PDA

Bekijk Volledige Versie : koppels hebben jonkies

albino-r
06-12-2009, 15:17
hallo liefhebbers.
mijn koppel roseicollie violet turquiose,hebben een(jonkie) turquiose cinnamom DD pop in goede gezondheid ter aarde gebracht, geboren 17-10-09,dus vandaag 7 weken en 1 dag jong.
mijn 2de koppel,albino roseicollie man/opaline turquiose,hebben sinds 29-11-09en1-12-09,, 2 jonkies in hun broedbox,alhoewel,huidige koppel wel nog jong is( 9 mnd),maar omdat ze in de(lege) cocosnoten,die in de voliere hangen een nestje aan het bouwen waren,van de stengels van de grosgiert,dacht ik ,laat me toch maar een broedbox in hangen,en wat wilgentakken en sate stokjes toedienen,en daar maakte ze gretig gebruik van.
hier enkele foto,s.

voor opmerkingen enz enz kunt u reageren via dit forum of me een mailje sturen,bartens01@planet.nl.

Grt albino-r

zou jullie op de hoogte houden ivm met de jonkies van het jong koppel albino/opaline pop.
1 van de jonkies groeit heel traag,maar gelukkige zijn ze beiden nog in leven.
zie filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=h_ea9CD5HjM

albino-r
22-12-2009, 13:37
http://www.youtube.com/watch?v=h_ea9CD5HjM

Grt albino-r.

Ton Koek
22-12-2009, 15:03
Erg leuk dat filmpje. Lijkt E.T. wel zo.... :)

wessellouw
22-12-2009, 15:05
Hallo Albino-R

U schreef:
>>turquiose cinnamom DD>>
Donkerfactoren worden voor de basis kleur geplaatst, bijv.:
groen, D groen, D D groen.
Die basiskleur is hier turquoise, dus D D turquoise.
Daarin is later ook de cinnamon factor gekweekt.
U heeft dus een cinnamon D D turquoise.

>>albino roseicollie man/opaline turquiose>>
Er bestaat geen echte blauwe roseicollis, alleen een opgebleekte turquoise, die aangegeven wordt met "blauw".
Alleen (echt) blauw gecombineerd met ino geeft albino.
turquoise + blauw = turquoise ino
aqua + blauw is aqua ino
AquaTurquoise + ino = AquaTurquoise ino.
En heeft u toevallig een z.g. "blauwe", dan wordt dat dus
"albino".

Wessel van der Veen.

albino-r
23-12-2009, 17:21
Hallo Albino-R

U schreef:
>>turquiose cinnamom DD>>
Donkerfactoren worden voor de basis kleur geplaatst, bijv.:
groen, D groen, D D groen.
Die basiskleur is hier turquoise, dus D D turquoise.
Daarin is later ook de cinnamon factor gekweekt.
U heeft dus een cinnamon D D turquoise.

>>albino roseicollie man/opaline turquiose>>
Er bestaat geen echte blauwe roseicollis, alleen een opgebleekte turquoise, die aangegeven wordt met "blauw".
aqua + blauw is aqua ino
AquaTurquoise + ino = AquaTurquoise ino.
En heeft u toevallig een z.g. "blauwe", dan wordt dat dus
"albino".

Wessel van der Veen.

bedankt voor de info heer Wessellouw.
hier nog een filmpje van me 2de koppel(violet rosecolli).
http://www.youtube.com/watch?v=gW7eFB7SJng

albino-r
20-01-2010, 14:28
hallo liefhebbers.
zijn inmiddels al een paar weken verder,en ik heb een vraagje,
mijn jongkoppel turquiose ino(albino) / pop opaline hadden in een vroegstadium 2 jongies gekregen,waarvan 1 tje na 6 weken is overleden.
nu is de andere al een stuk groter geworden,maar graag zou ik willen weten,welke mutatie het is(kleur enz)
28-11-09 geboren .
inmiddels zit de pop weer op eitjes...wordt vervolgd.
http://www.youtube.com/watch?v=IyVrx-mgBmo

graag hoor ik van jullie.

Grt albino

Ton Koek
20-01-2010, 14:39
Van kleuren van deze vogels heb ik geen verstand, maar ik kan wel zien dat het beestje er erg goed en gezond uitziet. Leuk!

wessellouw
20-01-2010, 15:36
Hallo:

De vogel is niet op kleur (pas na 6-8 maanden) maar naar alle waarschijnlijkheid een D D turquoise.

