Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broeden in nachthok?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broeden in nachthok?

    Ik heb nu 2 hennetjes en 1 haantje. Het haantje loopt dikwijls buiten in de vlucht, maar de hennetjes zie ik dit zo goed als nooit doen. Nu vroeg ik me af, zouden ze als het zo ver is ook binnen de eitjes kunnen leggen?
    Groeten,
    Johan

    http://johanhendriks.webklik.nl

  • #2
    ze leggen hun eitjes overal waar ze willen.
    als jij ze dus binnen houdt dan doen ze dit straks ergens binnen. laat je ze overal komen heb je de kans dat ze de eitjes overal leggen. ze rollen de eitjes zelf naar een plek als ze gaan broeden. ik heb ze een hok gegeven in de hoek van de voliere (buiten) en leggen alleen eitjes in dit hok maar wel op alle plekken in dit hok . als ze gaat broeden dan rolt ze deze op een hoop en gaat erop zitten.
    nieuwe website

    Opmerking


    • #3
      Het is nu niet de tijd om ze te laten broeden ,,ook niet in het nachthok.

      Opmerking


      • #4
        Hier lopen onze kwarteltjes bijna de hele dag buiten, maar de eieren worden vrijwel altijd (met uitzondering van 2 keer ofzo in een heel jaar tijd) in het binnenhok gelegd. Ben ik wel blij om, want dan kan ik het beter in de gaten houden.
        Misschien dat het komt omdat we altijd binnen voeren of omdat ze in het binnenhok minder verstoring hebben van andere vogels (ze hebben namelijk een eigen binnenhok apart van de vliegende vogels)

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          Het is nu niet de tijd om ze te laten broeden ,,ook niet in het nachthok.
          hier heb je gelijk in . ik ga er ook niet vanuit dat hij nu bedoeld
          nieuwe website

          Opmerking

          Working...
          X