Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke nestgelegenheid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke nestgelegenheid?

    Ik ga volgend voorjaar weer een kleine vlucht in mijn stal maken en dan enkele koppels glosters in koloniebroed. Welke nestgelegenheid is beter?De gewone nestkastjes met tralies of de plastic kommetjes die je aan n oogje ophangt?In het nestkastje lijken de jongen meer ruimte te hebben?Ik gebruikte vroeger in de broedkooien de plastic kommetjes, maar ivm plaatsgebrek doe ik het nu zonder kooien, alleen in een vluchtje dus. laat jullie ervaring of mening eens horen. mvg Frans

  • #2
    ik kweek al een poos niet meer in een voliere,
    maar toen ik het vroeger nog deed was mijn ervaring dat ze zich in de tralie-nestkastjes veiliger voelden en ook maar van 1kant "aangevallen" kunnen worden. Bloedluis heeft wel meer schuilplaatsen in de houten tralie-nestkastjes!

    Maar kweken in een voliere is mij nooit super bevallen popjes die samen op een nestje gaan en daardoor de jongen er perongeluk uitsmijten. mannen die aggressief doen tegen andere mannen...


    vrgr

    Opmerking


    • #3
      Oke, maar ik heb in 2001 mijn vogels weg moeten doen wegens plaatsgebrek door het realiseren van een grote aanbouw. Ik had toendertijd een voliere en in de stal een grote broedkast die ik dmv schuiven kon onderverdelen in 20 broedkooien of 4 lange kooien van elk 2 meter.Had glosters- gouldamadines-koppel diamantduifjes en enkele koppels zebravinken.Met de glosters en goulds kweekte ik toen ook in de broedkooi.Ik kan nu alleen een kleine vlucht realiseren in de stal van 2x2 mtr en 55cmtr diep.Hobby is altijd blijven kriebelen en nu wil ik dan weer gaan starten met enkele koppels glosters( heel misschien goulds, maar deze zijn toch gevoeliger).Waarschijnlijk, mezelf kennende zal er ook wel weer ergens een broedkooi gezet worden maar ik heb echt weinig plaats. Daarom een kleine vlucht. Ik kan deze plaats ook wel gebruiken om er broedkooien neer te zetten maar ben van mening dat ik de vogels een groter plezier doe, als ze ook echt de ruimte hebben om te vliegen.Ik heb nu nog tijd om alles te overdenken, daarom de vraag.mvg Frans

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Hey bedankt voor je reactie, maar wat zijn Goudvink kapelletjes ??Nooit van gehoord, ook nooit gekweekt met wildzang

          Opmerking


          • #6
            effe google

            Opmerking

            Working...
            X