Mededeling

Collapse
No announcement yet.

huisvesting kwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • huisvesting kwartels

    hallo,
    ik ben erg benieuwd hoe jullie je kwartels houden?
    dus als je kwartels hebt zeg dan gewoon hoe je ze houdt.
    ik zal zelf al zeggen hoe ik mijn kwartels houd,in de winter zitten de grondkwartels in een kweekkooi en de grotere in een binnenvoliere.maar ik wil in de toekomst meer kweekkooien voor alle kwartels.
    greetz

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Kwartels zijn minder geschikt om in een kweekkooi te houden.

      Let op voor het opspringen, dat ze hun kopje niet kunnen bezeren. Houdt daar rekening mee bij het bouwen.

      Ik heb 3 koppels in 3 kweekvluchten buiten (1x4mtr). hier zitten ze van maart tot november.
      De jongen gaan als ze 2 maand in een andere nog grotere vlucht met nachthok. Vanuit hier verkoop ik regelmatig koppeltjes.

      In de winter gaan alle kwartels bij elkaar in de grote vlucht (2 x 6) met nachthok

      Opmerking


      • #4
        jorn=> hoe groot zijn dan die kweekkooien?

        Opmerking


        • #5
          Ik heb mijn chinese dwergkwarteltjes in een omgebouwd konijnenhok met een ren zitten. Het binnenhok is tocht en waterdicht en de ren is overkapt met een golfplaat. Heb ze pas sinds juni, maar mijn bedoeling is om ze de winter gewoon buiten te laten.

          Opmerking


          • #6
            Kwakkies

            ik heb zelf 2 koppels CH dwergkwartels, ik houd mijn ene koppel in een voliere van 3 x 1 meter,
            en het andere koppel zit 's winters een een kweekkooi van 1,5 meter x 50 cm.
            's zomers zitten ze in mijn buitenvoliere van 1 x1 (nachthok) 2 x 2 (ren)


            Kris
            Groet'n uut Drenthe

            Opmerking


            • #7
              de grote van een kooi is 80x40x40 voor tijdens het kweekseizoen.Buiten het kweek seizoen gaan alle tussenschotten eruit en hebben ze toch meer ruimte.vanzelf sprekend gaan ze dan per soort en per geslacht.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jorn
                de grote van een kooi is 80x40x40 voor tijdens het kweekseizoen.Buiten het kweek seizoen gaan alle tussenschotten eruit en hebben ze toch meer ruimte.vanzelf sprekend gaan ze dan per soort en per geslacht.
                Heb je een broedmachine? Of gaan ze echt broeden in een broedkooi?

                Opmerking


                • #9
                  ik heb twee volieres waar een 2 koppel kwartels aan natuurbroed kunnen doen.
                  Maar ik denk niet dat ze gaan broeden in de kooien.(zou wel leuk zijn )
                  maar je moet roeien met de riemen die je hebt.
                  groeten

                  Opmerking

                  Working...
                  X