Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitgevlogen zwak jong

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Uitgevlogen zwak jong


  • #2
    gewoon hopen op het beste denk ik
    er is niet veel aan te doen en laat het maar aan de ouders over

    Opmerking


    • #3
      uitgevlogen

      Als de leeftijd daar is gaan de jongen het nest uit. Je schrijft niet hoe oud de jongen zijn. Je kon ze ook wel ff terugplaatsen misschien. Er kan ook een andere oorzaak zijn dat de jongen te vroeg het nest verlaten en dat kan bloedluis zijn. Het is geen pretje om in een nest te moeten zitten en al die bijtende rotbeestjes aan je hebt zitten te bloedzuigen. Dat moet je dus nazien.
      Verder als een vogeltje ontlasting aan zijn uitlaat heeft, dan moet je dat er met lauw water vanaf wassen maar nooit trekken. Het kan dan zomaar zijn dat je iets stuk trekt en dan overleeft ie het zeker niet.

      Maar de ouders voeren nog en zolang zij dat blijven doen, zijn je jonge vogels ook nog in leven. Jonge vogels kunnen niet direkt al goed vliegen.

      Hou wel je hok goed schoon.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Het gebeurt wel vaker dat jonge zebravinken de eerste dagen op de bodem van de kooi verblijven.
        Bij mij kropen ze dan zelfs wel eens onder de kwartels.
        Ze zijn altijd gewoon goed groot geworden.

        Opmerking


        • #5
          En zeker nooit vocht toedienen! Dat is een heel slecht advies.
          De oudervogels laten begaan en niet steeds een vogel oppakken (stress) is het beste.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            En proberen of ze op een laag geplaaste zitstokje of een randje van een bakje of iets dergelijks gaan zitten, als het maar van de vloer is anders hou je die vieze kont.

            Zelf zet ik altijd een parkietentrappetje neer, kunnen ze zelf bepalen hoe hoog ze gaan zitten of ze hippen gewoon naar een hogere zitstok

            Succes met die kleintjes
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              grgr.

              laat ze bij avond . met rust blijf van die jongen af. Laat ze maar doen. komt wel oke. medaar.

              Opmerking


              • #8
                Dank jullie wel voor de adviezen! Het jong heeft het helaas niet gered. Het lag gisteren dood in de kooi. Heeft echter van tevoren een mooi poepje laten zien, dus dat was een geruststelling voor het andere jong. De kontjes zijn dus vuil door het poepen en meteen aan de bodemtroep plakken. Het andere jong maakt het goed. Ik heb er een stokje door gestoken, maar het gaat er nog niet op zitten. Maar de ouders geven het jong eten en het ziet er verder goed uit. En jullie geruststellende postings laten me dan toch ook denken dat het jong over een paar dagen dan wel op de stok zit en het goed maakt.

                Ze zijn op 16 oktober uit het ei gekomen. Wat me opviel is dat de ouders maar weinig eivoer gebruikt hebben en wel veel zaad. De vorige keer was dat andersom. Ik vraag me dan toch af of het kuiken dat doodging te weinig bouwstoffen gekregen heeft en daarom te klein was? Ik heb dat kleintje teruggezet die nacht, juist omdat het al minder kans had. Bloedluis, komt dat ook voor in een binnenkooi? Of alleen buiten? Ze zitten binnen sinds ze aangeschaft zijn (ouders).

                Bedankt voor de tips! Het jong heeft het helaas niet gered, maar ik neem de tips over voor toekomstige nestjes.

                Groetjes,

                Minivogel

                Opmerking


                • #9
                  Wellicht overbodig of niet van toepassing.

                  maar zitten de vogels buiten? of onverlicht? zo ja probeer dan geen jongen te krijgen in deze periode van het jaar, de dagen zijn erg kort, en dat betekend lange nachten dus minder voer en energie voor de jongen waardoor ze ook minder sterk en dus kleiner zijn wat resulteert in meer uitval.

                  mvg

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking

                    Working...
                    X