Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broedkooien.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • broedkooien.

    Beste leden en gasten,

    Ik ben nu al een paar maanden bezig met vogels houden..
    Nu had ik 2 kooien gekocht en 1 zelf gemaakt.

    De kooi die ik zelf gemaakt heb is een badkastje dat ik heb omgebouwd met tralie en al van 70Hx60Bx30D.
    Deze is volledig wit en heeft meer licht dan de overige 2.

    De overige 2 zijn 80 B x 40 H x 30 D.
    1 is met verwijderbaar tussenschot en de andere zonder.
    Ze zijn van spaanplaat gemaakt en zijn donkergroen(kleur van het hout).

    Maar ik ben pas begonnen en ik heb niet gelet op de handig heid van de kooien bij het voeren.


    Dus nu dacht ik : Is er een manier om er ook klepjes in te maken, dus mijn fronte zonder klepjes ombouwen tot fronte met kleipjes of iets dergelijks ?

    En ik heb ooit op dit forum ergens een site geopend waar van die stickers ter koop waren in alle kleuren, Wie heeft deze binnen handbereik ?
    Dit lijkt mij een goede oplossing.. Want schilderen doe ik niet graag...

    Wie verder nog inspiratie heeft ofzo laat maar weten.

    Binnen kort ga ik eens zelf van slag en wil ik nog 1 broedkooi maken van 1.60 m lang op 40 hoog op 30 diep.
    Met verschuifbaar tussenschotten in liefst..

    Groetjes

  • #2
    Voor 6,40 heb je een nieuw voorfront van 80 bij 40, dat lijkt mij slimmer dan zelf in het oude front gaan knippen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Voor 6,40 heb je een nieuw voorfront van 80 bij 40, dat lijkt mij slimmer dan zelf in het oude front gaan knippen.
      Inderdaad ton had ik ook al aan gedacht maar misschien wist iemand anders een andere oplossing..

      Opmerking


      • #4
        De klepjes, de bakjes en zelfs de veertjes zijn wel los te koop, maar ik vrees dat het erg lastig wordt om dat netjes zelf te maken in een 'gewoon' front.
        Bij knippen blijven er vlijmscherpe punten aan de tralies.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          -geen-

          soms is het wel eens leuk om wat zelf te maken hoor !
          als je alles koopt vind ik er weining aan hoor...

          dat as mijn mening
          m.v.g jan

          onder typ fouten voor behouden !

          Opmerking


          • #6
            Geld daar hebben we het niet over..
            Ik kan goed nieuwe fronten kopen en er op zetten in klaar, maar de fronten die ik heb zijn pas nieuw ??
            En natuurlijk vind ik zelf maken ook leuker als iets kopen en dan nog een front overhebben...

            Groetjes

            Opmerking


            • #7
              kijk : ik maak zelf ook een voliere, kopen kan makelijk
              en handiger maar ik vind dat leuker
              andere vogelliefhebbers vinden dat niet.
              dat moeten zij zelf weten !
              m.v.g jan

              onder typ fouten voor behouden !

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jnik
                kijk : ik maak zelf ook een voliere, kopen kan makelijk
                en handiger maar ik vind dat leuker
                andere vogelliefhebbers vinden dat niet.
                dat moeten zij zelf weten !

                Zelf maken is ind. veel leuker...

                Maar hier ga ik het niet zelf kunnen maken met zo een klepje en een veer..
                omdat ik dat klepje nergens kan aan hangen.
                Bij een front met klepjes zitten die horizontale spijltjes anders...

                groetjes

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Bert,
                  ben even kwijt wat voor vogels je houdt/gaat houden maar wanneer je die nieuwe kooi toch gaat bouwen zou ik hem zelf gelijk 40 diep maken,30 lijkt me toch erg krap.
                  Is geen kritiek maar kijk zelf maar even wat je er mee doet.
                  Ik kweek zelf met kooien van 120x40x40 en 120x80x40 en je hebt gewoon net wat meer ruimte.
                  Mvg,
                  kingfisher
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    Als de frontjes nieuw zijn, kan je ze toch wel ruilen met bijbetaling bij de winkel/handel waar je ze gehaald hebt?
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door populier
                      Als de frontjes nieuw zijn, kan je ze toch wel ruilen met bijbetaling bij de winkel/handel waar je ze gehaald hebt?
                      Ik heb de frontjes op mijn kweek kooien zitten toen ik ze kocht, ik koop die kooien die ik heb bij iemand die ze maakt, niet bij een winkel...

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                        Hallo Bert,
                        ben even kwijt wat voor vogels je houdt/gaat houden maar wanneer je die nieuwe kooi toch gaat bouwen zou ik hem zelf gelijk 40 diep maken,30 lijkt me toch erg krap.
                        Is geen kritiek maar kijk zelf maar even wat je er mee doet.
                        Ik kweek zelf met kooien van 120x40x40 en 120x80x40 en je hebt gewoon net wat meer ruimte.
                        Mvg,
                        kingfisher

                        Opmerking


                        • #13
                          Even mijn oud topic uit de grond halen anders moest ik weer een nieuw openen ...

                          even een vraagje, welke verf moet ik gebruiken voor kweek kooien ???

                          En waar haal je die ? Ik dacht dat dit speciale verf was of niet ?

                          Opmerking


                          • #14
                            witsel

                            er is witsel voor in de handel, op vogel 2010 stond er een stand met dat spul. maar gewoon witsel kan ook hoor. als je dat doet kijk dan of je het kan afnemen met een sopje, houd je het wel makkelijker schoon.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                              er is witsel voor in de handel, op vogel 2010 stond er een stand met dat spul. maar gewoon witsel kan ook hoor. als je dat doet kijk dan of je het kan afnemen met een sopje, houd je het wel makkelijker schoon.
                              Ik wou ze dus eerst verven ton...

                              Ik heb 2dehands kooitjes gekocht maar wil deze kitten en verven om ze er weer mooi uit te laten zien..

                              En dan maar eens de roofmijten door de kooien laten gaan

                              groetjes

                              Opmerking

                              Working...
                              X