PDA

Bekijk Volledige Versie : Terrenziani

Jan123
12-12-2009, 08:26
Hallo,

Wie heeft er ervaring met het aankopen van Terrenziani kooien?
Blijkbaar geen distributeurs in Benelux?

groeten,

jan

Antoni Hopmann
12-12-2009, 11:09
Hallo,

groeten,

jan

Degelijke kooien lijkt me,Jan,die Terrenziani kooien.
Goedkoper zijn de Chinese draadkooien. De broedkooien hebben een uitneembaar bodemrooster en een plastic zandlade.

Ton Koek
12-12-2009, 16:37
Vroeger in de dierenwinkel waar ik werkte verkochten we ze wel. De levering was altijd al zeer chaotisch. Veel winkels zijn daarom afgehaakt destijds.

medaar
16-12-2009, 16:38
Hallo,

groeten,

jan

welke kooien zijn dat.????? ken da niet ze.
toon eens foto.
gr. medaar

populier
16-12-2009, 19:26
Hierbij wat foto's van deze peperdure kooien.

Erik van Staverden
16-01-2010, 18:30
Zelf gebruik ik deze kooien sinds een jaar of 5. S U P E R kooien mag ik zeggen. Zeker, als je de ruimte multifunctioneel wilt gebruiken. Als kweker van Timbrado's, gebruik ik de kweekruimte ook om mijn vogels in te trainen.

De kooien kun je eenvoudig geheel demonteren (Denk ook aan het schoonmaak gemak hierbij, waarbij alle kiertjes schoongemaakt kunnen worden) en opstapelen.

Daarbij het grote voordeel, roosters boven de lades (wordt een extra rooster mee geleverd i.v.m. schoonmaak voordeel).

Okay, italiaans spreken we niet allemaal. Engels moet lukken toch? Ik heb deze zo besteld. Vooraf het geld overgemaakt, en binnen 1 week werd een pallet met de goederen door een vrachtwagen afgeleverd. Je hoeft er zelf dus niet voor uit!!!

Voor mij zijn het dé broedkooien.

Groetjes,
Erik van Staverden

Antoni Hopmann
17-01-2010, 00:25
Jan,
Kijk eens op de site www.curio-bicudo.com

Daar vind je tralie- broedkooien voor een redelijke prijs en van goede kwaliteit.

Meerdere kwekers waaronder ik gebruiken deze kooien al meerdere jaren naar volle tevredenheid.

eilandkanarie
17-01-2010, 11:11
Kennelijk kan je ze bij Geonshopping bestellen: http://www.geonshopping.nl/shop/Kweekkooi-Terenziani-p-1149.html

Groet,
Karel

Laurenzo
15-03-2010, 23:47
Jan,
Kijk eens op de site www.curio-bicudo.com

Daar vind je tralie- broedkooien voor een redelijke prijs en van goede kwaliteit.

Meerdere kwekers waaronder ik gebruiken deze kooien al meerdere jaren naar volle tevredenheid.

Was jij niet tegen draadkooien, Antoni? Of beschouw je deze kooien niet als draadkooi? Ik ga me trouwens de grote versie bestellen (102 x 34 x 47,5 cm) bij hen. Hoe is het gesteld met de bijgeleverde accessoires: 12 voerbakken, 4 zitstokken, 3 kunststof tussenschotten en bodemrooster? De zitstokken kieper ik gewoon weg, ik neem zitstokken waar ik dopjes op kan lijmen en tussen de voor- en achterzijde kan klemmen.

Antoni Hopmann
15-03-2010, 23:59
Was jij niet tegen draadkooien, Antoni? Of beschouw je deze kooien niet als draadkooi? Ik ga me trouwens de grote versie bestellen (102 x 34 x 47,5 cm) bij hen. Hoe is het gesteld met de bijgeleverde accessoires: 12 voerbakken, 4 zitstokken, 3 kunststof tussenschotten en bodemrooster? De zitstokken kieper ik gewoon weg, ik neem zitstokken waar ik dopjes op kan lijmen en tussen de voor- en achterzijde kan klemmen.

