Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Handopfok Mozambiquesijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Handopfok Mozambiquesijs

    Ik heb een Mozambiquesijs die ik met de hand groot breng. Hij was de enige in een nest en na een paar dagen ging ma eraf en begonnen ze aan een nieuw nest bovenop dit jong. Na 3 keer uitgraven, koud en met lege krop heb ik het weggehaald en nu breng ik het zelf groot. Op dit filmpje is het 14 dagen.

    This tiny bird was left to die by it's parents. After two days of digging it out of the new nest they build on top of it I decided to take it from it's paren...

  • #2
    Hallo,

    Mooie film, Marx.
    Waarmee voeder je dit vogeltje, en vanaf welke leeftijd?
    Hoe houdt je hem/haar warm en wat is de frequentie van voederen?

    Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
      Hallo,

      Mooie film, Marx.
      Waarmee voeder je dit vogeltje, en vanaf welke leeftijd?
      Hoe houdt je hem/haar warm en wat is de frequentie van voederen?

      Groeten, Serinus.
      Ik voer hem met nutribird A19 2 delen water op 1 deel poeder. In het filmpje voerde ik hem eivoer met gemalen trosgierst. Dat doe ik 1 keer per dag om zijn spijsvertering wat aan te sterken om de overstap straks makkelijker te maken als hij zelf eet. Ik kan niet filmen en het spuitje nutribird bedienen . Ik voer hem ongeveer om de 2 a 3 uur een krop vol. Hij zit op een warmtemat onder een washandje in een plastic bakje met wc-papier. Nutribird geef je vanaf de eerste dag maar dan meer poeder en minder water. Steeds minder water naarmate hij ouder wordt. Inmiddels zijn zijn vleugels al aardig dicht. Hij blijft echter vrij klein door de achterstand de eerste dagen. Hij lag vrijwel hele dagen koud en zonder voer in dat nest voordat ik zeker wist dat ik hem moest pakken

      Opmerking


      • #4
        Hij blijft echter vrij klein door de achterstand de eerste dagen.
        Zomaar een gedachte...
        Denk je niet dat dit zo zal blijven? Een kleine zwakke vogel lijkt me geen aanwinst voor je vogelbestand, voor niemands bestand.
        Waarom zou de de pop er af gegaan zijn?
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Zomaar een gedachte...
          Denk je niet dat dit zo zal blijven? Een kleine zwakke vogel lijkt me geen aanwinst voor je vogelbestand, voor niemands bestand.
          Waarom zou de de pop er af gegaan zijn?
          Nee hoor. Dit komt helemaal goed. Ik heb ze van veel verder heen nog goed gekregen. Mijn oudste handopfokken zijn inmiddels 7 jaar oude kanaries.
          De ouders zijn krap 1 jaar en dit is hun eerste nest. Dat gaat wel vaker mis

          Opmerking


          • #6
            Toppie,

            Zit het voer nou in de spuit of plaats je het op de punt?

            Zijn dat geen spuiten van de boerderij om koeien mee droog te zetten?

            Succes met die kleine.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door populier
              Toppie,

              Zit het voer nou in de spuit of plaats je het op de punt?

              Zijn dat geen spuiten van de boerderij om koeien mee droog te zetten?

              Succes met die kleine.
              Normaal nutribird in de spuit, nu even voor het filmpje eivoer met gemalen trosgierst op de spuit. Die spuit kreeg ik bij de nutribird dus die is niet van de koeien

              Voorlopig gaat hij heel erg goed dus zoals ik het nu kan inschatten haalt deze het wel. Je weet nooit maar ik ga er wel voor. Hij poept inmiddels ook mooi dik en hij eet als een bouwvakker. Hij springt echt naar de spuit en flappert dat het een lieve lust is. Een heel contrast met het onderkoelde hoopje botjes dat ik een week geleden op de warmtemat heb gelegd.

              Hij piept ook constant en hij staat gezellig naast de pc op de werktafel. Kan ik goed opletten.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Hoi Andre, vandaar dat ik hem dus op mijn bureau heb staan. Hij is constant bij me zodat hij niet vervreemd en zich inderdaad dan kan gaan drukken. De ogen staan open en hij springt letterlijk hysterisch op me af als ik bij hem kom met mijn hand. Ik denk dat dat zo blijft. Maar wat je zegt klopt wel. Soms kan een jonge vogel angstig worden en dan dus stoppen met sperren. Hij kent echter de geluiden, kan mij zien (hij zit in een open bakje dat doorzichtig is) zodat hij dus niet angstig wordt ineens.

                  Opmerking


                  • #10
                    OOOO wat een mooie lelijkaard

                    zul je een goed maatje aan hebben eens die zelfstandig is

                    Groetjes Frank4

                    Opmerking


                    • #11
                      Hij groeit als kool.



                      Opmerking


                      • #12
                        Geweldig!

                        Opmerking


                        • #13
                          veelvraat

                          wat een veelvraat, knap van je Marx, om dit zo te doen. zal wel veel tijd in zitten toch ?
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            hij loert al als een echte tiener
                            wees ma allert bij het "puberen"

                            groetjes Frank4

                            Opmerking


                            • #15
                              Hij is vandaag officieel uitgevlogen en piept ook de hele dag om meer eten nu

                              He just discovered his little wings and feathers.

                              Opmerking

                              Working...
                              X