Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe voliere


  • #2
    Als je de binsen weg laat en vervangt door bv barmsijsjes hoef je niet te denken aan een vorstprobleem. Gewoon een goed tochtvrij droog nachthok met evt nestkasten voor de zebravinken. Ik zou dan wel voor 1 geslacht gaan voor de zebravinken. Eigenlijk zou ik ze meteen weglaten en zeggen, neem kanaries, groenlingen en andere vogels die niet als de konijnen kweken.

    Er zijn genoeg leuke vogels te krijgen. Mocht je toch graag tropen willen dan moet je wel verwarmen. Besef je ook dat je met bv groenlingen speciale ringen nodig hebt. Als je groenlingen bij kanaries zet en de kanarieman let even niet op dan heb je een kruising groenling x kanarie. Die moet ook een speciale ring voor europese cultuurvogels. Ik zou zelf alle jongen in de nesten van de kanaries dan ringen met de correcte ringen zodat je bij evt kruisingen geen probleem hebt.

    Ikzelf vind een groenling bv wat grof om bij binsen te zetten. Ik zou zeggen alles klein of alles grof. Het hangt natuurlijk wel een beetje af van hoe groot die voliere wordt en of er planten in komen. Kanaries vreten je planten kaal, binsen hebben heel graag planten. Goed afwegen dus en de juiste keuzes maken anders zitten de vogels elkaar in de weg

    Opmerking


    • #3
      Marx,voor zover ik weet mag je vogels waar geen ringplicht voor bestaat niet ringen met correcte ringen(neem aan dat je cultuurringen)bedoelt.
      Enige oplossing zou zijn wat omslachtig is dubbel ringen en als het een kruising blijkt te zijn de gewone ring afknippen of andersom als het een gewone kanarie blijkt te zijn.
      Makkelijker is gewoon deze vogels gescheiden houden of een van beide soorten
      Mvg,
      Kingfisher.
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        nieuwe voliere

        oke bedankt . dan word het dus geen groenlingen erbij.

        en verder weet iemand een leuke site waar ik ideeen kan opdoen voor de bouw .
        a:: en wat voor grondlegsel kan ik het best gebruiken .(ook i.v.m kwartels)
        b:: en qua warmte een vorstbeschermer ?


        wat kan ik nog meer bij kanaries indoen dan.

        ook eleganten of turquisine's ?

        Opmerking


        • #5
          Hallo Henkied,turquisines of eleganten heb ik nooit problemen mee gehad bij plaatsing met andere vogels ook zelfs niet met goudbuikjes of napoleonnetjes.
          Wel opletten dat je voliere dan groot genoeg is.
          Voor bodembedekking kun je verschillende ondergronden gebruiken,belangrijkste is dat je er oplet dat het niet te vochtig wordt want daar kunnen kwartels slecht tegen.
          Ik had gewoon zand als bodembedekking en een apart stukje met wat grasplaggen waar ze gek op zijn en die ik regelmatig kon vervangen (ik kon geen grasveld aanleggen zoveel ruimte had ik niet )
          Veel schuilplekken in de vorm van een dakpan of bossen gras en dat soort dingen.
          Ben even van de kleinere soorten kwartels uitgegaan als chinese en harlekijn .
          Californische,bobwhites of virginische is een ander verhaal die gaan 's nachts op stok.
          Ik had een nachthok van 210x180x120 en verwarmde bij met een vorst beschermer van een gewone bouwmarkt en dat ging bij mij goed en verwarmde tot een graad of 7 bij verder was het nachthok goed geisoleerd en overdags sprong de verwarming eigenlijk niet vaak aan ook niet bij -8 of zo.
          Dat is zo als ik het deed,en voor mij werkte het, regelmatig natuurbroed chinezen,eigenlijk elk seizoen.
          mvg,
          Kingfisher
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            ..

            hallo kingfisher


            ik wou mijn voliere eigenlijk op de bestaande bestrating maken.een idd het gaat om de kleine kwartel. (mocht dat doorgaan)
            dus geen snippers of iets dergelijks.
            of iets in de trent van split ofzo.

            Opmerking


            • #7
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                Marx,voor zover ik weet mag je vogels waar geen ringplicht voor bestaat niet ringen met correcte ringen(neem aan dat je cultuurringen)bedoelt.
                Enige oplossing zou zijn wat omslachtig is dubbel ringen en als het een kruising blijkt te zijn de gewone ring afknippen of andersom als het een gewone kanarie blijkt te zijn.
                Makkelijker is gewoon deze vogels gescheiden houden of een van beide soorten
                Mvg,
                Kingfisher.
                Is dat zo? Dat wist ik niet. Ik heb dat wel altijd zo gedaan. Toen ik groenlingen had ringde ik mijn Timbrado's met dezelfde ringen. Wat zou de achterliggende gedachte zijn dan? Een vogel zonder ringplicht kan je bij wijze van spreken nog een 24 karaats gouden ring om doen. Niemand die er naar kijkt en niemand die er iets van kan en zal zeggen. Wat is er mis met een kanarie met een groenlingring om? Ik geloof je meteen, als je tenminste zeker van je zaak bent. Maar als het al werkelijk zo is dan kan er toch geen haan naar kraaien in de praktijk? Je bent toch niet strafbaar met een geringde kanarie? Ongeacht de ring die hij om heeft. Hoe willen ze het anders doen met mensen die kanaries en wildzang hebben? Ringen afknippen vind ik te ver gezocht. Dat kan altijd nog mochten er problemen zijn denk ik dan. Zegt de AID, foei, een kanarie met een groenlingring. Zeg je O sorry, ik knip hem er wel af en dan is alles weer goed.