Ik ben er niet echt een voorstander van. Op Birdweb is daarover nog een topic geweest.
Helaas laat mijn gezondheid het niet meer toe om de 3-delige broedkooien
te maken,die ik voorheen heb gehad. Dat waren de beste kooien.
De rommel van nesten enz. bleef ook in de kooi ipv er buiten.
Wat betreft de traliekooien van 102 cm lengte:
De voerbakjes zijn ok,ook de bijgeleverde tussenschotten. Je zou wat de stokken betreft ook indraaistokken kunnen nemen,die dan lang genoeg zijn om tussen voor-en achterzijde te klemmen. Ik heb niet deze lengte,maar het rooster schijnt een ramp te zijn,omdat dat uit 1 geheel bestaat.

Laurenzo
16-03-2010, 15:02
Je zou wat de stokken betreft ook indraaistokken kunnen nemen,die dan lang genoeg zijn om tussen voor-en achterzijde te klemmen.

Ik ga me geribbelde houten zitstokken nemen, waarop ik zo'n wit dopje lijm (tegen de luishuisvesting), een van 10 mm en de andere 12 mm. 2 verschillende maten, beter voor de vogelpootjes (tropen). Elke week samen met de voerbakjes, fonteintjes en eivoerpotjes de vaatwasmachine in en klaar.

Serinus
16-03-2010, 16:05
Hallo,

Laurenzo;
waarop ik zo'n wit dopje lijm (tegen de luishuisvesting)nóg minder kans op luizen geeft de optie om de stokken +/- 3mm langer te maken en op de "kopse kant" overdwars een zaagsnede te maken.
Daar past dan een spijltje precies in, kost niks en is minder interessant als luizenwoning.

Groeten, succes, Serinus.

Laurenzo
19-03-2010, 19:34
Hierbij wat foto's van deze peperdure kooien.

Dit wil ik ook even nuanceren, ik vroeg een offerte aan:

Cilea 90x40x40 – 4 storeys x 5 columns = 20 cages cleaning system with paper; fixed at wall
Open sides ……………………………………………€ 1.725,60
Closed sides ………………………………………….€ 1.604,60

• Dimensions: Lenght cm 491 – Depth cm 47 – Height cm 183 (+30 cms of space approximately to be left from the floor to the first cage)

• If you want cages without the structure to be fixed at wall you have to fix them singularly with screws (but it is not adviceable)

20 kooien te verdelen in 2, dus 40 kooien die op een rek staan en voorzien van rollen papier. Met open zijdes, met elkaar te verbinden zodat 1 grote vluchtkooi ontstaat: 1725 € : 40 = 43.125 €/kooi
Met gesloten zijdes, dus niet verbindbaar met elkaar: 1604 : 40 = 40.1 €.

Een groot verschil met de kooien van Bakker, G & O (Pascal Hemel), Gehu, Van Keulen, etc.

Erik van Staverden
19-03-2010, 20:48
Dit wil ik ook even nuanceren, ik vroeg een offerte aan:

Cilea 90x40x40 – 4 storeys x 5 columns = 20 cages cleaning system with paper; fixed at wall
Open sides ……………………………………………€ 1.725,60
Closed sides ………………………………………….€ 1.604,60

• Dimensions: Lenght cm 491 – Depth cm 47 – Height cm 183 (+30 cms of space approximately to be left from the floor to the first cage)

• If you want cages without the structure to be fixed at wall you have to fix them singularly with screws (but it is not adviceable)

20 kooien te verdelen in 2, dus 40 kooien die op een rek staan en voorzien van rollen papier. Met open zijdes, met elkaar te verbinden zodat 1 grote vluchtkooi ontstaat: 1725 € : 40 = 43.125 €/kooi
Met gesloten zijdes, dus niet verbindbaar met elkaar: 1604 : 40 = 40.1 €.

Een groot verschil met de kooien van Bakker, G & O (Pascal Hemel), Gehu, Van Keulen, etc.

