Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vink X Kanarie? mogelijk of onmogelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vink X Kanarie? mogelijk of onmogelijk?

    hallo

    ik had weer is een vraagje over de bastaarden kweek en wilde weten of de boek/mei vink ingezet kan worden bij een kanarie pop?
    ik weet dat dit natuurlijk moeilijk zou zijn maar is het onmogelijk?
    my birds(twa's etc.): http://www.youtube.com/watch?v=C85HO15nawY

  • #2
    tja.

    Oorspronkelijk geplaatst door Giovink
    hallo

    ik had weer is een vraagje over de bastaarden kweek en wilde weten of de boek/mei vink ingezet kan worden bij een kanarie pop?
    ik weet dat dit natuurlijk moeilijk zou zijn maar is het onmogelijk?
    moe je eens. proberen he.
    mare met welke kleuren zal je kweken ??
    vertel da eens?
    ben eens ?????
    je weet nooit he.

    Opmerking


    • #3
      met een kanarie heb ik nooit gehoort maar zeg nooit nooit he
      met een keep of groenvink weer wel


      Frank4

      Opmerking


      • #4
        Volgens mij stond er eens een foto in De Witte Spreeuwen van deze hybride. Dus ja, het kan blijkbaar.

        Opmerking


        • #5
          keepx botvink.

          Oorspronkelijk geplaatst door frank4
          met een kanarie heb ik nooit gehoort maar zeg nooit nooit he
          met een keep of groenvink weer wel


          Frank4
          heb ik zelf gekweekt . was voor t.t.
          ze zijn wel vruchtbaar de mannen.
          popjes niet (f1) maar de f2 popjes wel.

          daarom wordt deze kruising niet meer aanvaard.
          op t.t. vruchtbaar.
          suskewiet medaar.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door medaar
            heb ik zelf gekweekt . was voor t.t.
            ze zijn wel vruchtbaar de mannen.
            popjes niet (f1) maar de f2 popjes wel.

            daarom wordt deze kruising niet meer aanvaard.
            op t.t. vruchtbaar.
            suskewiet medaar.

            Keep x Vink wordt aanvaard bij KBOF, niet bij AOB ... maar soms weet de AOB-keurder het zelf niet en krijg je toch punten

            Opmerking


            • #7
              in het boek kruisingen kweken van a.mingeroet staat een foto van,
              botvink x goudvink (blz 330) en ook groenling x botvink, dan zal een kanarie x botvink of andersom ook wel lukken.
              www.fretteren.eu

              Opmerking


              • #8
                in theorie maar ik heb ze nognooit gezien
                net gelijk kanarie x goudvink gaat en omgekeert niet

                Groet Frank4

                Opmerking


                • #9
                  mis.

                  Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
                  Keep x Vink wordt aanvaard bij KBOF, niet bij AOB ... maar soms weet de AOB-keurder het zelf niet en krijg je toch punten
                  op gladijs zit je man.
                  denke eens diepe na.
                  van ?????.
                  medaar.

                  Opmerking


                  • #10
                    In jouw wereld wordt deze hybride misschien niet aanvaard Medaar


                    Maar mijn keep x vink speelde afgelopen weekend gewoon 90 punten

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
                      In jouw wereld wordt deze hybride misschien niet aanvaard Medaar


                      Maar mijn keep x vink speelde afgelopen weekend gewoon 90 punten
                      ik snap wat je bedoeld barmsijscabaret maar volgens mij ging het over vink x kanarie.( ook jij medaar) en of dat dit mogelijk was.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Giovink
                      hallo

                      ik had weer is een vraagje over de bastaarden kweek en wilde weten of de boek/mei vink ingezet kan worden bij een kanarie pop?
                      ik weet dat dit natuurlijk moeilijk zou zijn maar is het onmogelijk?
                      en daar kan ik dan over mededelen,dat het kan ( maar heb er zelf nooit 1 mogen aanschouwen) maar dat het telkens weer een "winnend lot" uit de loterij is , er zijn in engeland vogels van deze combi op de show geweest. (vogels van een belgische kweker in de jaren '80 ) dus moet het wel kunnen of er is weer vals gespeeld door een belgische kweker.

                      waarom loterij?
                      naar het schijnt is het zo dat de kanariepop de zaadcellen kan afweren van (specifiek) de vink omdat deze op de 1 of andere manier die niet ziet zitten.
                      ( wat er van waar is??????).

                      als ik het goed begrepen heb is de combi vink x kanarie te doen en andersom ook.
                      als men opzoek wilt gaan naar foto's ............veel succes (ik zou er ook graag wel eens 1 willen zien namelijk).
                      tip, zoek eens onder mules op engelse vogelsites of op misschlings op de duitse vogelsites.

                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
                        Volgens mij stond er eens een foto in De Witte Spreeuwen van deze hybride. Dus ja, het kan blijkbaar.
                        Hoi WK,

                        daarom ook deze eerste posting van me. Natuurlijk was dit de eerste vraag ... maar als ik fundamentele onwaarheden zie gepost worden, zet ik deze graag recht zodat argeloze lezers niet op het verkeerde been worden gezet.

                        Misschien heb jij in je rijk archief ergens een boekje van De Witte Spreeuwen liggen? Volgens mij jaargang 2008 of begin 2009.

                        Opmerking


                        • #13
                          ik snap het wel en gelijk heb je en ik wil ook helemaal geen belerend vingertje wijzen.
                          maar vond het toch wel een erg leuk iets om uitgezocht te hebben. (net zoals die lizard kwestie ,ondanks dat ik geen kanarie of hybride mannetje ben vind ik het wel interessant allemaal en wil graag leren).

                          ik zal eens zoeken,ik heb wel die keep x vink gevonden (vind het niet de mooiste hybride die ik ooit gezien heb maar wederom petje af voor behaald resultaat,want ik heb het al eerder gezegd de kwekers die bewust op hybrides kweken zijn in mijn ogen echte kwekers/tovenaars).

                          mvg

                          Opmerking


                          • #14
                            In het boekje van Van Mingeroet vind je ook een Groenvink x Vink.
                            Die gooide nooit hoge ogen op een tt, er stond steeds op het keurbriefje dat zijn vleugelbocht te fel opgebleekt was (hoe weet ik dat nou ). Misschien kwam het omdat hij gekweekt was uit groenvink bruin x vink?

                            Toveren kan ik niet hoor, maar een vogel in conditie brengen wel ... en dan is het vingers kruisen.

                            Enne geen paniek, ik haal dit berichtje straks wel weg

                            Opmerking


                            • #15
                              was mis.

                              Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
                              In het boekje van Van Mingeroet vind je ook een Groenvink x Vink.
                              Die gooide nooit hoge ogen op een tt, er stond steeds op het keurbriefje dat zijn vleugelbocht te fel opgebleekt was (hoe weet ik dat nou ). Misschien kwam het omdat hij gekweekt was uit groenvink bruin x vink?

                              Toveren kan ik niet hoor, maar een vogel in conditie brengen wel ... en dan is het vingers kruisen.

                              Enne geen paniek, ik haal dit berichtje straks wel weg
                              keepx botvink word nog gekeurd bij kbof.
                              ik speel geen t.t. meer.
                              gr. medaar.

                              Opmerking

                              Working...
                              X