Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tijd verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • tijd verlichting

    ik heb nu dus een electronische dimmer een tlbak en een daglicht lamp.
    deze zijn nu allemaal aangesloten nu heb ik al wat zitten te klooien met de dimmer maar nu kwam ik uit bij het volgende
    hoe zijn bij jullie de tijdsindelingen zowel zomer als winter?

  • #2
    zomertijd

    mijn vogels zitten buiten, dus bij mij gaat 4 uur s`middags het licht aan, en rond half 7 gaat het uit. s`morgens gaat hij bij mij niet aan. dat laat ik zo de hele winter door. als er wisseling is van winter naar zomertijd, of andersom, je klok niet verzetten. mensen hebben er al last van. uurtje langer licht of donker, vogels snappen dat al helemaal niet.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      bij mij gaat de klok om 6 uur 's morgens aan, omdat ik om half 7 de vogels voer.
      ook krijgen ze zo op donkere dagen genoeg tijd om 's ochtens te eten.
      's avonds gaat de klok niet aan.


      Kris
      Groet'n uut Drenthe

      Opmerking


      • #4
        tijd verlichting

        Oorspronkelijk geplaatst door josmo
        ik heb nu dus een electronische dimmer een tlbak en een daglicht lamp.
        deze zijn nu allemaal aangesloten nu heb ik al wat zitten te klooien met de dimmer maar nu kwam ik uit bij het volgende
        hoe zijn bij jullie de tijdsindelingen zowel zomer als winter?
        ____________________________

        Bij mij gaat het licht aan om 9.oouur en als er voldoende buiten(zon)licht is gaat het uit, komt er een bui dan gaat het weer aan, dit werkt via en lichtcel.
        het licht gaat weer uit om17.00uur
        naarmate ik dichter naar het broedseizoen kom ga ik de dagen verlengen.

        succes.

        Opmerking


        • #5
          Ik heb Afrikaanse tropen binnen, daar gaat het licht aan om 8 uur en uit om 22.00 uur, het hele jaar door. Voor de nacht een klein lampje in zo'n zoutkristal, geeft net genoeg schijnsel als er een van de stok af zou gaan. Die gaat om half 21.30 uur aan en om half 9 uit.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Hier gaat de verlichting aan om 9.00 uur en weer uit om 19.00 uur.
              Verwarmen doe ik niet.
              De meeste vogels zitten hier op zolder waar het overdag tussen de 17 en 20 graden is.
              Vanaf begin februari voer ik de verlichting langzaam op naar 14,5 uur.
              http://michelsfotosite.weebly.com

              Opmerking


              • #8
                Ik heb geen verwarming in de vogelkamer, het is er nu 11 graden. In de winter soms 3 of 4.
                Ze broeden op dit moment, het vochtige najaar dus.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  s Morgen om 7 uur gaat het licht aan en s avonds om 21 uur gaat ie weer uit.
                  En s nachts een klein dimlampje zodat ze nog op de stok kunnen komen.

                  Opmerking


                  • #10
                    tijd -verlichting

                    [QUOTE=josmo;73610]


                    BAREND dat met die lichtcel dat is me te ingewikkeld mischien in de toekomst nu eerst maar eens even de dimmer uitvogelen.
                    en naar hoe laat verleng je de dagen in de broedtijd.


                    wat die lichtcel betreft die zit bij mijn lichtdimmer(klok)

                    de tijd doe ik om de twee dagen ongeveer 10min verlengen , dan heb ik genoeg licht in febr , dan zit ik op zo'n 14 uur licht

                    Opmerking


                    • #11
                      Bij mij hetzelfde als Ton Koek, 8:00 aan 22:00 uit.

                      Bij mij zijn het ook Africaanse tropen, maar ik verwarm tot 18 graden.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12
                        vergeten...

                        nee sorry, vergeten te vermelden, het licht gaat om 9 uur weer uit.
                        Groet'n uut Drenthe

                        Opmerking


                        • #13
                          Hier gaat het licht aan om 6.45 en uit om 21.00 met een dim tijd van 20 minuten en dan blijft een gloeilamp branden op ongeveer 5% mocht er eentje van stok afvallen.
                          Zomer en winter hetzelfde en temperatuur tussen de 15 en 20 graden alleen s'zomers kan het oplopen tot soms 30 graden wegens een plat dak maar dan broeden ze niet,mijn kweek is nu tot ongeveer eind maart/april.
                          Mv,
                          Kingfisher
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #14
                            geen verschil

                            vogels merken geen verschil tussen zomer en wintertijd. bij mij brand het licht alleen als de dagen te kort zijn om goed te voeren, buiten he, dus vandaar dat ik het licht om 4 uur aan laat gaan. dan heb ik tijd genoeg om te voeren, en kunnen de vogels nog eten, voor ze gaan slapen. om half 7 s`avonds gaat het weer langzaam uit.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X