Op zich gelijk qua berekening. Echter, goed om te weten is de kosten van transport welke hierin zitten. Ik heb deze kooien namelijk zelf ook (bevallen me super). De kooien komen in losse delen op een pallet gestapeld, en bij je voordeur afgeleverd.
Wat gaan de kooien van Bakker kosten, als deze thuis afgeleverd worden? Geen cinisme hoor. Daarbij krijg je bij Terreniane ook alle drinkflesjes, voederbakjes, zitstokken erbij + een extra bomenrooster (tijdens het schoonmaken kun je het rooster dus zo verwisselen. Hierdoor komen de vogels niet in de lade / of het papiersysteem terecht).

Vervolgens kies je nu een kooien systeem uit, welke met (kleef) papier werkt. Dus, tijdens de rui heb je geen ronddwarrelende veren meer (kleven aan het papier). + je hoeft geen lades meer te verschonen. gewoon het papier doortrekken, en afscheuren. Of het goedkoper is weet ik niet. Als je tijd en schoonmaakmiddelen meerekend wellicht weer wel.

Verder zijn deze kooien volledig uit elkaar te halen (goed schoon te maken dus), en kan je de ruimte ook voor andere doeleinden gebruiken.

Een keer een investering, en je bent voor de rest helemaal klaar.

Groet,
Erik van Staverden

Laurenzo
20-03-2010, 01:57
Gehu:
3-delig - 124 x 40 x 40 cm= 144 : 3= 48 €

Bakker kooi:
3-delig - 123.5 x 40 x 42 cm= 167.5 : 3= 55.84 €

Firma Heesakkers:
geen prijsvermelding op hun site

Pascal Hemel (G & O):
3-delig 124.1 x 40 x 42 cm= 171 : 3= 57 €

Dit zonder onderkasten of onderbouwtafel, denk dat de Italiaanse kooien completer én goedkoper zijn :D.

Erik van Staverden
20-03-2010, 09:02
Gehu:
3-delig - 124 x 40 x 40 cm= 144 : 3= 48 €

Bakker kooi:
3-delig - 123.5 x 40 x 42 cm= 167.5 : 3= 55.84 €

Firma Heesakkers:
geen prijsvermelding op hun site

Pascal Hemel (G & O):
3-delig 124.1 x 40 x 42 cm= 171 : 3= 57 €

Dit zonder onderkasten of onderbouwtafel, denk dat de Italiaanse kooien completer én goedkoper zijn :D.

Super. Bedankt voor het overzicht. Ik zie opneens een grote markt ontstaan in Nl voor de Terrenziani kooien. Er zou eigenlijk een goede dealer in Nl moeten zijn.

Wie o wie zou hier zin in hebben. Spaar je ook het transport nog uit, vanuit Italië (grotendeels), zodat de kooien nog goedkoper worden.

Groet,
Erik van Staverden

Antoni Hopmann
20-03-2010, 12:50
En Laurenzo,heb je die traliekooien al besteld of kijk je toch uit naar de Chinese kooien.

populier
21-03-2010, 11:28
40 euro per kooi valt dan idd. reuze mee per kooi, maar wat zijn dan die transportkosten om ze naar Nederland te halen?

Antoni Hopmann
21-03-2010, 12:09
40 euro per kooi valt dan idd. reuze mee per kooi, maar wat zijn dan die transportkosten om ze naar Nederland te halen?

Ach dat zal toch ook niet uitmaken op de totaalprijs. Een honderdje meer
of minder. Een kniesoor,die daar naar kijkt.;)

Laurenzo
21-03-2010, 13:04
En Laurenzo,heb je die traliekooien al besteld of kijk je toch uit naar de Chinese kooien.
Antoni, de Chinese kooien ben ik gaan bekijken bij de Belgische wederverkoper en zijn echt euhmmm ……. rommel, dus die optie is al uitgesloten.

Naar Nederland weet ik niet, ik woon in België en de transportkosten bedragen 240 euro.

Erik van Staverden
21-03-2010, 14:11
Antoni, de Chinese kooien ben ik gaan bekijken bij de Belgische wederverkoper en zijn echt euhmmm ……. rommel, dus die optie is al uitgesloten.

Naar Nederland weet ik niet, ik woon in België en de transportkosten bedragen 240 euro.

Als het goed is, is dit incl. transport. Zelf heb ik een jaar of 5 geleden ook kooien gekocht van Terrenziani. De prijs was direct all in, thuis geleverd op het woonadres.

