foto's van deze peperdure kooien.
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Opmerking


                          • #14
                            Op zich gelijk qua berekening. Echter, goed om te weten is de kosten van transport welke hierin zitten. Ik heb deze kooien namelijk zelf ook (bevallen me super). De kooien komen in losse delen op een pallet gestapeld, en bij je voordeur afgeleverd.
                            Wat gaan de kooien van Bakker kosten, als deze thuis afgeleverd worden? Geen cinisme hoor. Daarbij krijg je bij Terreniane ook alle drinkflesjes, voederbakjes, zitstokken erbij + een extra bomenrooster (tijdens het schoonmaken kun je het rooster dus zo verwisselen. Hierdoor komen de vogels niet in de lade / of het papiersysteem terecht).

                            Vervolgens kies je nu een kooien systeem uit, welke met (kleef) papier werkt. Dus, tijdens de rui heb je geen ronddwarrelende veren meer (kleven aan het papier). + je hoeft geen lades meer te verschonen. gewoon het papier doortrekken, en afscheuren. Of het goedkoper is weet ik niet. Als je tijd en schoonmaakmiddelen meerekend wellicht weer wel.

                            Verder zijn deze kooien volledig uit elkaar te halen (goed schoon te maken dus), en kan je de ruimte ook voor andere doeleinden gebruiken.

                            Een keer een investering, en je bent voor de rest helemaal klaar.

                            Groet,
                            Erik van Staverden

                            Opmerking


                            • #15
                              Gehu:
                              3-delig - 124 x 40 x 40 cm= 144 : 3=

                              Bakker kooi:
                              3-delig - 123.5 x 40 x 42 cm= 167.5 : 3=

                              Firma Heesakkers:
                              geen prijsvermelding op hun site

                              Pascal Hemel (G & O):
                              3-delig 124.1 x 40 x 42 cm= 171 : 3=

                              Opmerking

                              Working...
                              X