Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • planten

    ik wil wat planten in de broedkooien plaatsen.
    maar zijn alle kamerplanten hiervoor geschikt of zijn hier veel giftige soorten bij.

  • #2
    planten

    je kunt ook kunstof planten gebruiken, ze gaan superlang mee, en ze zijn
    makkelijk schoon te maken.

    ik heb ook takken van kunstof planten in mijn broedkooien, een paar
    voor het nest langs, en een hoekje heel dicht ''begroeid''.

    je kunt ook bundels riet ophangen, werkt ook heel goed, en ziet er mooi uit.
    Groet'n uut Drenthe

    Opmerking


    • #3
      Hieronder een link waar veel planten besproken worden:



      Als je even Googelt zijn nog veel meer lijsten te vinden.
      Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

      http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        Planten in je broedkooi wordt een zooitje. Planten moet je water geven en daarom wordt het vochtig. Ze hebben echt daglicht nodig en daarom gaan ze dood en je moet ze ook nog eens schoonmaken wat ze niet goed verdragen. Voor een vogel maakt het niks uit en in de tuincentra heb je de meest mooie plastic planten. Die kan je wegnemen en afwassen, ze gaan niet dood, hebben geen water nodig en er zit geen grote natte kluit en pot aan die onnodige ruimte inneemt.

        Ik heb hier alles plastic en rondom de broedkooien een paar grote levende planten. Hebben ze wel uitzicht op plant en door de plastic planten voelen ze zich ook tussen de planten

        Opmerking


        • #5
          duur

          ik probeer ook wat kunst planten in mijn buiten voliere te doen, maar ik vind ze erg duur. op de grond kan je echte planten doen, het water geven is dan geen probleem, met een tuinslang, kan je dat makkelijk doen. maar boven in je voliere gaat dat moeilijk. vandaar dat ik daar wat kunstplanten wil, maar ik hik wat tegen de prijs aan. iemand nog goede ideeen, of waar ze wat voordeliger zijn ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Ton: kijk eens bij de Action, Xenos, en andere goedkope winkels,
            daar hebben ze vaak wel wat voor weinig geld.

            je kunt ook op rommelmarkten kijken, zo kocht ik een grote plant van 1,5 meter hoog voor 2,-


            Kris
            Groet'n uut Drenthe

            Opmerking


            • #7
              ja dit was waarom ik dit onderwerp starte om de keus te maken tussen echte en nepplanten.
              dat van die bundel riet vind ik ook wel een leuk idee.
              dus van de meeste begrijp ik dat er uit ervaring beter met kunst gewerkt kan worden.
              maar knagen de vogels dan niet aan de kunstplanten met eventuele dood tot gevolg.
              ik heb een lange tijd kanaries gehad dus eigenlijk hier nooit mee te maken gehad maar nu ik tropen heb wil ik het ze zo goed mogelijk naar de zin maken.
              ik heb ook mooie takken in de broedkooien gemaakt zodat het al wat natuurlijker oogt en natuurlijk ook mooi in een keer verschillende diktes hebt wat weer goed is voor de pootjes en de nageltjes.
              heben jullie nog eventueel andere tips om het aan te kleden net zoals bv zo'n bundel riet.

              Opmerking


              • #8
                tropen

                de tropen zullen er niet aan knagen, die merken gauw genoeg dat het niet smaakt. kromsnavels echter zullen er denk ik korte metten mee maken. zag veel soorten kunstplanten bij een tuincentrum, maar daar kosten ze nog wel wat. ik blijf zoeken
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Ik zou geen rietstengels in de broedkooi doen omdat dat echt ideale plaatsen zijn voor luizen. Die holle stengeltjes zijn perfect. Als je geen luizen hebt is het denk ik geen probleem overigens.

                  Ik hang het groen hoog zodat ze er vanaf de stokken niet zo makkelijk bij kunnen. Mijn jonge mozambiquesijzen knagen er wel flink aan maar ze worden er niet ziek van. Ze spelen er mee denk ik want volgens mij slikken ze het niet door.

                  Opmerking


                  • #10
                    oke marx daar had ik inderdaad nog niet over nagedacht is erg luisvriendelijk ja
                    ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar wat nepplanten.

                    Opmerking


                    • #11
                      tot nu toe nog geen luizen hier gelukkig maar.

                      ik zal eens 1 van mijn broedkooien inrichten zoals ik dat in het broedseizoen
                      doe en ik zal eens een foto maken.

                      die verschijnt tzt wel in dit topic.

                      Kris
                      Groet'n uut Drenthe

                      Opmerking


                      • #12
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          dus jij hebt ook van die stengels in de volaire ton.
                          al lang? geen problemen?

                          Opmerking


                          • #14
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door tropen kweker
                              Ton: kijk eens bij de Action, Xenos, en andere goedkope winkels,
                              daar hebben ze vaak wel wat voor weinig geld.

                              Kris
                              Zelfs daar kost een stukje klimop nog 4 euro, dat spul is echt duur.

                              Opmerking

                              Working...
                              X