PDA

Bekijk Volledige Versie : Vink X Kanarie? mogelijk of onmogelijk?

Giovink
22-11-2009, 18:14
hallo

ik had weer is een vraagje over de bastaarden kweek en wilde weten of de boek/mei vink ingezet kan worden bij een kanarie pop?
ik weet dat dit natuurlijk moeilijk zou zijn maar is het onmogelijk?

medaar
22-11-2009, 20:22
hallo

ik had weer is een vraagje over de bastaarden kweek en wilde weten of de boek/mei vink ingezet kan worden bij een kanarie pop?

moe je eens. proberen he.
mare met welke kleuren zal je kweken ??
vertel da eens?
ben eens ?????
je weet nooit he.

frank4
23-11-2009, 01:52
met een kanarie heb ik nooit gehoort maar zeg nooit nooit he
met een keep of groenvink weer wel

Frank4

barmsijscabaret
23-11-2009, 16:03
Volgens mij stond er eens een foto in De Witte Spreeuwen van deze hybride. Dus ja, het kan blijkbaar.

medaar
23-11-2009, 18:03
met een kanarie heb ik nooit gehoort maar zeg nooit nooit he
met een keep of groenvink weer wel

Frank4
heb ik zelf gekweekt . was voor t.t.
ze zijn wel vruchtbaar de mannen.
popjes niet (f1) maar de f2 popjes wel.

daarom wordt deze kruising niet meer aanvaard.
op t.t. vruchtbaar.
suskewiet medaar.

barmsijscabaret
23-11-2009, 21:07
heb ik zelf gekweekt . was voor t.t.
ze zijn wel vruchtbaar de mannen.
popjes niet (f1) maar de f2 popjes wel.

daarom wordt deze kruising niet meer aanvaard.
op t.t. vruchtbaar.
suskewiet medaar.

Keep x Vink wordt aanvaard bij KBOF, niet bij AOB ... maar soms weet de AOB-keurder het zelf niet en krijg je toch punten :)

naruch
24-11-2009, 10:49
in het boek kruisingen kweken van a.mingeroet staat een foto van,
botvink x goudvink (blz 330) en ook groenling x botvink, dan zal een kanarie x botvink of andersom ook wel lukken.

frank4
24-11-2009, 17:04
in theorie maar ik heb ze nognooit gezien
net gelijk kanarie x goudvink gaat en omgekeert niet

Groet Frank4

medaar
25-11-2009, 19:02
Keep x Vink wordt aanvaard bij KBOF, niet bij AOB ... maar soms weet de AOB-keurder het zelf niet en krijg je toch punten :)
op gladijs zit je man.
denke eens diepe na.
van ?????.
medaar.:D

barmsijscabaret
26-11-2009, 10:36
In jouw wereld wordt deze hybride misschien niet aanvaard Medaar :rolleyes:

Maar mijn keep x vink speelde afgelopen weekend gewoon 90 punten :D

winterkoning
26-11-2009, 11:09
In jouw wereld wordt deze hybride misschien niet aanvaard Medaar :rolleyes:

Maar mijn keep x vink speelde afgelopen weekend gewoon 90 punten :D

ik snap wat je bedoeld barmsijscabaret maar volgens mij ging het over vink x kanarie.( ook jij medaar) en of dat dit mogelijk was.

hallo

en daar kan ik dan over mededelen,dat het kan ( maar heb er zelf nooit 1 mogen aanschouwen) maar dat het telkens weer een "winnend lot" uit de loterij is , er zijn in engeland vogels van deze combi op de show geweest. (vogels van een belgische kweker in de jaren '80 ) dus moet het wel kunnen of er is weer vals gespeeld door een belgische kweker.

waarom loterij?
naar het schijnt is het zo dat de kanariepop de zaadcellen kan afweren van (specifiek) de vink omdat deze op de 1 of andere manier die niet ziet zitten.
( wat er van waar is??????).

als ik het goed begrepen heb is de combi vink x kanarie te doen en andersom ook.
als men opzoek wilt gaan naar foto's ............veel succes (ik zou er ook graag wel eens 1 willen zien namelijk).
tip, zoek eens onder mules op engelse vogelsites of op misschlings op de duitse vogelsites.

mvg

barmsijscabaret
26-11-2009, 11:56
Volgens mij stond er eens een foto in De Witte Spreeuwen van deze hybride. Dus ja, het kan blijkbaar.

