Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zitstokken in voorfront broedkooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zitstokken in voorfront broedkooi

    Nu heb ik het volgende model zitstokken in mijn broedkooien geplaatst, zoals op de afbeelding.
    Maar ik vind niet dat ze super vast zitten, als de vogels zichzelf afzetten om weg te vliegen zie je de stok redelijk bewegen.

    Verder heb ik voor deze indraai zitstokken gekozen omdat ze eenvoudig te verwijderen zijn om ze schoon te maken.
    En daarnaast heb ik broedkooien met verwijderbare tussenschotten, hierdoor kan ik verschillende soorten vogels huisvesten, waardoor ik ook de zitstokken kan verzetten om zo de beste vlieg mogelijkheden te krijgen.

    Hoe doen jullie dit?


  • #2
    Zoland de stokken niet zo los zitten dat ze er uit kunnen vallen lijkt het mij net zo'n probleem. Takken van een boom geven tenslotte ook mee.

    De man moet de pop wel kunnen treden natuurlijk
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Soesje
      Nu heb ik het volgende model zitstokken in mijn broedkooien geplaatst, zoals op de afbeelding.
      Maar ik vind niet dat ze super vast zitten, als de vogels zichzelf afzetten om weg te vliegen zie je de stok redelijk bewegen.

      Verder heb ik voor deze indraai zitstokken gekozen omdat ze eenvoudig te verwijderen zijn om ze schoon te maken.
      En daarnaast heb ik broedkooien met verwijderbare tussenschotten, hierdoor kan ik verschillende soorten vogels huisvesten, waardoor ik ook de zitstokken kan verzetten om zo de beste vlieg mogelijkheden te krijgen.

      Hoe doen jullie dit?

      Heel simpel. Je moet ze dusdanig lang nemen,dat ze op de achterzijde van de broedkooi rusten. Dus even een steuntje plaatsen op de achterzijde
      van de broedkooi.
      Degene,die een traliekooi gebruikt, neemt stokken die lang genoeg zijn om
      tussen de tralies van de achterzijde te steken,zodanig dat ze op een horizontale spijl rusten.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
        Heel simpel. Je moet ze dusdanig lang nemen,dat ze op de achterzijde van de broedkooi rusten. Dus even een steuntje plaatsen op de achterzijde
        van de broedkooi.
        Degene,die een traliekooi gebruikt, neemt stokken die lang genoeg zijn om
        tussen de tralies van de achterzijde te steken,zodanig dat ze op een horizontale spijl rusten.
        Dat is nu net het probleem, ten eerste omdat ik mijn broedkooien niet gebonden wil houden aan een bepaalde soort wil ik dus mijn zitstokken overal in het voor front kunnen plaatsen.
        En ten tweede zie ik het niet zitten om d.m.v. te boren of schroeven een steuntje te bevestigen aan de achterwand.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Soesje
          Dat is nu net het probleem, ten eerste omdat ik mijn broedkooien niet gebonden wil houden aan een bepaalde soort wil ik dus mijn zitstokken overal in het voor front kunnen plaatsen.
          En ten tweede zie ik het niet zitten om d.m.v. te boren of schroeven een steuntje te bevestigen aan de achterwand.
          Soesje

          als je de zitstok tussen de tralie's draai moet deze er strak tussen zitten en zal er wennig beweging in zitten anders zijn gleufjes in de stokjes te groot gemaakt kan je verhelpen door een spijker aan het eind er in te slaan en de deze af teknijpen en het gaatje pitje in de achterwand te maken waar het stukje van de spijker op rust.

          gr Dik

          Opmerking


          • #6
            De spijltjes kun je een beetje naar elkaar toe buigen of je kunt met een ijzerzaag of een andere fijn getande zaag nieuwe gleuven maken (even op een gewoon latje uitproberen en passen om de tralies).

            Opmerking


            • #7
              Bij deze stokjes is het juist de bedoeling dat ze los van de achterwand blijven, daar is deze vorm voor gemaakt.
              Inderdaad de sleuf opnieuw maken en dan wat krapper lost het vast op.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dik
                Soesje

                ......................en het gaatje pitje in de achterwand te maken waar het stukje van de spijker op rust.

                gr Dik

                Maak nooit geen gaatje in de achterwand.......je maakt daardoor alleen maar een extra schuilplaats voor de bloedluis!! Ik heb de vaste stokken die ook met een gaatje in de achterwand zater eruit gehaald en vervangen door de stokken die hier genoemd worden, gat dicht gemaakt en klaar!

                Dat het wat veert is niet erg en geen probleem.
                Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb ze al 25 jaar op deze stokjes zitten zonder problemen.
                  Wel verschillende diktes gebruiken dit is beter voor de pootjes.

                  groeten eddie

                  Opmerking


                  • #10
                    Het jammere is dat deze niet in verschillende diktes te krijgen zijn, alleen in verschillende lengtes
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #11
                      Ze zijn hier toch te krijgen in zeker drie verschillende diktes.Ook op beurzen zie je ze overal liggen.
                      Lengte bepaal ik zelf met een zaagje.Ook zijn ze van plastic te koop,deze verlopen van dik naar dun en hebben een geribbeld oppervlak.

                      groeten eddie

                      Opmerking


                      • #12
                        Hebben we het dan over die houten(afgebeelde) stokken?

                        Ik heb ze nog nooit in verschillende diktes gezien, ook niet op beurzen.

                        Zal eens beter kijken dan, bedankt voor de tip.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          Je hebt van die plastic draaiers met daaraan een houten stok. Die kan je eruit halen en er dan een natuurlijke tak in doen. Heb je meteen geen pootproblemen meer en je kooien zien er niet zo verschrikkelijk saai en klinisch uit. Dan heb je dus natuurlijke takken mbv het systeem van die saaie houten ronde stokjes

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Soesje
                            Dat is nu net het probleem, ten eerste omdat ik mijn broedkooien niet gebonden wil houden aan een bepaalde soort wil ik dus mijn zitstokken overal in het voor front kunnen plaatsen.
                            En ten tweede zie ik het niet zitten om d.m.v. te boren of schroeven een steuntje te bevestigen aan de achterwand.
                            Tja. Je zal toch wat moeten. Je kan ook op de achterwand een lat monteren
                            met daarin op meerdere plaatsen een opening. Zodra indraaistokken wat langer worden en geen steun krijgen aan de achterkant blijven ze toch min
                            of meer bewegen.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              heb al jaren die stokken om tussen de tralies te draaien
                              ze wiebelen niet sommige zitten zelfs flink vast
                              heb 3 verschillende per kooi
                              1 houten(zijn meerdere diameters in)
                              1 plastieken
                              en eentje buven het schuifdeurtje hier heb je een vierlkantje zodat niets uitsteekt zodat de deur omhoog kan


                              Frank4

                              Opmerking

                              Working...
                              X