Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plotselinge sterfte grote groep vogels in voiliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Plotselinge sterfte grote groep vogels in voiliere

    Hallo,

    kan een van jullie me misschien helpen wat mijn vogels onder de leden hebben/hadden.
    Ik heb een voilliere met vooral tropische vogels (geen papegaai/parkietachtigen) en een aantal kwartels.

    Een aantal weken terug lagen op een ochtend 70% van mijn tropen allemaal dood, dit waren zo'n 16 vogels. De vogels zagen er voorheen goed uit, waren actief en zaten goed in hun kleed. Niet ondervoed en ze zaten ook niet bol. Dit gold ook voor de vogels die nog leefden. Ook in de voilliere was er niets veranderd, zelfde planten, zelfde voer waar alle vogels van eten en drinken.

    Nu lagen er gisteren weer een groot aantal vogels (stuk of 8) dood, ook weer zonder ziektesymptonen. Weer hetzelfde verhaal als een paar weken terug. Wat er nu nog is blijven leven zijn een koppel diamantduifjes en kwartels. De rest van mijn tropen zijn allemaal overleden.

    Heeft er iemand ervaring mee en hoe ik dit kan voorkomen?
    Ik durf er nu geen nieuwe vogels bij te zetten.

  • #2
    Moeilijk te zeggen

    Waarom niet met een dode vogel naar een vogeldierenarts?

    Ook kan het eventueel nachtelijk bezoek van een roofdier zijn geweest. Zeg het maar. Of een aanval van een sperwer - uil.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      als je zo grote sterfte geval heb in je volierre dan zal ik echt wel naar een dierenarts gaan en die kan het vertellen wat het waarscheinlijk is. als je weet wat het is dan kan je gaan behandelen of maat regelen nemen

      groetjes rolf
      http://www.dekromsnavelkweeker.nl

      kweker van forpussen en Catharinaparkieten

      Opmerking


      • #4
        hoe nu

        Eric wilma, hoe gaat het nu met de rest van de vogels ? ben je nog bij de dierenarts geweest ?
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          ton.

          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          Eric wilma, hoe gaat het nu met de rest van de vogels ? ben je nog bij de dierenarts geweest ?
          ik ben ook benieuwd naar de reden van die rare dood van die vogels.



          laat eens wa weten.
          gr. medaar.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door eric-wilma
            De vogels zagen er voorheen goed uit, waren actief en zaten goed in hun kleed. Niet ondervoed en ze zaten ook niet bol. Dit gold ook voor de vogels die nog leefden. Ook in de voilliere was er niets veranderd, zelfde planten, zelfde voer waar alle vogels van eten en drinken.

            Nu lagen er gisteren weer een groot aantal vogels (stuk of 8) dood, ook weer zonder ziektesymptonen. Weer hetzelfde verhaal als een paar weken terug. Wat er nu nog is blijven leven zijn een koppel diamantduifjes en kwartels. De rest van mijn tropen zijn allemaal overleden.

            Heeft er iemand ervaring mee en hoe ik dit kan voorkomen?
            Ik durf er nu geen nieuwe vogels bij te zetten.
            Het enige dat intussen is verandert, is de daglichtlengte (aantal lichturen per dag) tropische vogels dienen minimaal 12 uur licht per dag te ontvangen.
            Laat eens weten of dit het 1e jaar is dat je deze vogels hebt of dat je ze al langer hebt, want dan zou dit al eerder gebeurt moeten zijn, geef ook aan of je kunstlicht bijvoert en hoe lang (tijdsduur van verlichting)?

            Greetzzz

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                ton

                ikke wachte nog ( word daar zomoe van)
                of ben je ook were een van die pamperkwekers ??
                weet je wa ik bedoel??
                nu ze:
                hoe groot is je voliere.
                welke bodem.
                waarom taxus er in.
                hoe oud is die plant.
                stelle weer vragen he en vele ( dus hie nu)

                enne aan bepaalden die were bester weten.
                ben ikke nie vergeten
                de bloemen komen eraan
                met de potten er aan.



                balje snee. medaar weet er weg mee.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Danny1


                  lees dan het geheel wel goed, en lees je dat de zaden zeer giftig zijn( overigens de hele struik) en wat eten zaadeters juist het zaad van de bes.

                  merels en lijsters eten de gehele bes, en scheiden het zaad uit via de natuurlijke weg, zo helpen ze mee aan de verspeiding van de taxesplant
                  www.fretteren.eu

                  Opmerking


                  • #10
                    Is het degenen die hier hebben gereageerd al opgevallen dat Topicstarter geruime tijd geleden slecht 1 bericht (dit onderwerp) heeft geplaatst en vervolgens niet meer heeft gereageerd!

                    Gebeurt helaas steeds vaker.

                    Men heeft acuut een probleem of vraag,
                    men krijgt blijkbaar niet het antwoord dat men wil horen
                    en vervolgens laat men niets meer van zich horen.
                    Amigo de los Psittacidos

                    Look deep into nature and you will understand everything better

                    Opmerking

                    Working...
                    X