Hoi WK,

daarom ook deze eerste posting van me. Natuurlijk was dit de eerste vraag ... maar als ik fundamentele onwaarheden zie gepost worden, zet ik deze graag recht zodat argeloze lezers niet op het verkeerde been worden gezet.

Misschien heb jij in je rijk archief ergens een boekje van De Witte Spreeuwen liggen? Volgens mij jaargang 2008 of begin 2009.

winterkoning
26-11-2009, 12:01
ik snap het wel en gelijk heb je en ik wil ook helemaal geen belerend vingertje wijzen.
maar vond het toch wel een erg leuk iets om uitgezocht te hebben. (net zoals die lizard kwestie ,ondanks dat ik geen kanarie of hybride mannetje ben vind ik het wel interessant allemaal en wil graag leren).

ik zal eens zoeken,ik heb wel die keep x vink gevonden (vind het niet de mooiste hybride die ik ooit gezien heb maar wederom petje af voor behaald resultaat,want ik heb het al eerder gezegd de kwekers die bewust op hybrides kweken zijn in mijn ogen echte kwekers/tovenaars).

mvg

barmsijscabaret
26-11-2009, 12:09
In het boekje van Van Mingeroet vind je ook een Groenvink x Vink.
Die gooide nooit hoge ogen op een tt, er stond steeds op het keurbriefje dat zijn vleugelbocht te fel opgebleekt was (hoe weet ik dat nou :confused: ). Misschien kwam het omdat hij gekweekt was uit groenvink bruin x vink?

Toveren kan ik niet hoor, maar een vogel in conditie brengen wel ... en dan is het vingers kruisen.

Enne geen paniek, ik haal dit berichtje straks wel weg :)

medaar
26-11-2009, 12:40
In het boekje van Van Mingeroet vind je ook een Groenvink x Vink.
Die gooide nooit hoge ogen op een tt, er stond steeds op het keurbriefje dat zijn vleugelbocht te fel opgebleekt was (hoe weet ik dat nou :confused: ). Misschien kwam het omdat hij gekweekt was uit groenvink bruin x vink?

Toveren kan ik niet hoor, maar een vogel in conditie brengen wel ... en dan is het vingers kruisen.

Enne geen paniek, ik haal dit berichtje straks wel weg :)
keepx botvink word nog gekeurd bij kbof.
ik speel geen t.t. meer.
gr. medaar.

barmsijscabaret
26-11-2009, 13:41
ik heb de diverse hybride foto's gezien en er zitten wat plaatjes tussen hoor ...

als ik weer eens bij pa ben dan zal ik wel kieken of dat de vink x kanarie erin staat.

Kijk dan ook eens in de nummers van de Witte Spreeuwen van het najaar 2008. Een 'concurrent' op tt's kweekte toen een fenomenale vogel ... eigenlijk meerdere. Ik heb er minstens in totaal 2u staan op kijken op onze tt. Gewoon dat het kon was al uitzonderlijk, ik heb het over de Mexicaanse Roodmus x Haakbek. Daar verloor ik met plezier van. Een prachtprestatie was dat!

