Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht systemen voor binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Licht systemen voor binnenkweek

    hallo ,

    Ik heb weeral zo een ambetante vraag , waar jullie gaan zeggen van "duuh" ,
    maar soit ik moet ergens kennis halen ...


    waarom gebruiken kweekers licht dimmers om de zons op en ondergang na te bootsen ?

    wat als ik dit nu niet doe ?

    ik zit nu met een systeem dat ik heb ingesteld van 8u30 tot 17u30 (met timer)
    spaarlampen aan en als tijd is verstreken , terug uit ,

    kan iemand me uitleggen wat de pro's en de contra's zijn , voor mijn systeem en het dimmer systeem ?
    ( ik richt me tot kruisingen , vooral putter X kanarie )
    dank u

  • #2
    stel de vogels hebben eieren, en liggen niet op het nest, ze zijn aan het eten,badderen.

    en dan paffffffffff, het licht uit, de poppen vinden de nesten niet meer, s'morgens gaat het licht weer aan en de poppen kruipen dan weer op het nest. inmiddels is het jong afgestorven in het ei

    hoeveel jongen denk je dat je kweekt.

    de dimmers zijn voor de nabootsing van ochtend en avond.
    s'morgens worden de vogels rustig wakker, en s'avond als het langzaam donker wordt zoeken ze hun nest op, om de s 'nachts de eieren warm te kunnen houden.

    ik denk dat dit voldoende info voor je/u is om toch over een dimmer na te denken.

    of minnimaal een 25 watt lamp een half uur laten branden, nadat de hoofdverlichting is uitgegaan
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Ik heb geen dimmer maar er gaat een kleine lamp aan voor de grote lampen aangaan en die gaat ook aan vlak voor die uit gaan en brand dan nog een half uurtje. Net wat Naruch zegt dus. Dat werkt ook prima zolang die lamp maar net genoeg licht geeft en niet teveel zodat ze alsnog gaan eten of iets anders gaan doen in dat licht

      Opmerking


      • #4
        Heeft er iemand onder jullie hiermee ervaring?

        Ben aan het overwegen om me zoiets aan te schaffen.
        Indien ik een nieuw onderwerp moest starten verwijder gerust mijn vraag hier dan stel ik de vraag in een ander onderwerp
        Lang leve de vogels

        http://www.everyoneweb.com/vrijevinkeniersmenen

        Opmerking


        • #5
          zo heb ik het ook eerst gedaan marx, heb sinds 2007 een dimmer en dat bevalt toch beter.

          maar opzich werkt het systeem met de zwakke lamp ook goed.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            nacht verlichting

            ik heb gewoon een setje kerst lampjes ( mini ) 8 st. opgehangen , dan is de verlichting ook goed verdeeld in mijn hok .
            Werkt prima , een half uur voor de grote verlichting aanschakelen
            en een half uur na het uitgaan van de grote verlichting weer uitlaten gaan .
            Wel een overbrugings tijd gebruiken .
            Nb. als er 1 lampje van kapot is blijft de rest toch branden .

            Gr Andre

            Opmerking


            • #7
              [QUOTE=naruch;75044]stel de vogels hebben eieren, en liggen niet op het nest, ze zijn aan het eten,badderen.

              en dan paffffffffff, het licht uit, de poppen vinden de nesten niet meer, s'morgens gaat het licht weer aan en de poppen kruipen dan weer op het nest. inmiddels is het jong afgestorven in het ei

              hoeveel jongen denk je dat je kweekt.

              de dimmers zijn voor de nabootsing van ochtend en avond.
              s'morgens worden de vogels rustig wakker, en s'avond als het langzaam donker wordt zoeken ze hun nest op, om de s 'nachts de eieren warm te kunnen houden.

              ik denk dat dit voldoende info voor je/u is om toch over een dimmer na te denken.

              of minnimaal een 25 watt lamp een half uur laten branden, nadat de hoofdverlichting is uitgegaan[/QUO Werkt jullie dimmer ook bij TL lampen en Spaarlampen of alleen bij gloeilampen ??

              gr boer

              Opmerking


              • #8
                mijn dimmer werkt alleen met gloeilampen, maar de eco-lamp werkt er ook mee.

                deze kost rond de 3 euro.
                Bijgevoegde Bestanden
                www.fretteren.eu

                Opmerking


                • #9
                  dimlicht

                  hallo allemaal

                  kijk eens op www.habo.nl staat de d-1000 dimmer op
                  heb hem hier en bevalt mij zeer goed kost weinig voor deze kwaliteit

                  gr klaas
                  Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

                  Opmerking

                  Working...
                  X