PDA

Bekijk Volledige Versie : zebravink

Nephthys
02-12-2009, 11:41
Binnenkort wil ik een koppelje zebravinken gaan halen.
Ik lees dat een kooi met verticale tralies beter is dan horizontale. Maakt het uit als het een kooi is met alleen horizontale tralies?

Ik heb altijd parkieten gehad die los in de kamer rondvlogen. Ik weet niet of dit met zebravinken ook mogelijk is?

groetjes

Animal
02-12-2009, 12:10
Maakt in dit geval helemaal niks uit.
Wel voor een vogel die graag klimt (een parkiet dus) dan zijn horizontale tralie's beter.

Nephthys
02-12-2009, 12:36
bedankt voor de reactie :)

Alleen nog de vraag of ik ze los in de huiskamer kan laten rondvliegen of dat het beter is om dat met zebravinken niet te doen?

Hans de Vries
02-12-2009, 13:47
Los vliegen...... eigenlijk hèt ideaalbeeld van vogels houden. Maar voor zebravinken niet zo geschikt, je zou iedere avond op jacht moeten om ze weer in de kooi te krijgen. En dat vindt geen enkele vogel leuk...
Een kooi van minimaal 60x50x50 cm volstaat wel, groter is altijd beter.

Hans.

Nephthys
02-12-2009, 18:39
oke :) parkieten gaan er vanzelf in als ze er eenmaal aan gewend zijn maar een zebravink wend er niet zo snel aan begrijp ik.

Patriick
03-12-2009, 15:27
Inderdaad.
Je kan hem er misschien wel aan laten wennen, dan moet je hem elke avond voer in de kooi geven, dan zal hij het op een gegeven moment wel in de gaten krijgen.
En dan is het nog maar de vraag of het je lukt.

Nephthys
12-02-2010, 14:12
Ik heb nu een week een koppeltje zebravinken. Elke dag veel aandacht gegeven, ze komen nu steeds uit mn hand eten en ze hebben al 1 keer los gevlogen, dit ging prima :)