Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kapoetsensijs X putter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kapoetsensijs X putter

    Wie heeft er ervaring met deze kruising en welke combinatie werkt het beste: putterman x kapoetsenpop of andersom? En wat voor ringmaat dient deze kruising te hebben gezien het feit dat de kapoetsensijs nu ook onder beschermde vogels valt?
    Make birds not war.

  • #2
    Ik heb deze ooit bij een kweker mogen aanschouwen
    in een woord geweldig mooie vogels


    was wel putterman x kapoets pop


    maar het kan ook omgekeert



    frank4

    Opmerking


    • #3
      dag,

      kapoetsensijs staat op blijage X zie cites site dus hoeft niet perse geringd te zijn,maar goed beste natuurlijk om wel te ringen.

      voor hybriden is de ringmaat niet wettelijke bepaald wel moet in dit geval het een ring voor europese vogels zijn omdat 1 van de ouders europees is

      ik doe het altijd zo dat ik tussen de maten in ga zitten dus de ringmaat ligt eraan welke je putter je gebruikt de kleine of de grote

      putter groot 2,7 kapoetsen sijs 2,5 dan hybride 2,6
      putter klein 2,5 kapoetsen sijs 2,5 dan hybride 2,5

      al is die een tiende verschil geen ramp en kan je ze rustig met 2,5 ringen


      mvg

      Opmerking


      • #4
        ringen

        is het niet zo dat vanaf 1 juli de kapoetsensijs, ook geringd moet worden met een breukring ? weet het niet zeker, zal er eens induiken.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          ja hoor

          volgens de site van de nbvv, is het verplicht om te ringen, vanaf 1 juli.

          zie url

          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            laaste nieuws

            Dag ton,

            ik dacht kwam in zwolle op de beurs veel ongerinde kapoetsen tegen,
            dus even agevraagd aan de daar aanwezige aid medewerker

            en kreeg toen het verhaal van blijlage X

            en zag vandaag het ook bij de nbvv terug




            mvg

            Opmerking


            • #7
              onduidelijk

              Quote:

              In de CITES nieuwsbrief van januari 2009 staat onder meer wat het betekent als een vogelsoort op BIJLAGE X bij de Uitvoeringsverordening is opgenomen,
              Hierin staat onder meer dat het niet verplicht is om deze vogels te ringen.
              Deze soorten zijn nu wel opgenomen in de bijlage bij de Ringenregeling. Dit heeft voor verwarring gezorgd.
              Immers deze vogels die in deze bijlage zijn opgenomen moeten zijn voorzien van een ring voor beschermde vogels.
              In deze nieuwsbrief laat CITES weten dat het nog steeds niet vereist is om de vogels op bijlage X te voorzien van een naadloos gesloten pootring.
              Aangeraden wordt overigens deze vogels wel te ringen en daarbij de maat aan te houden zoals die in de bijlage bij de ringenregeling is opgenomen.
              Het betreft hier o.a.
              Kapparkiet of Hooded (psephotos dissimilis)
              Kapoetsensijs ( carduelis cucullata

              hoe onduidelijk het is, als je het bovenstaande leest, is wel duidelijk.

              en je zal nog jaren ongeringde kapoetsen tegen komen, echter zijn het geen jonge vogels meer, of worden niet als jong verkocht.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking

              Working...
              X