PDA

Bekijk Volledige Versie : vogels weer terug in de buiten voliere na tt

dave1
07-12-2009, 11:20
hallo

hoe kan ik het beste de vogels weer terug naar de buitenvoliere zetten na een tt.

ik heb een tt gespeeld met de volgende soorten.
diamantvink, ceresamadine en gordelgrasvink. nu moeten deze weer wennen aan de buiten tempratuur. nu heb ik ze in de keuken staan waar het 16 graden is. ze komen van 20 graden ongeveer. nu dacht ik in de kelder is het ook wel wat kouder maar helaas daar is het ook 16 graden. de schuur is een graad of 10 . wat vinden jullie het beste om te doen . eerst nog even in de schuur . of meteen terug in de voliere. of hebben jullie nog andere ideeën voor mij.

lambert46518
07-12-2009, 12:12
Om de vogels terug te plaatsen raadt ik je ten zeerste af. Ze gaan gegarandeert in de rui komen met alle gevolgen vandien, lijkt mij raadzaam om de vogels desnoods in de kelder te plaatsen waar de temperatuur weleswaar lager is maar wel constant is ook in de nachtelijke uren.

medaar
07-12-2009, 12:37
vogels werden steeds op hun zelfde plaats terug gezet.
kwamen die uit de volière ( spreeuw, zanglijster, kwartel) er weer in.
de andere (botvink, kanarie, sijs, kruizingen) op hun vertrouwde plaats.
dat was in huis of in binnen hok met verwarming. circa 18 graden.
om ruien te beletten ajuin in drinkwater doen.

gr.medaar.

Antoni Hopmann
07-12-2009, 22:38
hallo

hoe kan ik het beste de vogels weer terug naar de buitenvoliere zetten na een tt.

ik heb een tt gespeeld met de volgende soorten.
diamantvink, ceresamadine en gordelgrasvink. nu moeten deze weer wennen aan de buiten tempratuur. nu heb ik ze in de keuken staan waar het 16 graden is. ze komen van 20 graden ongeveer. nu dacht ik in de kelder is het ook wel wat kouder maar helaas daar is het ook 16 graden. de schuur is een graad of 10 . wat vinden jullie het beste om te doen . eerst nog even in de schuur . of meteen terug in de voliere. of hebben jullie nog andere ideeën voor mij.

Eigenlijk heeft niemand daar een goed idee over, Dave.
Momenteel buiten zonder enige verwarming is risicovol. Mss wel te doen als je een geisoleerd nachthok hebt.

mirke
08-01-2010, 18:46
ik sluit me aan bij de rest niet verstandig om ze nu buiten te plaatsen denk niet dat het goed zal komen
temperatuur verschil is veelste veel

Ton Koek
08-01-2010, 18:59
Ik zou deze soorten ook niet nu naar buiten doen. Hou ze rond die 16 graden tot het in elk geval niet meer vriest.

dave1
08-01-2010, 20:05
is al wel een tijdje geleden dat ik dit topic gestart ben.

maar de vogels hebben eerst een week in de schuur gezeten en later weer naar buiten in het nachthok en weer later na buiten. alles leeft nog op 1 kwartel na maar die is niet op de tt geweest.