Goeie vraag trouwens. Ook interesse?
Groet,
Erik van Staverden

populier
21-03-2010, 15:49
Nee, ik was alleen benieuwd wat dat vervoer ging kosten. omdat de kooien qua prijs meevallen en als er dan nog een aardige rekening voor transport bij komt is het niet meer aantrekkelijk.

Ik zelf ook 2 van die Chinese kooien en het is idd. niet de beste kwaliteit.
Maar ik wil wel dat de vogels op de bodem kunnen scharrelen en dat gaat niet bij de Terrenziani kooien.

Erik van Staverden
21-03-2010, 17:01
Nee, ik was alleen benieuwd wat dat vervoer ging kosten. omdat de kooien qua prijs meevallen en als er dan nog een aardige rekening voor transport bij komt is het niet meer aantrekkelijk.

Maar ik wil wel dat de vogels op de bodem kunnen scharrelen en dat gaat niet bij de Terrenziani kooien.

Wat wil je ermee bereiken, dat de vogels op de bodem kunnen scharrelen?

Groet,
Erik van Staverden

Antoni Hopmann
21-03-2010, 18:25

Ik begrijp niet wat je met de beste kwaliteit bedoelt Michael. Ik heb de broedkooien en uitvliegkooien nu ruim 5 jaar intensief in gebruik en ze zien er nog uit als nieuw.
Ze bestaan uit goed geplastificeerd draadwerk met kunststof onderbak.
De broedkooien is helemaal een lachertje. Geheel compleet met bakjes ,blinde- en tralieschuiven,rooster ,plastic indraaistokjes en nog eens opklapbaar.
Dan komt het vervoer naar de haven,het zeetransport,de invoerrechten,transport naar de afnemer. Daarbij nog eens de BTW.
De prijs in de winkel. Je gelooft gewoon niet,dat het waar kan zijn.
Deze broedkooien zijn zonder meer geschikt voor kleine vogels.
Je moet ze niet als opstapje gebruiken,want ik denk dat er dan een deuk in het traliewerk komt. Daar zijn ze ook niet voor bestemd.

Bullfinch
22-03-2010, 23:01
Zijn interessante kooien, zeker omdat ze te verlengen zijn als je de variant met open zijden neemt. Begrijp ik het goed dat er geen zandlade onder zit maar alleen zo'n stuk papier? Dat lijkt me dan weer niet super.

Vr. gr.

Wim

Laurenzo
23-03-2010, 01:57
Zijn interessante kooien, zeker omdat ze te verlengen zijn als je de variant met open zijden neemt. Begrijp ik het goed dat er geen zandlade onder zit maar alleen zo'n stuk papier? Dat lijkt me dan weer niet super.

Vr. gr.

Wim

Er zit inderdaad geen zandlade in, de rommel valt erdoor op (kleef)papier. Je kan aaneenschakelbare kooien nemen of niet-aaneenschakelbare, de ene is ietsje duurder dan de andere.

Erik van Staverden
23-03-2010, 09:10
Er zit inderdaad geen zandlade in, de rommel valt erdoor op (kleef)papier. Je kan aaneenschakelbare kooien nemen of niet-aaneenschakelbare, de ene is ietsje duurder dan de andere.

Als het hier gaat over de Terrenziani kooien (sorry, ben het overzicht een beetje kwijt) dan heb je de keuze tussen de papierrollen, of lades.
Sowieso hebben deze kooien standaard roosters aanwezig (dubbele set i.v.m. schoonmaken). Onder deze roosters kies je vervolgens voor het papier, of een lade.
Wat je in deze lade doet (zelf gebruik ik een krantenpapiertje) is aan jezelf. De vogels kunnen er immers niet bijkomen (scheelt ziektes).

Groet,
Erik van Staverden

Laurenzo
23-03-2010, 10:48
@ Erik: kan je eens geen foto plaatsen van jouw kooien?

Erik van Staverden
23-03-2010, 20:30
@ Erik: kan je eens geen foto plaatsen van jouw kooien?

