PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel

P@tje
02-12-2009, 19:54
Ik heb inmiddels een grotere kooi gekocht. De afmetingen zijn 75x38x93. hieveel van mijn gevederde vrienden kan ik in deze kooi houden? En wat zou voor vogelsoort zou een goed gezelschap zijn voor mijn meeuwtjes? Of zijn dit hele domme vragen? :help

kingfisher
02-12-2009, 20:26
Hallo P@tje geen domme vraag maar gewoon 1 koppeltje meeuwen en meer niet.
Is zat voor zo'n kooi.
Mvg,
Kingfisher

Jorik
02-12-2009, 22:02
Misschien dat er nog een koppeltje Chinese dwergkwartels in kan maar dat durf ik niet 100% te zeggen :p ik zelf vindt het namelijk erg klein :p

Marx
02-12-2009, 22:54
Misschien dat er nog een koppeltje Chinese dwergkwartels in kan maar dat durf ik niet 100% te zeggen :p ik zelf vindt het namelijk erg klein :p

Nee, dat kan je echt niet maken in zo'n klein kooitje. Die lopen dan rondjes als een vis in een kom en de hen kan niet eens 30 cm bij de haan weglopen. Een plukzooi en nog ondergescheten door de meeuwen ook. Niet doen hoor! ;)

P@tje
03-12-2009, 19:01
Heb ze in de kooi zitten.....ziet wel raar uit zo'n grote kooi en twee van die kleine vogeltjes :(

kingfisher
03-12-2009, 21:16
Heb ze in de kooi zitten.....ziet wel raar uit zo'n grote kooi en twee van die kleine vogeltjes :(

Grote kooi?
niet beledigend bedoeld hoor maar grote kooi ,niet echt.
Een goede maat voor jouw stelletje ja dat wel maar een kooi is nooit te groot.
De vogeltjes moeten bewegingsvrijheid hebben en dat hebben ze nu ook aardig dus probeer het nu zo maar eens zul je zien dat het mooi blijkt.
Een vogel moet ook een rustig plekje op kunnen zoeken en met meer vogels in de kooi van jouw afmetingen gaat dat niet.
Mvg,
Kingfisher

P@tje
04-12-2009, 08:35
Hmmm.......had je mijn oude kooi moeten zien, maar goed. Ik wil hier niemand op stang jagen. Natuurlijk laat ik het bij mij koppeltje, wat moet dat moet. Het is alleen dat ik er vrij weinig verstand van heb en dus hier mijn vragen stel en nogmaals NIET mijn bedoeling is om hier iemand op stang te jagen.

P@tje
04-12-2009, 08:38
Voor ik het vergeet: ik kreeg gisteren te horen dat mijn koppeltje, broer en zus zijn :eek: , vormt dat een probleem? (ik bedoel als ze........euhhhh........eitjes gaan maken ;) )

frank4
04-12-2009, 10:02
inderdaad aleen nog wijwater te drinken geven

en erbj blijven waken dat ze niet euhmmmmmmmm

grapje

bwa maakt eigelijk niet veel uit zolang je niet voor TT kweekt en dan nog

Frank4

P@tje
04-12-2009, 10:08
Ben zeker niet van plan om naar TT te gaan dus laat ik ze maar hun gang gaan ;)

Marx
04-12-2009, 10:25
Die kooi moet hoe dan ook voller of niet? Hoe had je het zelf gedacht? Nog wat meeuwen bijkopen en dan kweken? Je vraagt hoeveel meeuwen er in die kooi kunnen, mensen zeggen twee en nu ga je inteelt-meeuwtjes kweken.:confused:
Wat ga je daarmee doen als ik vragen mag? Heb je er al een leuk plekje voor gevonden? Reken op ongeveer 15 meeuwtjes erbij per jaar als je ze onder controle weet te houden. Dus in 2010 komen er ongeveer 15 bij in je kooi waar je dus een goed huisje voor moet zoeken.

