Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bronsvleugelduif

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bronsvleugelduif

    Mijn bronsvleugelduif is extreem vermagerd. Ik heb hem apart gezet en een ontworming(beaphar) gedaan, maar ik denk iedere keer dat hij het loodje legt.

    Geen van de andere duiven in zijn voliere zien er ziek uit of schijnen last te hebben van extreme vermagering.

    Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik hem weer wat vlees op het lijf krijg?

  • #2
    De bronsvleugelduif is vreselijk verzwakt. Ik denk eigenlijk dat ie me dood gaat.

    Hij heeft ook diarree en die stinkt vreselijk...

    Ik weet niks meer

    Opmerking


    • #3
      dierenarts?

      Opmerking


      • #4
        Als de vogel nog zelfstandig eet, zou ik nog even wat norit* proberen.

        Daarnaast zou ik maar vlot contact op te nemen met een (vogel)dierenarts.

        Misschien dat een mestonderzoekje nog iets aan het licht kan brengen.

        * Norit (houtskool) heeft de eigenschap diverse (kwalijke, maar ook wel goede) stoffen aan zich te binden. Het is om die reden een gekend middel tegen diarree.

        succes!
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          Groeten,

          Arjan

          Opmerking


          • #6
            Hij is niet meer

            Baback(ja hij had een naam) is vannacht overleden. Ik zal hem missen in de voliere. Het was een plaatje.

            De andere vogels worden nauwlettend in de gaten gehouden.

            Opmerking


            • #7
              Ik ben verleden week met een bronsvleugel doffer naar de dierenarts geweest, de doffer was fel vermagerd en at bijna niets meer, enkel meelwormen. De dierenarts heeft hem nog onderzocht op wormen, coccidiose en trichomonaise, maar daar was hij vrij van. Ik heb een flesje met antibiotica mee gekregen, ik moest als ik thuis was een druppel in zijn bek doen.
              Maar toen ik thuis kwam was hij al in de duiven hemel, hij kon de stress niet meer aan. In de toekomst zo snel mogelijk een dierenarts op zoeken.

              Opmerking

              Working...
              X