Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke combinatie's kunnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke combinatie's kunnen

    Hallo Allemaal

    Ik zat net wat topic's te lezen van de bastaarden kweek en er zijn vaak vragen zoals "kan deze kruising?" of "kan die kruising?".
    Misschien is het wel leuk of handig als we gewoon eens een lijst opstellen met "alle" kruisingen die kunnen. Misschien heeft iemand er foto matriaal bij.(voor verduidelijking kwa uiterlijk)
    Dat zou dan een hoop vragen al beantwoorden voor degene die info zoeken.

    M.a.w. welke kruisingen zijn er allemaal mogelijk in de bastaarden kweek. (of zijn dat er teveel om op te noemen) Ik denk dan vooral aan de ec-vogels.
    Ik ben zeer benieuwd namelijk.
    mvg Gerard 6

  • #2
    volgens mij heeft wk in het verleden eens een site aangegeven waar veel nee ontzettend veel bastaarden op stonden.kan het zo snel niet vinden.
    garoeten theo

    Opmerking


    • #3
      Tip?

      Kijk eens in het uitgebreide vraagprogramma van de NBvV



      Daar staat een hele lijst in met vogel x -------- Of -------- x vogel. Een nieuwe lijst lijkt mij daarom eigenlijk een beetje overbodig.

      Eigen ervaringen is een andere zaak.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
        Hallo Allemaal

        Ik zat net wat topic's te lezen van de bastaarden kweek en er zijn vaak vragen zoals "kan deze kruising?" of "kan die kruising?".
        Misschien is het wel leuk of handig als we gewoon eens een lijst opstellen met "alle" kruisingen die kunnen. Misschien heeft iemand er foto matriaal bij.(voor verduidelijking kwa uiterlijk)
        Dat zou dan een hoop vragen al beantwoorden voor degene die info zoeken.

        M.a.w. welke kruisingen zijn er allemaal mogelijk in de bastaarden kweek. (of zijn dat er teveel om op te noemen) Ik denk dan vooral aan de ec-vogels.
        Ik ben zeer benieuwd namelijk.
        Erg simpel. Zet gewoon verschillende vogels bij elkaar in een voliere en je zult het vanzelf zien. Je moet niet theoretisch gaan denken met vogels puur vanuit de praktijk werken en luisteren naar mensen als ik met jarenlange ervaring.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Marcus
          Erg simpel. Zet gewoon verschillende vogels bij elkaar in een voliere en je zult het vanzelf zien. Je moet niet theoretisch gaan denken met vogels puur vanuit de praktijk werken en luisteren naar mensen als ik met jarenlange ervaring.
          Lekker handig met ringen. Je zal wel zien wie de vader is toch? Kruisbek? Puttertje? Appelvink? Allemaal verschillende ringetjes meneer Marcus. Hoe heb jij dat gedaan met al die ervaring van je? Gewoon ongeringd kruisingen kweken en dan nek omdraaien omdat ze illegaal zijn? Ik bedoel je zal toch ringen moeten aanvragen per kruising en dus weten welke kruising je gaat ringen.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Marcus
            Je moet niet theoretisch gaan denken met vogels puur vanuit de praktijk werken en luisteren naar mensen als ik met jarenlange ervaring.
            PROEST!

            Oorspronkelijk geplaatst door Marcus
            Ik stel me even voor.
            Ik heb als kind kanaries gehad. Later 2 parkieten. Daarna 2 zebravinken en momenteel heb ik mijn 4e kanarie. Een bonte, een mannetje.

            Vriendelijke groet,

            Marc

            Opmerking


            • #7
              vraag

              Hallo,afgelopen weekend is een aangekochte vogel van mij gekeurd als europese kanarie x kanarie.Ik heb een vraag over de afkomst ervan.
              Op de ring staat;019 048 B kev 08c.
              Het gaat mij om erachter te komen wat kev betekend,de rest snap ik wel.
              Wie weet het?
              Gr.Jaap.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Ook vergeten

                  Hallo Winterkoning en Josly

                  Ik was deze topic ook al een beetje vergeten dus ook sorry voor mijn late reactie.

                  Bedankt voor de link Winterkoning zitten fraaie excemplaren tussen.

                  Josly ik ga vandaag daarop maar eens googlen.

                  Marcus lekker simpel antwoord waarover waarschijnlijk niet erg lang is nagedacht. Ik vermoed dat jij de gerichte bastaarden/hybriden kweek lichtelijk onderschat. (nog maar te zwijgen over de ring kwestie zoals Marc dat aangeeft.)
                  mvg Gerard 6

                  Opmerking


                  • #10
                    Zwartkopje,bedankt voor je antwoord(link).
                    Gr.Jaap.

                    Opmerking

                    Working...
                    X