Wessel van der Veen.

albino-r
02-03-2010, 16:08
turquiose ino/opaline pop hebben weer jonkies.
dit is de 2 de broed ronde.
4 eitjes uitgekomen,waarvan 2 kuikens zijn dood gedrukt en 2 het hebben overleefd.
op het filmpje zijn ze ongeveer 3.5 weken jong.
lijkt op een mauve en een turquiose ino(pop)(albino) rode ogen,op het filmpje niet goed tezien.
http://www.youtube.com/watch?v=bCoNvRkgSNg

albino-r
22-03-2010, 15:02
ff een update.
nu 6 weken jong( 3 en 4 feb 2010 geboren.
foto,s zijn van 22/3-2010.

dit is de 2de broedronde van de ouders,en tot mijn verbazing zitten de ouders weer op eitjes,had dit niet verwacht,omdat de jonkies nog in de broedbox sliepen,en tijdens een controle zag ik weer 3 eitjes liggen,dus heb ik de jonkies apart gezet.( het 2 de koppel violet turquiose(blauwe serie) zit ook alweer op eieren.

Grt albino-r.

joselito
14-04-2010, 15:32
@wessel:

turq x blauw kan toch gn turqouise ino geven. Meestal zullen hier enkel turqouise uitkomen. Die weinig groene aanslag zullen bevatten.

mvg

wessellouw
14-04-2010, 16:59
Hallo:

Dit is inderdaad een schrijffout:
>>
aqua + blauw is aqua ino
AquaTurquoise + ino = AquaTurquoise ino.>>

Dat moet natuurlijk zijn turquoise + ino resp. aqua + ino.

Wessel van der Veen.

joselito
14-04-2010, 17:12
aqua x blauw heeft volgens mij aquaturqouise omdat blauw een selectievorm is van turqouise.

Turqouise geeft nog groene pluimen terwijl men via doordacht kweken dit eruit heeft kunnen kweken en men verkoopt voor te veel geld deze alszijnde blauw.

Maar volgens als je blauw x turqouise koppelt krijg je volgens mij enkel turqouise.

mvg

joselito
14-04-2010, 17:13
heeft men een turqouise/ino x turqouise dan zijn alle turqouise ino sowieso poppen

turqouise (man) x turqouise ino heeft enkel uiterlijke turqouise en mannen zijn split ino.

mvg

joselito
14-04-2010, 17:14
En men moet ook rekening houden hoe ouder de zogenaamde blauwe worden hoe meer kans op het groeien van groene pluimen omdat echt blauw en albino niet bestaan.

mvg

wessellouw
15-04-2010, 10:15
Hallo Joselito:

Houd er wel rekeningmee dat er wordt geschrevenb
aqua, turquoise maar AquaTurquoise;
pastel, ino maar PastelIno.

Dus bij een fenotipe veroorzaakt door twee verschillende gemuteerde alleles schrijft men dat als één woord maar de alleles beginnen met een hoofdletter.

Uit aqua X "blauw" komt Aqua"Blauw", inderdaad een vorm van AquaTurquoise en nog een reden om de naam "blauw" niet te gebruiken.

Wessel van der Veen.

joselito
15-04-2010, 11:31
Dat weet ik hoor. Maar daar aqua x blauw volgens mij toch zal resulteren op uiterlijke aquaturqouise daar de aqua sowieso voor groene pluimes zal zorgen. Dus is het niet raadzaam om dit te doen als je je blauw wilt houden zonder groene aanslag.

mvg

wessellouw
15-04-2010, 16:46
Neen:

Het fenotype AquaTurquoise is groener dan de aqua en heeft een masker dat meer roze is dan een aqua.
De twee verschillende alleles produceren meer psittacofulvine.
Aqua bezit er nog zo'n 50 %; turquoise (de echte) heeft ongeveer 50 % dorsaal en 10 % ventraal.

Een Aqua"Blauwe" zal echter waarschijnlijk qua kleur ergens tussen AquaTurquoise en aqua i nzitten.

Het wordt al niet aangeraden om aqua X turquoise te paren, laat staan dat u dat zou moeten doen met aqua X bleekwater turquoise, pardon "blauw".
Dat is twee keer zinloos.

Wessel van der Veen.