Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nutribird a21 voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nutribird a21 voeding

    Hoi,
    Ik heb een paar maanden geleden voeding gekocht van nutribird A21, maar er staat dus op dat het in juli al vervallen is. Er is bijna niet van gebruikt dus ik vind het zonde om weg te gooien. Kan het kwaad als je dit voer nog gebruikt terwijl het dus vervallen is?
    Alvast bedankt !

    Groetjes Evelien

  • #2
    Als je dit een paar maanden geleden gekocht hebt was het toen ook al over de houdbaarheiddatum(mooi scrabbelwoord).
    Ik zou dan toch maar eens terug gaan naar de leverancier.
    Het zou ook zo kunnen zijn dat dit de productiedatum is.

    Als het daadwerkelijk over de datum is zou ik het zeker niet meer gebruiken.
    Ik geef ook geen oud eten aan mijn dochtertje dus waarom wel aan mijn vogels????

    Mvgr. Micheltje
    http://michelsfotosite.weebly.com

    Opmerking


    • #3
      Toen ik het kocht was het nog niet vervallen , ik zou het toen nog 2 maanden kunnen gebruiken, maar dat lijkt mij ook niet lang eigenlijk.
      Maar voor de zekerheid ga ik dan toch maar nieuw voer kopen.
      Bedankt voor de reactie !

      Groetjes Evelien

      Opmerking


      • #4
        Houdbaarheidsdatum

        In het algemeen kan je stellen dat dergelijke producten een termijn hebben van 1 jaar. Productiedatum 4-12-2009 levert een uiterste houdbaarheidsdatum op tot 4-12-2010. Als je zo'n pot koopt waarvan de datum na 2 maanden verloopt is het product dus al 10 maanden oud. In reguliere dierenwinkels dien je altijd scherp naar die datum te kijken. In geval van twijfel ga je dan beter naar een leverancier die z'n producten in een snellere omlooptijd aan de man/vrouw brengt.

        Verder ja; als de producten in m'n koelkastje richting uiterste datum gaan dan verdwijnen ze richting het Gemeentelijk Archief. Ziek worden van een restantje voedsel is niet erg prettig.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          De "uiterste gebruiksdatum" is vaak een termijn tot waarop de fabrikant de kwaliteit garandeert. Goed droog bewaard en niet muf ruikend is het vast nog goed.
          Gebruiken of niet is natuurlijk eigen keus, maar bedorven zal het niet zijn.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            In de levensmiddelenbranche geldt wat betreft de houdbaarheid van een product een ijzeren wet: over tijd? >>>> Kliko!

            Hans
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Hallo,
              mijn broer heeft jaren een srv wagen gehad en die hebben altijd alles wat over datum was opgegeten, bij melkprodukten staat altijd de uiterste verkoopdatum op dan mag het niet meer aan de klant verkocht worden ,maar je kunt het dan nog wel een dag of 4 langer gebruiken
              m.vr.gr. Harry

              Opmerking


              • #8
                In de levensmiddelenbranche geldt wat betreft de houdbaarheid van een product een ijzeren wet: over tijd? >>>> Kliko!
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking

                Working...
                X