Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwarmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verwarmen

    Hallo allemaal
    Ik heb een binnenhok die verwarmt wordt door een vorstbegrenzer maar hij verwarmt tot +/- 15 graden en slaat weer aan als het +/- 9 graden is.
    Nu is de vraag is dit een te groot temperatuurs verscil of valt dat mee


    Mvg Arjan

  • #2
    nee

    nee hoor, het valt wel mee, met het verschil, als je vogels ook naar buiten kunnen, al helemaal.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Dat zal wel een dure grap worden als die het de hele winter boven de 9 graden wil gaan houden. Wat voor vogels zitten er in? Niet voor alle soorten is zo "warm" nodig.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Heb er zebravinken, spitsstaarten, bichenows en goulds in zitten maar ik heb de vorstbeveiliger op het sterretje staan dus lager kan die ook niet maar heb het hok goed geisoleerd

        mvg Arjan

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door pekel
          Hallo allemaal
          Ik heb een binnenhok die verwarmt wordt door een vorstbegrenzer maar hij verwarmt tot +/- 15 graden en slaat weer aan als het +/- 9 graden is.
          Nu is de vraag is dit een te groot temperatuurs verscil of valt dat mee


          Mvg Arjan
          Duidelijk is dat niet echt een vorstbeschermer,Arjan.
          Normaal slaan die apparaten pas aan als de temperatuur beneden 5 gr.C komt.
          Moet je hem natuurlijk wel op de laagste stand zetten.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            ton ja ja

            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Dat zal wel een dure grap worden als die het de hele winter boven de 9 graden wil gaan houden. Wat voor vogels zitten er in? Niet voor alle soorten is zo "warm" nodig.
            zal een rekeningegege. worden. zal dure grap zijn ze. je moet wat anders vinden??, medaar

            Opmerking


            • #7
              js daarom snap ik er nix van van hij staat nu op vorststand en slaat nu aan beetje vreemd

              Opmerking


              • #8
                Voor 20 euro heb je een nieuwe, het lijkt erop dat de thermostaat kapot is.
                Ik zou het maar doen, de energierekening zal anders schrikbarend hoog zijn.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Hallo,

                  Zet er een gewoon een thermostaat tussen.
                  Ik heb dat ook gedaan.
                  Je weet dan zeker dat de olie kachel pas aan gaat op de temp die jij insteld.
                  Bij een olie kachel wil de * staand niet altijd de vorst stand zijn.
                  De Thermostaat van een olie kachel meet namelijk de temp van de olie en niet van de omgeving.
                  Gewoon je stopcontact schakelen

                  gr eric

                  Opmerking


                  • #10
                    Een vorstbeschermer is meestal een eenvoudig electrisch kacheltje, zoiets:
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi

                      Ik denk dat je beter af bent met een elektrische olie kachel.

                      gr eric

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door timbi
                        Hallo,

                        Zet er een gewoon een thermostaat tussen.
                        Ik heb dat ook gedaan.
                        Je weet dan zeker dat de olie kachel pas aan gaat op de temp die jij insteld.
                        Bij een olie kachel wil de * staand niet altijd de vorst stand zijn.
                        De Thermostaat van een olie kachel meet namelijk de temp van de olie en niet van de omgeving.
                        Gewoon je stopcontact schakelen

                        gr eric
                        Waar koop je zo'n thermostaat, die je er tussen kan plaatsen.
                        Dus tussen stopcontact en stekker van de verwarming.
                        Ik weet niet eens hoe zo'n thermostaat heet.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Een losse thermostaat is waarschijnlijk duurder dan een kompleet kacheltje.

                          Er staat ook nergens dat het om een olie gevulde radiator gaat (dat zijn immers geen vorstbeveiligers)
                          En als die de temperatuur van de olie meet en daar op afslaat(lijkt me erg onlogisch) ,dan zouw hij juist eerder afslaan ,en kan het ook geen 15 graden worden.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            Waar koop je zo'n thermostaat, die je er tussen kan plaatsen.
                            Dus tussen stopcontact en stekker van de verwarming.
                            Ik weet niet eens hoe zo'n thermostaat heet.
                            zo,n thermostaat kun je bij een goede elektrischiteits zaak kopen je zet de olie kachel op de hoogste stand en doe de stekker in het gradenstopkontakt en zet die op de gewenste temperatuur,je verdoet veel minder stroom omdat hij nu op de omgevingstemperatuur uitschakeld waar jij hem hebt opgezet bv 10 graden ,gebruik je de knop op de kachel dan houdt hij de temperatuur van de olie op de stand die jij hebt gezet ook al is de temperatuur in je hok voldoende.Voordat ik een gaskachel had deed ik het op die manier eerst op de standenschakelaar van de kachel en na die tijd op het gradenstopkontakt en dat scheelde de helft aan energie verbruik.
                            m.vr.gr. Harry
                            m.vr.gr. Harry

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
                              zo,n thermostaat kun je bij een goede elektrischiteits zaak kopen je zet de olie kachel op de hoogste stand en doe de stekker in het gradenstopkontakt en zet die op de gewenste temperatuur,je verdoet veel minder stroom omdat hij nu op de omgevingstemperatuur uitschakeld waar jij hem hebt opgezet bv 10 graden ,gebruik je de knop op de kachel dan houdt hij de temperatuur van de olie op de stand die jij hebt gezet ook al is de temperatuur in je hok voldoende.Voordat ik een gaskachel had deed ik het op die manier eerst op de standenschakelaar van de kachel en na die tijd op het gradenstopkontakt en dat scheelde de helft aan energie verbruik.
                              m.vr.gr. Harry
                              Hallo Harry!
                              Wat heet een goede electriciteitszaak. Hier heb je alleen maar bouwmarkten.
                              Ik zal eens wat googlen op gradenstopcontact.
                              Bedankt.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X