Sorry, ben serieus aan 't afwijken!

winterkoning
26-11-2009, 15:24
laatste wat ik er over zal zeggen in deze topic ,i.v.m het teveel afwijken van de topic start.

ik heb de incomplete jaargangen hier voor me liggen,dan moet die haakbek hybride in sepember of augustus staan? want die "najaars boekjes uit dat jaargang heb ik hier ff niet.
zag wel weer zojuist de dikbekmozambique x kruisbek staan, is toch ook wel een plaatje hoor en de putter x goudvink poehpoe.
knap werk hoor.
zo en nu weer graag naar de vraagstelling van deze topic:
Vink X Kanarie? mogelijk of onmogelijk?
en graag zie ik foto's verschijnen.
mvg

Josly
28-11-2009, 14:53
laatste wat ik er over zal zeggen in deze topic ,i.v.m het teveel afwijken van de topic start.

ik heb de incomplete jaargangen hier voor me liggen,dan moet die haakbek hybride in sepember of augustus staan? want die "najaars boekjes uit dat jaargang heb ik hier ff niet.
zag wel weer zojuist de dikbekmozambique x kruisbek staan, is toch ook wel een plaatje hoor en de putter x goudvink poehpoe.
knap werk hoor.
zo en nu weer graag naar de vraagstelling van deze topic:
Vink X Kanarie? mogelijk of onmogelijk?
en graag zie ik foto's verschijnen.
mvg
hallo winterkoning
google eens " hybrides d'exception "

naruch
28-11-2009, 17:35
hier een foto van vink x kanarie

frank4
29-11-2009, 00:52
sorry ik zie er vanalles in
ben er helaas niet van overtuigt dat dit vink x kanarie is

frank4

Marx
29-11-2009, 09:30
Ben ik wel met Frank eens. Ik zie er niks van een vink in.

naruch
29-11-2009, 09:57
op deze site vindt nog meer bastaards met de vink,

http://eurobird-and-co.forumactif.com/metis-et-hybrides-f5/hybrides-d-exception-t67.htm

Giovink
29-11-2009, 10:46
ik zie er wel wat van een vink in, niet veel maar eerder dan een
cini of iets dergelijks x vink,
ik kom er ook niet helemaal uit bij die vogel
(daar in tegen staat het er wel bij, pinson x canari)

maar bedankt we zijn al een stuk verder:D

frank4
29-11-2009, 14:28
even verder na beneden zie ik een keep met de betreffende hybride eronder

tja dan weet ik 't ook niet meteen of het niet keep x vink is eventueel een mutatie kleur van de vink

frank4

Josly
29-11-2009, 17:23

hallo naruch
wees voorzichtig met materiaal dat niet van u is
met de nieuwe wetgeving in frankrijk is men niet mals op gebied van auteursrechten
google eens " hybrides et mules " en na wat zoekwerk zijn er nog meer foto's te bekijken

naruch
29-11-2009, 18:06
ik heb de foto alleen maar door gelinkt van hun site, en ik heb deze foto nergens op mij computer of ergens anders opgeslagen.
als de foto verwijderd wordt op hun site, dan verdwijnt hij hier ook.

even verder gekeken, heb de de foto gezien van A van mingeroet zijn boek de omslag, dus zo letten ze er zelf ook niet op, en ik ben niet vlug bang:D

medaar
29-11-2009, 23:18
Ben ik wel met Frank eens. Ik zie er niks van een vink in.

ook eens met. frank en marx.
geen vink in te zien

Opaalman
30-11-2009, 10:21
Ik heb eentje zitten is een man 09 van een kruising botvink x zeevink (keep) naar het schijnt zingt dat zeer snel ,iemand daar ervaring mee??

barmsijscabaret
30-11-2009, 12:43
Dit is een groenvink x vink :D

En een mannelijk exemplaar.

mozkan
01-12-2009, 18:38
Dit is een groenvink x vink :D

En een mannelijk exemplaar.