                Dus ik begrijp niks van de hele redenatie die daar achter zou kunnen zitten?

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door henkied
                  hallo kingfisher


                  ik wou mijn voliere eigenlijk op de bestaande bestrating maken.een idd het gaat om de kleine kwartel. (mocht dat doorgaan)
                  dus geen snippers of iets dergelijks.
                  of iets in de trent van split ofzo.
                  Mijn voliere staat/stond ook op bestaande stoeptegels dus niet op de volle grond alleen de buitenren staat op trottoirbanden en dus wel op de volle grond met een zandlaag van ongeveer 60 cm.
                  Houtsnippers vindt ik persoonlijk te grof en kunnen gaan schimmelen en split lijkt me te scherp aan de poten.

                  Mvg,
                  kingfisher
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                    Is dat zo? Dat wist ik niet. Ik heb dat wel altijd zo gedaan. Toen ik groenlingen had ringde ik mijn Timbrado's met dezelfde ringen. Wat zou de achterliggende gedachte zijn dan? Een vogel zonder ringplicht kan je bij wijze van spreken nog een 24 karaats gouden ring om doen. Niemand die er naar kijkt en niemand die er iets van kan en zal zeggen. Wat is er mis met een kanarie met een groenlingring om? Ik geloof je meteen, als je tenminste zeker van je zaak bent. Maar als het al werkelijk zo is dan kan er toch geen haan naar kraaien in de praktijk? Je bent toch niet strafbaar met een geringde kanarie? Ongeacht de ring die hij om heeft. Hoe willen ze het anders doen met mensen die kanaries en wildzang hebben? Ringen afknippen vind ik te ver gezocht. Dat kan altijd nog mochten er problemen zijn denk ik dan. Zegt de AID, foei, een kanarie met een groenlingring. Zeg je O sorry, ik knip hem er wel af en dan is alles weer goed.

                    Dus ik begrijp niks van de hele redenatie die daar achter zou kunnen zitten?
                    Voor mij is het ook geen probleem ,denk ook niet dat je strafbaar bent,en 100 %zeker ben ik ook niet zeg ik je eerlijk.
                    Staat ook volgens mij nergens duidelijk vermeld maar ik heb het ooit eens ergens meegekregen.
                    Kijk wat iemand met zijn ringen doet op de manier waarover we het nu hebben is zoals jij al zegt in de praktijk oncontroleerbaar.
                    Maar ik zoek liever de problemen niet op,misschien iemand die het wel precies weet?

                    Mvg,
                    Kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                      beste kingfisher,vrij binnenkort (onder het genot van een bakkie koffie) zal ik je dat wel uitleggen hoe het precies zit met die ringen kwestie(zoals hierboven geschetst),maar je hebt het bij het juiste eind.

                      mvg
                      Fijn, veel plezier samen zo achter de schermen. Ik hoop dat jullie maar veel informatie mogen uitwisselen die niemand anders mag horen Zal wel iets te spannend zijn voor hier Hahaha.

                      Hij heeft overigens geen gelijk maar ik zie dat je dat al weg hebt gehaald snel. In mijn qoute staat gewoon het originele bericht. Ben benieuwd hoe het bericht er straks weer uit zal zien.

                      Opmerking


                      • #12
                        In de regeling staat het heel duidelijk:
                        De aanvrager brengt de ontvangen pootring voor een gefokte vogel behorend tot soorten die zijn opgenomen in bijlage A bij de basisverordening uitsluitend aan op een gefokte vogel van de soort
                        waarvoor hij de ring heeft aangevraagd.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                          In de regeling staat het heel duidelijk:
                          De aanvrager brengt de ontvangen pootring voor een gefokte vogel behorend tot soorten die zijn opgenomen in bijlage A bij de basisverordening uitsluitend aan op een gefokte vogel van de soort
                          waarvoor hij de ring heeft aangevraagd.
                          Is denk ik de oude regeling. Je hoeft niet meer de ring specifiek aan te brengen aan een soort. Je moet alleen aangeven welke soorten je mogelijk gaat ringen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Voor wat betreft het "probleem" Je bent in overtreding alleen betwijfel ik of je er last van zou krijgen. Maar je zou er eventueel problemen mee kunnen krijgen.

                            Opmerking


                            • #15
                              Het staat in de nieuwe regling zo op de site van de bond.

                              (Tekst geldend op: 01-07-2009)

                              Regeling afgifte en kenmerken gesloten pootringen en andere
                              merktekens
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X