Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen voor ik begin te bouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vragen voor ik begin te bouwen


  • #2
    Ik heb hier de buitenkant dicht gehangen met plastic glas, dus de vogels zitten
    tochtvrij en dat is het belangrijkste punt naar mijn mening

    Heb genoeg voilere's gezien met schitterende nachthokken die niet gebruikt
    werden. Als je verder geen tropen gaat houden lijkt me het nachthok niet echt
    noodzakelijk als het hier echt hard gaat vriezen zet ik er nog wel een kleine
    vorst beveiliging in. Hier zitten buiten mozambique, zwartkopsijs putter, goudvinken.
    Hebben zelfs al jaren goulds buiten gezeten ook met -5 graden.

    Wat betrefd het doorvlieg gat, neem aan dat hij voor de kwartels erg laag
    moet zitten en dat zie ik de rest van de vogels niet snel doen.

    Opmerking


    • #3
      Het nachthok in de garage is wel groot genoeg.
      Er moeten natuurlijk wel twee gaten in de muur.
      Bij de grond een voor de kwartels ,,en vrij hoog een voor de andere vogels.
      Een steen lijkt me wat krap.
      Ik had voor ieder gat twee stenen er uit gehakt ,was ook een huur huis ,en achteraf zijn de gaten prima met ongeveer dezelfde stenen weer dicht te maken.

      Gaten hakken gaat iets gemakkelijker als je eerst met een lange boor wat gaten boort.

      Opmerking


      • #4
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Het blijft lastig wel of geen nachthok.

          Zijn er mensen met ervaringen zonder nachthok die mij wat kunnen vertellen over hoe zij het doen zonder nachthok?

          Daarnaast de kwartels hebben dus geen nachthok nodig?

          Ik twijfel nog, de kosten zijn niet zo hoog, maar als er geen gebruik van wordt gemaakt is het toch zonde.

          Opmerking


          • #6
            Zoals ik al schreef gebruik ik geen nachthok, heb alles met plastic glas
            dicht gemaakt. Als je kunt zorgen dat de vogels uit de wind kunnen zitten
            heb je naar mijn mening geen nachthok nodig. Ik had een los nachthok alleen
            voor de winter die ik er zo voor kon schuiven binnen eten deden ze wel
            maar sliepen gewoon buiten.

            Vorig jaar winter toen het heeeeel hard vroor paar nachten rond de -7 -8
            heb ik er voor de zekerheid een vorstbeschermer van 19 euro ingezet.

            Opmerking


            • #7
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Bedankt tot zover voor de antwoorden

                Hebben jullie misschien foto's van volieres waarbij geen nachthok gebouwd is, maar dit een gedeelte door schermen is afgeschermt?

                Hoe weet je van welke kant de wint komt, hier komt die vaak van alle kanten?

                Laatste vraag (voor vandaag )

                Wanneer ik een nachthok ga maken wil ik die uit dezelfde gaaspanelen maken als de buitenren. Nu lees ik overal veel over tocht, wanneer ik gaaspanelen gebruik zal dit een probleem opleveren?

                Opmerking


                • #9
                  Ik zouw altijd een nachthok maken.
                  En dan wel met verlichting er in.
                  Bij mij ging s'avonds alles het nachthok in en dan de schuif voor het gat dicht.
                  Verlichting in het nachthok met een schakelklok ,ging om acht uur uit.
                  Zo had ik ook mooi tijd genoeg om als het buiten al donker was de vogels nog van vers eten en drinken te voorzien.
                  Nachthok was ook in de schuur ,en er zat ook nog een vorst beveiliger in.
                  Zo kun je tijdens de korte winterdagen toch nog van je vogels genieten.

                  Opmerking


                  • #10
                    Wanneer ik een nachthok ga maken wil ik die uit dezelfde gaaspanelen maken als de buitenren. Nu lees ik overal veel over tocht, wanneer ik gaaspanelen gebruik zal dit een probleem opleveren?
                    Eh... dit lijkt op een misverstand. Een ruimte van gaas kan niet beschouwd worden als nachthok.
                    Een nachthok moet een zo goed als dichte ruimte zijn, bodem, dak en wanden dicht met alleen een invliegopening en een deurtje om het te kunnen schoonmaken. Dat "dicht" kan zijn met hout, steen of glas, maar met glas liefst ook nog afgeschermd tegen licht.

                    Hier een voorbeeld:

                    bron foto: dierenzaakaduard.nl
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Ton (en anderen),

                      Wanneer ik dus gewoon een voliere in de garage maak met een doorgang naar de voliere buiten de garage is dat niet afdoende om de dieren een wind en regenvrije ruimte te geven?

                      Dit dan inplaats van de buitenvoliere afschermen met bv plexiglas. Niet echt een nachthok dus maar meer een kleinere voliere in de garage. Is dit niet voldoende voor bovenstaande geschreven vogels?

                      Opmerking


                      • #12
                        garage

                        als je in de garage een nachthok maakt van 1 kubieke meter, is het meer dan groot genoeg voor de vogels die jij er in doet. maak het wel hoog dan, zodat je de ruimte er onder nog kan benutten voor andere zaken. je zou in je nachthok het voer kunnen geven, zodat ze wel altijd naar binnen komen. zijn ze dat eenmaal gewend, en je hebt ook nog een lamp binnen, dan zullen ze er wel meer gebruik van maken. maar slapen doen ze er misschien niet in, wel hebben ze de mogelijkheid, als het slecht weer is, binnen droog en uit de wind te zitten. je moet zowiezo altijd zorgen dat ze droog en uit de wind kunnen zitten. ik zou minimaal de helft buiten overdekken.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Maar kan ik het verblijf (wat dus eigenlijk geen nachthok is) wel gebruiken om ze binnen uit de regen en wind te laten zitten? Ik wil dan geen echt nachthok gaan gebruiken maar alleen een extra kooi binnen. Is dit dan afdoende?

                          Opmerking


                          • #14
                            Als de vogels zelf kunnen kiezen om naar binnen te gaan zie ik het toch ook
                            een beetje als nachthok.

                            Eigenlijk is het gewoon zo dat je ze de mogelijkheid moet geven om uit de
                            wind en de regen te gaan zitten. En dat doe jij doormiddel van voilere in de
                            schuur, en ik met plastic glas aan buiten voilere.

                            Of je het nou binnen of buiten maakt als ze maar droog en windvrij kunnen
                            zitten.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ah, ik had niet begrepen dat de ruimte binnen zou zijn! Binnen kan het ook prima van gaas zijn, sorry voor de vergissing.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X