Is inderdaad wel een goeie. Ik probeer het, ben er niet zo thuis in. De kweekruimte wegens verhuizing is wel (drastisch) veranderd. Maar de kooien zijn verder gelijk gebleven.

Foto is genomen in de kweekperiode.

Groet,
Erik van Staverden

ThomasD
23-03-2010, 22:28
Is inderdaad wel een goeie. Ik probeer het, ben er niet zo thuis in. De kweekruimte wegens verhuizing is wel (drastisch) veranderd. Maar de kooien zijn verder gelijk gebleven.

ziet er goed uit
maar dit is wel de variant die dicht is langs de zijkanten ? een kistkooi bijna
Laurenzo toonde reeds de kooien die langs alle zijden open zijn
zijn die 'kistkooien' dan ook de draadkooien of niet ??

Mvg

Erik van Staverden
23-03-2010, 22:41
ziet er goed uit
maar dit is wel de variant die dicht is langs de zijkanten ? een kistkooi bijna
Laurenzo toonde reeds de kooien die langs alle zijden open zijn
zijn die 'kistkooien' dan ook de draadkooien of niet ??

Mvg

Mijn kooien zijn inderdaad dicht aan de zijkanten. Een collega - bevriend - kweker heeft deze kooien ook, echter onderling combineerbaar.
Dit combineren werkt middels een schuif. Dus schuif weg, is 1 grote kooi. Schuif erin maakt 2 kooien.

Verders zijn de zijkanten, achterkant gemaakt van dicht metaal. De bovenkant en voorkant van tralies. De onderkant heeft bij mij een lade (waarboven een rooster zit).

Wat ik inmiddels van kistkooien hoor, zijn het grote "blokken" waar je "vakken" in maakt, die als kooien dienst doen.

Groet,
Erik van Staverden

kingfisher
24-03-2010, 20:36
De kooien van bekende merken zijn ook kistkooien zoals gehu,van keulen bakker en henava, en wie weet wat voor merken nog meer, gewoon 5 kanten dicht met een front en ook zelfbouw.
mvg,
kingfisher

John10
25-03-2010, 13:56

ik geef mijn vogels een bakje met zand - diameter 16 cm - in de voltralie-kooi, kunnen ze alsnog "scharrelen"

Antoni Hopmann
25-03-2010, 18:33
ik geef mijn vogels een bakje met zand - diameter 16 cm - in de voltralie-kooi, kunnen ze alsnog "scharrelen"

Prima alternatief John.

Jan123
19-04-2010, 15:38

Foto is genomen in de kweekperiode.

Groet,
Erik van Staverden

Eric,

Welke afmetingen hebben jouw kooien?
En, zin ze ook verkrijgbaar als dubbele kooi, met tralie én vast uitneembaar tussenstuk, zodat je één ervan mogelijk als babykooi gebruiken kan?

groeten,

jan

putter2008
20-04-2010, 19:38
Ik heb ook kooien uit Italië en wel van New Canariz. Ze zijn 63 cm breed 40 hoog en 40 diep, te verdelen in tweeën met een "tralieschuif". Voordeel van deze kooien is dat ze oneindig aan elkaar gekoppeld kunnen worden en kunnen dienen als uitvliegkooi. Er worden bij elke kooi twee bodemrooster geleverd, dit is makkelijk bij het schoonmaken: zuiver bodemrooster er in vuil rooster er uit. Onder de roosters ligt papier welke op een rol naast de eerste kooi hangt. Elke week even het papier verder trekken totdat onder alle kooien weer zuiver papier bevind.
De kosten vallen geweldig mee, ik heb 30 kooien laten komen en per stuk kwamen ze uit op 60 euro inclusief verzendkosten.

http://www.distelvinken.nl/foto's/italiaanse broedkooien.jpg

http://www.distelvinken.nl

populier
21-04-2010, 10:14
Mooie kooien, maar putters in 60x40x40?

Kweek je ook met in formaat per koppel?

putter2008
21-04-2010, 13:37
Mooie kooien, maar putters in 60x40x40?

Kweek je ook met in formaat per koppel?