Zelf ben ik dus niet zo'n voorstander van vermeerdering van meeuwtjes door broer en zus te kruisen (om de zomaar) zoals je wel kan lezen denk ik.;)

P@tje
04-12-2009, 10:32
Ikzelf dacht er nog een koppeltje erbij te kopen, maar dat gaat dus niet. Dus: dan niet. Wat betreft de inteelt: daar kan ik ook niks aan doen, ik ze ze zo gekregen. Ik ben ook niet van plan te kweken maar de natuur zal z'n gang gaan dus daarom mijn vraag. Het valt me wel op dat sommige mensen behoorlijk fel kunnen reageren als het om beginners vragen gaat. Nogmaals voor de goede orde: ik ben een beginner en vraag dus de dingen die ik graag wil weten en als dat domme of verkeerde vragen zijn wil ik me bij deze verontschuldigen

Marx
04-12-2009, 10:44
Ikzelf dacht er nog een koppeltje erbij te kopen, maar dat gaat dus niet. Dus: dan niet. Wat betreft de inteelt: daar kan ik ook niks aan doen, ik ze ze zo gekregen. Ik ben ook niet van plan te kweken maar de natuur zal z'n gang gaan dus daarom mijn vraag. Het valt me wel op dat sommige mensen behoorlijk fel kunnen reageren als het om beginners vragen gaat. Nogmaals voor de goede orde: ik ben een beginner en vraag dus de dingen die ik graag wil weten en als dat domme of verkeerde vragen zijn wil ik me bij deze verontschuldigen

Hoi, je mag dan wel een beginner zijn maar mij valt op dat je stiekem best wel weet hoe het zit. Je kiest er toch zelf voor de natuur zijn gang te laten gaan? Hoe weet je als beginner eigenlijk dat je een stelletje hebt wat niet 123 te zien is bij meeuwen?
Je vraagt of je inteelt kan doen omdat het broer en zus zijn. Dus dan denk ik dat je ook best weet dat inteelt door een broer x zus kruising niet zo goed is meestal.;)

En dan is er nog het feit dat je helemaal geen antwoord geeft op zaken die je niet uitkomen. Nu klaag je dat ik te fel reageren (wat reuze meevalt volgens mij??) maar geen woord over waar heen met al die jonge meeuwen.:(

Ik zou een meeuw omruilen bij iemand of niet kweken. Als je kweekt zit je kooi binnen enkele weken propvol. De natuur zijn gang laten gaan moet je ook niet doen want dan kweken ze zich dood. Meeuwen komen niet voor in de natuur en jouw kooi lijkt ook niet op de natuur. Je kan beter alles zelf onder controle houden en dat is ook wat die vogeltjes verdienen. De natuur klinkt romantisch maar dat is wel alleen zo als je ze vrij hebt vliegen in hun natuurlijke gebied. Niet in de kamerkooi dus.

Lees anders gewoon eens een boekje over meeuwtjes? Dan ben je minder een beginner en ik vind dat leken die zichzelf een beginner vinden ook eerst heel even moeten inlezen voor ze aan kweken denken. Dat voorkomt veel ellende. Je zou de eerste niet zijn die over 3 maandjes hier schrijft, ik heb 8 jonge meeuwen liggen, 3 zijn er al dood, wat eten die eigenlijk?

Dus eerst even goed informeren en dan doen. Succes met de meeuwen en probeer je niet zo snel aangevallen te voelen. Dan kan niemand hier meer iets schrijven.;)

P@tje
04-12-2009, 13:21
het was niet de bedoeling om iemand terecht te stellen. Wat betreft (als) er nakomelingen zouden komen, zouden ze naar m'n schoonvader teruggaan, waar ik overigens dat koppeltje van heb gekregen. Wat ik al weet (wat echt niet veel is, anders vraag ik het niet) weet ik ook van hem. Kweken is uit den boze, want ik begin me langzaam schuldig te voelen dat ik die beestjes in zo'n 'kleine' kooi zet. We zullen wel zien. Sorry Marx, ik heb je niet willen kwetsen

Ton Koek
04-12-2009, 13:29
Als je niet wil kweken kun je beter het vrouwtje omruilen bij je schoonvader voor nog een mannetje. Twee mannetjesmeeuwtjes worden bijna altijd net zo goed dikke maatjes.
Japanse meeuwtjes hou je anders echt niet tegen wat kweken betreft, desnoods leggen ze hun eitjes in het voerbakje.
Jongen van broer en zus krijgen vaak gezondheidsproblemen, dat kun je beter proberen te voorkomen.

Nog wat leuks voor in de kooi, hang eens een bosje bloeiend gras op, dat met die kleine zaadjes. De vogels vinden het erg lekker en het is een heel leuk gezicht.

P@tje
04-12-2009, 13:52
Klasse idee Ton, doe ik thanx

populier
04-12-2009, 17:27
Bloeiend gras?

Is het bij jou geen winter in Haarlem Ton?:D

Ton Koek
05-12-2009, 00:35
Haha, dat valt inderdaad nogal mee. Tussen de tegels haal ik nog steeds verse plukjes weg, bloeiend en al. Zelfs de paardebloemen groeien nog.