Barmsijs heeft gelijk dit is zeker geen vink x kanarie maar een groenvink x vink.
Mvg,
Maikel.

medaar
11-12-2009, 20:16
Ik heb eentje zitten is een man 09 van een kruising botvink x zeevink (keep) naar het schijnt zingt dat zeer snel ,iemand daar ervaring mee??
wat je zegt: want naar het schijnt zingt zingt die rap .
de suskewiet zeg je he .
denk je dat. ik je geloof (nooit).
want vertel nu maar eens:
hoe gekweekt,welke volie, met hoeveel( geringde kepen).
want deze moete ek zijn he ( in volie geboren).
botvink ook ze.( weet je hmhm wel) zeker.

is were van het he.
dus je bekentttt
da je er niks .
van kent.

suskewiet. in de ......... medaar.

bullfinch007
11-12-2009, 21:37
is het nodig weer mensen uit te maken dat ze er niets van kennen jajaja we weten het je kweekt al 45 jaar europese vogels suskewiet medaar maar een beetje openstaan en respect voor andere zou nie misstaan e:wave

SUSKEWIET BULLY

kris
12-12-2009, 20:52
Hallo iedereen,
Als we het proberen weten we of het lukt of niet. Je kan nooit weten.
Groeten Kris.

bullfinch007
13-12-2009, 11:00
helemaal met eens

kris
13-12-2009, 19:23
Volgens mij zou het moeten lukken want kanariexputter lukt ook een vink is ook familie van de vinkachtigen.

bullfinch007
13-12-2009, 19:29
in theorie maar ik heb ze nognooit gezien
net gelijk kanarie x goudvink gaat en omgekeert niet

Groet Frank4

is omdat de mannelijke goudvink zen paarings ritueel te lang duurd heb ik van horen zeggen

naruch
13-12-2009, 20:36
is omdat de mannelijke goudvink zen paarings ritueel te lang duurd heb ik van horen zeggen

klopt, maar komend seizoen ga ik het toch proberen met een bruinpastelman wat onder een roodmozaiek kanarie is groot gebracht, heeft 2 seizoenen een goudvinkpop bij zich gehad 0,0 eieren bevrucht.

misschien wil hij wel een roodmozaiekpop, waar hij nu al een maand bij zit.:rolleyes:

mickyvogel
27-07-2010, 19:47
heeft iemand vink x kanarie kunnen kweken dit seizoen ?
zou wel eens graag het resultaat zien :)

Chardonnert.BE
28-07-2010, 15:07
heeft iemand vink x kanarie kunnen kweken dit seizoen ?
zou wel eens graag het resultaat zien :)

persoon die ik ken heeft botvinkman wildkleur verschillende keren zien sporen met kanariepop maar tot nu toe geen bevruchte eitjes . wellicht was er 1 eitje bevrucht rond juni maar uit nest gegooid geweest ...
volgens mij is het zeer zeker haalbaar . want op de site nativebirds.uk zijn er succesvolle kruisingen gebeurt hieromtrent .

danielle_akkerman
28-07-2010, 16:46

Als ik zo combi zou krijgen zou het mij niet uit maken wat de kruizing is hij/zij is er mooi

naruch
06-08-2010, 02:37
ik heb vandaag een kruising gezien, waarschijnlijk botvink x kanarie of keep x kanarie, heb er geen foto van, maar hij/zij zit in een voliere in maastricht in het park, alleen heeft hij/zij flinke kalkpoten, zielig om te zien.

het is dus mogelijk.

frank4
06-08-2010, 09:58
himalaja groenling x kanarie ????????,

Frank

naruch
06-08-2010, 12:31
nee, zeker niet, de bek was hetzelfde als de botvink (ook de blauwekleur van de botvinkman)verder de bruinrodeborst van de botvink aanwezig( een beetje), verder was het als een bruine kanarie. en de kleur/tekening van de kop was ook een beetje aanwezig

ik zou zeggen dat het een bastaardman was.

frank4
07-08-2010, 17:08
tja je zou zoiets moeten kunnen zien he

frank4

naruch
07-08-2010, 18:05
als ik weer eens in de buurt ben maak ik een foto en plaats hem hier.