Ze zitten alleen in 60x40x40 om ze te koppelen en ondertussen kan ik de vluchtjes schoonmaken en desinfecteren. Ik kweek ook wel putters in deze broedkooien maar dan haal ik een tussenschot weg en heeft 1 koppel de beschikbaarheid van 2 kooien 126x40x40. Dit gaat vrij goed, op voorwaarde dat ze zelf ook in een broedkooi groot zijn gebracht.

Jan123
24-04-2010, 17:06
Mooie kooien!!
Maar ik denk dat sommige kwekers van kleur en/of postuurkanaries bang zijn van het permanent houden van de vogels op draad uit schrik voor splitsen van de staart van showvogels. Doe je de traliebodem weg dan is de schuif wel heel laag wat morsen betreft. En, in de kweek ligt de bodemsnel vol met nestmateriaal én denk aan een ei of een jong dat uit het nest valt.........

putter2008
24-04-2010, 19:56
Mooie kooien!!
Maar ik denk dat sommige kwekers van kleur en/of postuurkanaries bang zijn van het permanent houden van de vogels op draad uit schrik voor splitsen van de staart van showvogels. Doe je de traliebodem weg dan is de schuif wel heel laag wat morsen betreft. En, in de kweek ligt de bodemsnel vol met nestmateriaal én denk aan een ei of een jong dat uit het nest valt.........

In deze broedkooien passen geen zandlades of schuiven alleen maar traliebodems. Kweek ook nog kleurkanarie voor de tentoonstelling maar heb nog geen last gehad van het splitsen van de staart. De jonge vogels gaan als ze zelfstandig zijn in een vlucht. Ze komen wel in deze broedkooien een paar weken voordat ik ze definitief in een wedstrijdkooi zet. Als er jongen uitvallen heeft dat als voordeel dat de ouders er in ieder geval niet bij kunnen om de teentje er af te pikken als ze nog klein zijn tenminste en tussen de tralies op het papier vallen.
een heel groot voordeel is dat er nooit geen geknoeid zachtvoer van de bodem af gepikt kan worden. In de zomer met zeer warm weer gaat dit gauw binnen een paar dagen al gaat schimmelen en dit veroorzaakt heel vaak darmklachten.:mad:

Nee nooit meer een andere broedkooien dan deze met de traliebodems meer voordelen dan nadelen.:)

Jan123
24-04-2010, 20:35
Ok, je hebt mij overtuigd!
ik zal eens rondkijken naar deze leverancier canariz.it.

mvg,

jan

Erik van Staverden
24-04-2010, 22:56
In deze broedkooien passen geen zandlades of schuiven alleen maar traliebodems. Kweek ook nog kleurkanarie voor de tentoonstelling maar heb nog geen last gehad van het splitsen van de staart. De jonge vogels gaan als ze zelfstandig zijn in een vlucht. Ze komen wel in deze broedkooien een paar weken voordat ik ze definitief in een wedstrijdkooi zet. Als er jongen uitvallen heeft dat als voordeel dat de ouders er in ieder geval niet bij kunnen om de teentje er af te pikken als ze nog klein zijn tenminste en tussen de tralies op het papier vallen.
een heel groot voordeel is dat er nooit geen geknoeid zachtvoer van de bodem af gepikt kan worden. In de zomer met zeer warm weer gaat dit gauw binnen een paar dagen al gaat schimmelen en dit veroorzaakt heel vaak darmklachten.:mad:

Nee nooit meer een andere broedkooien dan deze met de traliebodems meer voordelen dan nadelen.:)

Suuper kooien! Deze zijn (nagenoeg) identiek aan de Terrenziani kooien. Ook Italiaans. Wat mij betreft, hebben de italianen begrepen, hoe kooien gemaakt moeten worden.

Zelf heb ik dan wel lades, dus geen papier eronder. Maakt denk ik niet zoveel uit. Het rooster erop is het voornaamste. Verder werkt dit systeem optimaal. Nu ook in de kweek. Heerlijke kooien, en absoluut aanrader waardt.

Ik weet inmiddels dat in Nl er ook een "verdeler" bezig is met deze Terrenziani kooien. 100% zeker als hij deze gaat verkopen, er veel kwekers op dit systeem zullen overstappen. Nee, ik heb geen aandelen.

