Mededeling

Collapse
No announcement yet.

portugese harlekijn kanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • portugese harlekijn kanaries

    beste liefhebbers,

    ik las hier op het forum over de portugese harlekijn kanarie, maar ik wil toch eens graag weten waarmee onderscheiden ze zich nu? tussen een kakelbonte duitse kuifkanarie en deze vogels het lijkt nu nog niet zichtbaar denk ik, maar ik ben benieuwd ik vind ze wel mooi om te zien, ook voor bastaards te kweken als je houd van een, bont kleuren palet.

    trouwens net een koppel zwartroodkobalt aangeschaft, altans een volle een een split.

    groetjes wil

  • #2
    dag Wil,

    jouw vraag vind ik interesant aangezien ik erg fan ben van zowel de duitse kuif als ook de harlekijnen.

    zelf fok ik duitse kuif in rood vetstof, rood intensief, rood mozaiek, rood agaat pastel mozaiek en voor 2010 komt daar de rood/zwart mozaiek hopelijk ook nog bij.

    as vrijdag krijg ik als alles goed gaat me eerste 2 koppel harlekijken en hoop dan ook meer te kunnen zeggen over het verschil ben zelf ook benieuwd en zij het echte harlekijnen?? en hoe herken je die???.

    als ik moet oordelen op wat ik gelezen en op plaatjes heb heeft de harlekijn een 3 hoekige kuif en is die van de duitse kuif meer ovaal.

    ik heb een mozaiek met kuif die al aardig in de buurt komt van een harlekijn volgens mij, die is duidelijk anders kuif driehoekig en 'langer' is dan me duitse kuiven in mozaiek heb deze vogel uit de handel en er zat geen naam bij hahahah.

    mvg

    Opmerking


    • #3
      harlekijn

      ik zou wel willen weten of er al iemand is die ze serieus aan het kweken is ik vind het wel interessant, ik wil wel een mooi koppel hebben

      afwachten maar...

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf
        dag Wil,

        jouw vraag vind ik interesant aangezien ik erg fan ben van zowel de duitse kuif als ook de harlekijnen.

        zelf fok ik duitse kuif in rood vetstof, rood intensief, rood mozaiek, rood agaat pastel mozaiek en voor 2010 komt daar de rood/zwart mozaiek hopelijk ook nog bij.

        as vrijdag krijg ik als alles goed gaat me eerste 2 koppel harlekijken en hoop dan ook meer te kunnen zeggen over het verschil ben zelf ook benieuwd en zij het echte harlekijnen?? en hoe herken je die???.

        als ik moet oordelen op wat ik gelezen en op plaatjes heb heeft de harlekijn een 3 hoekige kuif en is die van de duitse kuif meer ovaal.

        ik heb een mozaiek met kuif die al aardig in de buurt komt van een harlekijn volgens mij, die is duidelijk anders kuif driehoekig en 'langer' is dan me duitse kuiven in mozaiek heb deze vogel uit de handel en er zat geen naam bij hahahah.

        mvg
        Hallo Henk-Jan !
        Er zijn toch echt wel standaardeisen. Aan hand daarvan kan je ze heus wel
        herkennen.
        Zelf vind ik de gladkop het mooist. Dat is echter een kwestie van smaak.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Dag Anthoni,



          ik heb de volgende link met standaard eisen even doorgenomen.



          en aan de hand daarvan denk ik dat ik al een harlekijntje heb al is deze niet bont maar heeft min of meer het mozaiek patroon.

          ik zal van het weekend eens een foto maken plaatsen dan heb ik ook me ander harlekijntjes mits ze bevallen.

          en dan ben ik benieuwd wat jullie er in zien !

          update:

          die andere harlekijntjes bevielen me niet zo, dus gaat mijn zoektocht verder


          mvg

          HJ de Graaf

          Opmerking

          Working...
          X