Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan dat nou?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoe kan dat nou?

    Ik heb een voliere met daarin 2 lachduiven, 2 diamantduiven, 2 senegaltortelduiven en op de grond wat kwartels.

    De lachduiven hebben een koppel gevormd, mijn eigen duif buigkoerde als een lieve lust naar de aangekochte duivin en besteeg haar regelmatig. Er liggen nu 2 bevruchte eieren in een nestplaats en beide lachduiven broedden om de beurt op de eieren.

    Niks aan de hand zou je zeggen...tot vandaag.

    Ik ben hokken aan het verschonen en hoor een zwakke koer uit de voliere. Kijk op en ik zie de 'lachduivin' buigkoeren naar een senegaltortelduif en vervolgens bestijgt hij/zij de senegal.

    Wat is hier aan de hand?

  • #2
    Eh.... verstoorde sexuele verhouding? Wel vreemd in ieder geval, misschien weet een echte duivenmelker raad.

    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Dat zie je bij koeien ook regelmatig, ik denk dat het een soort rangorde moet bevestigen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        lachduiven zijn ook tortels dus heb je kans op een nestje bastaarden

        of ben ik hier nu mis mee


        Frank4

        Opmerking


        • #5
          Als twee duivinnen paren, heb je vrij weinig kans op nageslacht....
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Als 2 duivinnen een koppel vormen dan heb je 4 eieren. Is al eens gebeurt hier.

            Mijn eigen lachduif is echt een doffer, maar hij is ook niet kieskeurig. Hij maakt zowel de diamantduiven als de senegaltortelduiven het hof.

            De aangekochte 'duivin' was ik niet zeker van, tot ik de eieren zag en ze ook bevrucht zijn.

            Maar uitgaand dat beide lachduiven doffers zijn, kan het zijn dat 1 van de 2 een senegalduif bevrucht heeft, die heeft de eieren gelegd en de lachduiven werpen zich nu op als ouders.

            Soort van homokoppel adopteert de kinderen van een draagduivin .

            Opmerking


            • #7
              1 van de eieren is uitgekomen. Een roze, geel jong.

              Als het inderdaad zo is als wat ik denk dan weten we het gauw genoeg.

              Opmerking


              • #8
                Beide eieren zijn uitgekomen en er zit nu ook een derde duif bij het nest. De senegaltortelduivin zat gister bij het uitkomen van het tweede ei erbij en de lachduiven jagen haar niet weg.

                Ze zit er vandaag ook iedere keer bij, samen met 1 lachduif

                Opmerking


                • #9
                  Leuk Hou je ons op de hoogte?
                  Matsje <3

                  Opmerking


                  • #10
                    yasses groepssex



                    grapje ja kan raar gaan bij duiven en vogels


                    frank4

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,ik heb hier Italiaanse meeuwtjes,Damasceners en enkele aangewaaide postduiven bij elkaar zitten.Bij een koppel postduiven dat al 3 jaar monogaam is heb ik nu een jong met een jabotje,een raskenmerk van de Italianen.Dieren zijn precies als mensen,... hoorde ik, toen ik klein was ,elke avond een uil voorlezen!!!Heb er ook wel eens rare Damascener/postduiven tussen zitten.
                      Soorten gescheiden houden is beter maar dat kan niet bij iedereen.
                      Gr.Jaap.

                      Opmerking


                      • #12
                        ik had vroeger ook 2 lachduiven en 4 koppels diamantduiven (de diamantduiven kreeg veel jongen) maar de lachduiven niet ik wist ook niet 100% zeker of het een koppel was dus had ik ze in een groote broedkooi gedaan en hun hadden een nest gemaakt maar geen eieren dus had ik 2 eieren van kleine sierduiven er onder gelegt waar van 1 is uitgekomen en deze hadden ze ook groot gebracht tot 2 weken(ivm de snavel lukt het dan niet meer om te voeden) dus ik heb het jong toen bij een ander koppel duiven gelegt

                        en toen later is 1 van de lachduiven dood gegaan en heb toen die andere weer terug gedaan de voliere in en hij ging ook vaak koeren naar de diamantduiven
                        het was zo langzamerhand een tam beestje geworden en ook niet bang voor mensen
                        mvg roy (vogelfreak)
                        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          De jongen worden mooi groot. Veren zijn al meer door als op de foto, maar zal vanavond wel nieuwe maken. Ik zie alleen nog geen spoor van senegalduif. Ze lijken allebeide op de bruine lachduif.

                          Heb foto's bijgevoegd van het allezes.
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Opmerking

                          Working...
                          X