Groet,
Erik van Staverden

Edje
25-04-2010, 08:37
Dag Erik,

Hou je mij op de hoogte als er in nederland een verdeler deze kooien verkoopt?
Ik woon in Belgie en de vervoerskosten van Nederland zullen toch minder zijn dan die van Italie :-)
Ik kweek Noordse Goudvinken in broedkooien waar bij 120 x 40 x 40 cm toch minumum afmetingen moeten zijn!
Groeten,
Eddy

putter2008
25-04-2010, 13:24
Dag Erik,

Hou je mij op de hoogte als er in nederland een verdeler deze kooien verkoopt?
Ik woon in Belgie en de vervoerskosten van Nederland zullen toch minder zijn dan die van Italie :-)
Ik kweek Noordse Goudvinken in broedkooien waar bij 120 x 40 x 40 cm toch minumum afmetingen moeten zijn!
Groeten,
Eddy

Ze zullen toch een keertje van Italië moeten komen. Ik denk dat kooien duurder worden als ze eerst van Italië naar Nederland gaan en van daaruit weer terug naar België. Van de Canariz.it zit er geen verdeler in Nederland of België.
En de verdeler zal ook wel wat winst willen maken, niet?

Laurenzo
25-04-2010, 14:11
Lees het hele topic even door, vooral pagina 2 met de berekeningen.Daar staat: naar Nederland weet ik niet, ik woon in België en de transportkosten bedragen 240 euro.

Erik van Staverden
26-04-2010, 08:09
Ze zullen toch een keertje van Italië moeten komen. Ik denk dat kooien duurder worden als ze eerst van Italië naar Nederland gaan en van daaruit weer terug naar België. Van de Canariz.it zit er geen verdeler in Nederland of België.
En de verdeler zal ook wel wat winst willen maken, niet?

Dit hoeft niet. Als je een vrachtwagen 1 dag laat rijden, ben je ca. € 500,00 kwijt. Stop deze vol met de kooien, en je hebt zeer goedkoop transport (per kooi). Als je groot inkoopt, krijg je veel korting. Immers, Terreniani is er ook bij gebaat, als er in Nl groot afzet bijkomt.

Al met al weet ik bijna zeker, dat de kooien goedkoper gaan worden, dan zelf inkopen in Italië. Laat die tijd maar snel aanbreken.

Groet,
Erik van Staverden

Josly
26-04-2010, 11:45
hallo,
er is een verdeler in belgie - zonhoven

Laurenzo
26-04-2010, 14:35
@ Erik: heb je een website van de toekomstige Nederlandse verdeler van Terrenziani?

@Josly: welke shop in Zonhoven verdeelt ook deze kooien?

Indien je het niet op de site wenst te plaatsen, stuur me een PM.

Josly
26-04-2010, 19:46
hallo,
bekijk hier wat verder de topic, " italiaanse broedkooien "

Erik van Staverden
27-04-2010, 22:25
@ Erik: heb je een website van de toekomstige Nederlandse verdeler van Terrenziani?

@Josly: welke shop in Zonhoven verdeelt ook deze kooien?

Indien je het niet op de site wenst te plaatsen, stuur me een PM.

Ik ben een leek....... wat is PM?

groet,
Erik van Staverden

Laurenzo
27-04-2010, 22:32
Ik ben een leek....... wat is PM?

groet,
Erik van Staverden

Personal Message, een privéberichtje :).

Laurenzo
27-04-2010, 22:42
hallo,
bekijk hier wat verder de topic, " italiaanse broedkooien "

@Josly: het was je waarschijnlijk te veel om nog eens de URL te typen ;).

hallo,
zijn in belgie - zonhoven te verkrijgen
zie; www. kwekerschop. be

Alleen kom je met de door jou opgegeven URL niet op de site, er staat namelijk een "c" teveel in :D.

populier
28-04-2010, 19:20
Gewoon eens een keer de link knippen en plakken dan hebben we er nog eens wat aan. Kleine moeite.

Animal
30-04-2010, 15:01
Ik zag vandaag italiaanse 4 delige kooien bij "de bosruiter" in Sprundel.
Prijs 56,99 per stuk.
Het metaal was wit van kleur.