Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwarming nachthok?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verwarming nachthok?

    Ik heb deze week een aluminiumbuitenvoliere geplaatst met daarin een nachthok. Het nachthok heeft afmetingen van ca 40 x 50 x 100cm (l x b x h) en is gemaakt van trespa.
    Er zitten nu al enkele zebravinken in die oorspronkelijk uit een buitenvoliere komen. Nu vraag ik mij af of ik deze in de winter kan laten zitten zonder verdere voorzieningen.
    Nu zijn er verwarmingsmatten in de handel welke ik tegen een van de wanden zou kunnen monteren. Deze matten zijn leverbaar met vermogens tot ca 30 Watt. Is dit mogelijk een oplossing bij strenge vorst? Wie heeft hier ervaring mee of kan mij adviseren?
    Bvd
    Bert

  • #2
    Die van mij bleven altijd eigenwijs buiten zitten, eten binnen maar slapen buiten.
    Ze kunnen heel goed tegen kou maar met wind en regen word het anders.

    Als ze goed uit de wind kunnen zitten en droog, hoef je naar mijn mening
    niet te verwarmen. Zebravinken zijn winter hard ze moeten wel aan de temperatuur kunnen wennen.
    maar je schrijft ze komen al uit een buiten voilere dus dat kan geen probleem zijn.

    Opmerking


    • #3
      Vaak gehoorde term: vogels zijn winterhard. Ongetwijfels zijn er vogels die de Nederlandse 'winters' kunnen weerstaan maar als je ze de kans geeft om binnen te zitten zullen ze dat zeker liever doen, in tegenstelling tot b.v. Europese cultuurvogels die liever buiten blijven. Ik heb mijn Mozambiquen pas binnen gehaald en ze zitter er duidelijk lekkerder bij.
      Maar als je het trespa-hok isoleert denk ik dat je zebravinken dat zeker zullen waarderen.

      Hans.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4
        als je ze de kans geeft om binnen te zitten zullen ze dat zeker liever doen
        Dat gaat toch echt niet altijd op Hans. Bij mij kon alles naar binnen, plek zat, maar alles bleef liever buiten. Van de gemiddeld 25 vogels gingen alleen 2 kanaries soms naar binnen om te slapen.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          als je ze de kans geeft om binnen te zitten zullen ze dat zeker liever doen
          Hier ook niet mijn Mozambiquen konden ook naar binnen was het gemiddeld
          12 tot 15 graden kwamen wel eten maar gingen fijn weer naar buiten om
          te slapen.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Dat gaat toch echt niet altijd op Hans. Bij mij kon alles naar binnen, plek zat, maar alles bleef liever buiten. Van de gemiddeld 25 vogels gingen alleen 2 kanaries soms naar binnen om te slapen.
            Yep, maar die van mij zijn koukleumen.... en bij ons is het vaak wat kouder als waar jij woont ....

            Maar even zonder gekheid; bruinborst rietvinken slapen momenteel buiten en de baardmanntjes binnen...... toch echte buitenvogels?

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Echte watjes dus, die baardmannetjes...
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Baardmannetjes binnen?? Die van mij gingen alleen het nachthok in om spinnetjes te pakken of een mugje maar verder ook niet. Grappig

                Hier heb ik ook een verwarmd nachthok 2 x 1,5x 2m maar daar wordt zelden tot nooit gebruik van gemaakt (enkel voor de spinnen jacht). In men andere vluchten heb ik dus ook niet meer een nachthokje gebouwd enkel goed beschutte plekken.
                mvg Gerard 6

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                  Echte watjes dus, die baardmannetjes...
                  Kan ik het helpen?
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Mss is Hans de enige die de juiste temperatuur in het binnenhok heeft.
                    Dus vooral niet te warm anders is de overgang naar de voliere te groot.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking

                    Working...
                    X