PDA

Bekijk Volledige Versie : Meeuwtje zonder staart...

bert3660
05-11-2009, 17:33
Beste,

Ik heb 1 koppel meeuwtjes gekocht een ongeveer 5 maand geleden..
Toen in de broedkooi zag ze er goed uit en zat ze te broeden..

Dus ik kocht 1 koppel meeuwtjes en een jong van een vorig nest dat ik gratis mee kreeg..

Dus thuis gekomen ja laat maar los in de volière... :confused:
Maar de pop kwam niet hoger dan 30 cm..
En dan begon ze te klimmen tegen de draad omhoog, waar door ze veel veren verliezende..

Dus ik de pop samen met haar man in een broed kooi gezet..
Geen resultaat maar daar deet ik het niet voor..

Toen zette ik het jong bij de moeder dus ze alle 3 samen in de broed kooi..
En al snel lagen er 2 eitjes..
Maar omdat ik elke dag eens een nest controle deet en ze denk ik het niet gewoon was, liet ze het nest in de steek..

Maar de pop kon weer vliegen en de meeste veertjes lang de zijkant van de borst en staart waren terug..

Toen kwam de winter( september :D ) : weer met zen 3 in de broed kast en zonde rik het wist lagen er eitjes die bevrucht waren, dus ik wachten, en 1 jong is mooi opgevoed de rest is niet uitgekomen maar het embryo zat wel in het ei..

Nu ondertussen het jong al 2.5 week uitgevlogen heb ik de moeder weg gepakt ..
Het jong zit dus nog bij de 2 mannen..

Maar bij het pakken in de broed kooi was haar staart weer weg, bij 1 aan raking of zelf nog niet bij het gewoon vast nemen was ze weg..

Haar staart groeide ook niet mooi recht maar sommige veren staken naar links en sommige naar recht en het waren er niet veel..

Nu dacht ik ik zet de pop bij in de poppen ( appart stuk voor de poppen) volière .

Maar al snel had ik door dat haar staart weer weg was en dat ze weer niet omhoog kwam.

Dus ik snel een klein kooitje gepakt stokjes in gemaakt voer en drinken in gehangen en klaar..

Maar zo kan dit toch niet verder blijven gaan ? of wel ?

Wat moet ik gaan aan passen ?

Wie mij kan helpen is zeer dank baar!!

groetjes

BHulsebos
05-11-2009, 22:47
japanse meeuwen laten vaak de staat in een keer los bij het verkeert pakken dat gebeurt bij ieder een wel eens groeit wel weer aan maar duurt wel even de volgende keer de vogel van voorzijde benaderen dan heb je geen probleem er mee

bert3660
05-11-2009, 22:50
japanse meeuwen laten vaak de staat in een keer los bij het verkeert pakken dat gebeurt bij ieder een wel eens groeit wel weer aan maar duurt wel even de volgende keer de vogel van voorzijde benaderen dan heb je geen probleem er mee

Ok, maar de staart groeit ook niet mooi zo als de andere vogels, hij groeit van links naar rechts en is niet zo mooi als de mannetjes zijne..
Wat kan dit zijn ?

groetjes

BHulsebos
06-11-2009, 23:33
Ok, maar de staart groeit ook niet mooi zo als de andere vogels, hij groeit van links naar rechts en is niet zo mooi als de mannetjes zijne..
Wat kan dit zijn ?

groetjes

kun je ook een foto van de meeuw sturen.
ik kweek al jaren meeuwen ik heb er nooit problemen mee. kan natuurlijk ook in de vogel zelf zitten dat de pop door gekweekt is. Dat er een fout in de genen zit dat zou ook kunnen .
Groet BH

bert3660
08-11-2009, 18:08
kun je ook een foto van de meeuw sturen.
ik kweek al jaren meeuwen ik heb er nooit problemen mee. kan natuurlijk ook in de vogel zelf zitten dat de pop door gekweekt is. Dat er een fout in de genen zit dat zou ook kunnen .
Groet BH

Veel zal je niet zie buiten een meeuwtje zonder staart .
Heb je daar iets aan of niet ?

Heb met haar dit jaar gekweekt en haar jong heeft hier geen last van.

groetjes

vandurenj
12-11-2009, 23:49
het kan zijn dat de veer folikels kapot zijn
dan geraken nieuwe veren er niet goed uit en staan ze naar alle kanten
dit is niet erfelijk
maar komt bij die vogel nooit meer goed