Mededeling

Collapse
No announcement yet.

putter kanarie man en pop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • putter kanarie man en pop

    wie kan mij uitleggen hoe je het verschil kunt zien tussen een putterkanarieman en een putterkanariepop, van de putters weet ik het.

    maar hoe zit het met de bastaarden
    www.fretteren.eu

  • #2
    Dan moet je afgaan op de verschillen zoals die bij de kanarie zijn. Dus de chloaca (de tap), de zang en enigszins de houding. Poppen zitten bijna altijd meer horizontaal dan mannen, ook staan de ogen bij de pop (weer bijna altijd) wat lager in het kopje.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik heb begrepen dat er verschillen zijn doordat de man de putter was. Hij geeft meer door aan zonen dan aan dochters. Dus dan zouden de popjes minder op een putter lijken. Maar hoe dat precies zit weet ik helaas ook niet. Wel heb ik altijd gezien dat de mannen meer masker hadden en minder op een gewoon wildzangpopje leken.

      Opmerking


      • #4
        kun je niet wachten tot hij gaat gaan zingen?

        Opmerking


        • #5
          man of popje.

          is moeilijk te zien ( mans dieper van kleur, popjes wa grijzer) .
          Kleur van kanarie pop, kan het moeilijk maken.
          Veel mooier is: rode kanarie man x putter . Zal je nie moeten vragen,
          wie,wie is.
          doen he. suskewiet medaar.

          Opmerking


          • #6
            Hallo,

            Verdere kenmerken waar je naar kan kijken.
            Het masker van de mannen is vaak wat feller gekleurd, ook wat groter.
            Popjes zijn vaak wat "ronder", de mannen zien er wat "hoekiger" "agressiever" uit, net als je bij kanaries ook wel ziet.
            De stuit van de mannen is in ieder geval al feller gekleurd, vaak missen de popjes daar de kleur; geen kleur (wit, geel of oranje) = pop.
            Dat zijn mijn "ijkpunten" zo'n beetje, samen met de rest van het totale plaatje van de vogel.

            Groeten, Serinus.
            The proof of the pudding is in the eating

            Opmerking


            • #7
              hier 2 foto's van 2 bastaarden, heb er 4 gekweekt, 3 met een donker masker en 1 lichter masker (foto 2)





              de vader majorputter en de pop een roodmozaiekkanarie

              zeg het maar wat is wat.

              en dat ik moet wachten totdat ze gaan zingen snapte ik zelf ook wel
              www.fretteren.eu

              Opmerking


              • #8
                Hallo,

                Stuit?

                Groeten, Serinus.
                The proof of the pudding is in the eating

                Opmerking


                • #9
                  In elk geval beide mooie vogels!
                  Geen garantie maar ik zie in de tweede, die met het gelere masker, een echte man. Houding, model, blik, oogstand.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    En in de eerste iets van je witkeelputter.
                    groeten eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      nee, die is niet van een witkeel putter,( ik zou niet durven) de vogels op de foto hebben dezelfde vader en moeder, ik heb er 3 zien zingen en die op de 2 de foto was er niet bij.

                      als ik zeker ben dat dit een pop is blijft deze hier in de voliere, ik wil deze gaan gebruiken als pleegmoeder.

                      ik heb ooit eens een kweker horen zeggen dat je in het nest al kan zien wat pop of man is, kan dit?
                      www.fretteren.eu

                      Opmerking


                      • #12
                        Sommigen kunnen het al voor de geboorte zien

                        ALs je het mij zou vragen zou ik ook zeggen dat de eerste een man is en de tweede een pop.
                        Wel een mooie pop maar heeft heel veel "vrouwelijke" kenmerken. Grappig dat Ton met zijn eigen kenmerken(die ik dus ook vaak met intuitie gebruik) bij de tweede op een man uitkomt.

                        Opmerking


                        • #13
                          maar is de moeder van deze putterbastaards dan een wit rode mozaiek kanrie pop of een agaat roodmozaiek kanarie pop?
                          my birds(twa's etc.): http://www.youtube.com/watch?v=C85HO15nawY

                          Opmerking


                          • #14
                            een wit rode mozaiek pop.



                            eerste 2 zijn mannen en de achterste een pop
                            www.fretteren.eu

                            Opmerking


                            • #15
                              mooi

                              mooie vogels Naruch....
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X