PDA

Bekijk Volledige Versie : verwarmen

pekel
10-11-2009, 18:15
Hallo allemaal
Ik heb een binnenhok die verwarmt wordt door een vorstbegrenzer maar hij verwarmt tot +/- 15 graden en slaat weer aan als het +/- 9 graden is.
Nu is de vraag is dit een te groot temperatuurs verscil of valt dat mee

Mvg Arjan

Ton
10-11-2009, 19:43
nee hoor, het valt wel mee, met het verschil, als je vogels ook naar buiten kunnen, al helemaal.

Ton Koek
10-11-2009, 19:46
Dat zal wel een dure grap worden als die het de hele winter boven de 9 graden wil gaan houden. Wat voor vogels zitten er in? Niet voor alle soorten is zo "warm" nodig.

pekel
10-11-2009, 20:23
Heb er zebravinken, spitsstaarten, bichenows en goulds in zitten maar ik heb de vorstbeveiliger op het sterretje staan dus lager kan die ook niet maar heb het hok goed geisoleerd

mvg Arjan

Antoni Hopmann
10-11-2009, 21:32
Hallo allemaal
Ik heb een binnenhok die verwarmt wordt door een vorstbegrenzer maar hij verwarmt tot +/- 15 graden en slaat weer aan als het +/- 9 graden is.
Nu is de vraag is dit een te groot temperatuurs verscil of valt dat mee

Mvg Arjan

Duidelijk is dat niet echt een vorstbeschermer,Arjan.
Normaal slaan die apparaten pas aan als de temperatuur beneden 5 gr.C komt.
Moet je hem natuurlijk wel op de laagste stand zetten.

medaar
10-11-2009, 21:57
Dat zal wel een dure grap worden als die het de hele winter boven de 9 graden wil gaan houden. Wat voor vogels zitten er in? Niet voor alle soorten is zo "warm" nodig. zal een rekeningegege. worden. zal dure grap zijn ze. je moet wat anders vinden??, medaar

pekel
10-11-2009, 22:36
js daarom snap ik er nix van van hij staat nu op vorststand en slaat nu aan beetje vreemd

Ton Koek
10-11-2009, 23:07
Voor 20 euro heb je een nieuwe, het lijkt erop dat de thermostaat kapot is.
Ik zou het maar doen, de energierekening zal anders schrikbarend hoog zijn.

timbi
12-11-2009, 21:54
Hallo,

Zet er een gewoon een thermostaat tussen.
Ik heb dat ook gedaan.
Je weet dan zeker dat de olie kachel pas aan gaat op de temp die jij insteld.
Bij een olie kachel wil de * staand niet altijd de vorst stand zijn.
De Thermostaat van een olie kachel meet namelijk de temp van de olie en niet van de omgeving.
Gewoon je stopcontact schakelen

gr eric:D

Ton Koek
12-11-2009, 23:14
Een vorstbeschermer is meestal een eenvoudig electrisch kacheltje, zoiets:
http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/groot/KS123160z/bestron-vorstbeschermer-dbh401-(123160).png

timbi
12-11-2009, 23:22
Hoi

Ik denk dat je beter af bent met een elektrische olie kachel.

gr eric

Antoni Hopmann
13-11-2009, 00:31
Hallo,

Zet er een gewoon een thermostaat tussen.
Ik heb dat ook gedaan.
Je weet dan zeker dat de olie kachel pas aan gaat op de temp die jij insteld.
Bij een olie kachel wil de * staand niet altijd de vorst stand zijn.
De Thermostaat van een olie kachel meet namelijk de temp van de olie en niet van de omgeving.
Gewoon je stopcontact schakelen

gr eric:D

Waar koop je zo'n thermostaat, die je er tussen kan plaatsen.
Dus tussen stopcontact en stekker van de verwarming.
Ik weet niet eens hoe zo'n thermostaat heet.

Animal
13-11-2009, 16:47
Een losse thermostaat is waarschijnlijk duurder dan een kompleet kacheltje.

Er staat ook nergens dat het om een olie gevulde radiator gaat (dat zijn immers geen vorstbeveiligers)
En als die de temperatuur van de olie meet en daar op afslaat(lijkt me erg onlogisch) ,dan zouw hij juist eerder afslaan ,en kan het ook geen 15 graden worden.

gebbinkjes
13-11-2009, 16:58
Waar koop je zo'n thermostaat, die je er tussen kan plaatsen.
Dus tussen stopcontact en stekker van de verwarming.
Ik weet niet eens hoe zo'n thermostaat heet.
zo,n thermostaat kun je bij een goede elektrischiteits zaak kopen je zet de olie kachel op de hoogste stand en doe de stekker in het gradenstopkontakt en zet die op de gewenste temperatuur,je verdoet veel minder stroom omdat hij nu op de omgevingstemperatuur uitschakeld waar jij hem hebt opgezet bv 10 graden ,gebruik je de knop op de kachel dan houdt hij de temperatuur van de olie op de stand die jij hebt gezet ook al is de temperatuur in je hok voldoende.Voordat ik een gaskachel had deed ik het op die manier eerst op de standenschakelaar van de kachel en na die tijd op het gradenstopkontakt en dat scheelde de helft aan energie verbruik.
m.vr.gr. Harry

Antoni Hopmann
13-11-2009, 17:23
zo,n thermostaat kun je bij een goede elektrischiteits zaak kopen je zet de olie kachel op de hoogste stand en doe de stekker in het gradenstopkontakt en zet die op de gewenste temperatuur,je verdoet veel minder stroom omdat hij nu op de omgevingstemperatuur uitschakeld waar jij hem hebt opgezet bv 10 graden ,gebruik je de knop op de kachel dan houdt hij de temperatuur van de olie op de stand die jij hebt gezet ook al is de temperatuur in je hok voldoende.Voordat ik een gaskachel had deed ik het op die manier eerst op de standenschakelaar van de kachel en na die tijd op het gradenstopkontakt en dat scheelde de helft aan energie verbruik.
m.vr.gr. Harry

Hallo Harry!
Wat heet een goede electriciteitszaak. Hier heb je alleen maar bouwmarkten.
Ik zal eens wat googlen op gradenstopcontact.
Bedankt.

gebbinkjes
13-11-2009, 17:37
waar ze tv of radio's of witgoedmachines verkopen die kunnen zo'n stekker zo bestellen als ze die niet op voorraad hebben.

Antoni Hopmann
13-11-2009, 20:24
waar ze tv of radio's of witgoedmachines verkopen die kunnen zo'n stekker zo bestellen als ze die niet op voorraad hebben.

Bedankt Harry. Die zaken zijn er genoeg.

timbi
15-11-2009, 22:08
Hallo

Je kunt ook een thermostaat bij conrad bestellen
WWW.conrad.nl
bij zoeken thermostaat in type
Kost 50 euro
Ik zelf zit in de installatie techniek dus kon ik een tweede hans thermostaat score
Let op die thermostaat moet wel min 2000 watt kunne schakelen

gr eric

timbi
15-11-2009, 22:10
P.s.

Gebbebinkjes weet waar ik het over heb aan zijn antwoord tezien